سیف: ناچاریم نظام کارمزدی بانک‌ها را تغییر دهیم - جامعه خبر
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
true
true

به گزارش پایگاه خبری جامعه خبر، ولی الله سیف درمورد تازه ترین تصمیم بانک مرکزی برای اصلاح نظام کارمزدی اظهار کرد: نظام بانکی با چالش هایی مواجه شده که به اصلاح ساختار جدی در این بخش نیاز دارد و برای طبقه بندی و اصلاح این چالش‌ها عدم تعادل هایی است که باید اصلاح گردد و یکی از آنها درآمد و هزینه نظام بانکی است.

بر اساس این خبر، رئیس بانک مرکزی گفت: بانک ها برای ورود به فناوری اطلاعات طبق شرایط بازار و نگاه رقابتی عموما در نقطه آغار در مسیر بازاریابی به اقتصادی بودن ارائه خدمات بانکی توجه نکردند البته این مطلب در سایر خدمات بانک ها هم کاملا مشهود است.

سیف تاکید کرد: در دنیا برای بررسی و ارزیابی ساختار بانک اینکه چه میزان از هزینه های جاری از درآمدهای کارمزدی تعیین می گردد مورد ارزیابی قرار می گیرد و در حالی که کارمزد در دنیا حذف شود برای ادامه حیات بانک مجبور است هزینه ها را به نرخ تسهیلات اضافه نماید و در نهایت هزینه تامین مالی را گران می کند اما مشکل ما از این بیشتر است.

به گزارش جامعه خبر، این مقام مسئول گفت: برای ایجاد تعادل باید ساختار کارمزدی چه در بانکداری الکترونیک چه در سایر خدمات بانکی اصلاح شود و ما ناچاریم این مهم را اجرا کنیم. همچنین درمورد عدم تعادل دارایی و بدهی و نقدینگی هم اقداماتی هم انجام شده است.

تسنیم

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false