سیر تا پیاز خرید کتاب دانشگاهی - جامعه خبر
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
true
true
سیر تا پیاز خرید کتاب دانشگاهی

خرید کتاب دانشگاهی و پیدا کردن کتاب مورد نظر یکی از دغدغه‌های دانشجویان عزیز است. در اغلب دانشگاه‌ها با شروع ترم جدید استادها منابعی را برای مطالعۀ بیشتر به دانشجویان معرفی می‌کنند. در واقع بخش دشوار این موضوع دسترسی به کتاب‌هایی است که در اغلب کتابفروشی‌ها موجود نیستند. شما باید کتاب مورد نظر را تهیه و چند صفحه از آن را مطالعه کنید تا اطلاعات خود را افزایش دهید. با ما همراه باشید تا یک بانک کتاب بی‌نظیر را برای شما معرفی کنیم که پاسخگوی نیاز شما عزیزان خواهد بود.

خرید کتاب دانشگاهی

در اغلب دانشگاه‌ها روندکار به این شکل است که استاد موضوعاتی را در کلاس مطرح می‌کند و دانشجو باید برای به‌دست آوردن اطلاعات بیشتر و پاسخ به سوالات خود به کتاب‌های مختلف مراجعه کند. پاسخ به این سوالات در کتاب‌هایی است که استادها آن‌ها را به‌عنوان منابع در نظر می‌گیرند. مهم نیست در چه رشته‌ای در حال تحصیل هستید؛ به هر حال خرید کتاب باعث می‌شود اطلاعات تحصیلی شما افزایش پیدا کند.

در واقع کتاب‌های دانشگاهی تنوع بسیار وسیعی را شامل می‌شوند. به‌طوری‌که در نظر بگیرید برای رشته‌های مختلف دانشگاهی طیف گسترده از کتاب‌ها وجود دارند که هر یک اطلاعات جامعی را در اختیار دانشجویان و اساتید گرامی قرار می‌دهند. با ما همراه باشید تا تعدادی از آن‌ها را معرفی کنیم.

آدرس: تهران، خیابان انقلاب، خیابان ۱۲ فروردین، کوچه نوروز، پلاک ۵ واحد ۲

تلفن: ۰۲۱۶۶۹۶۰۳۰۸  –  ۰۲۱۶۶۴۰۰۰۳۰  ایمیل: [email protected]

 کتاب‌های دانشگاهی فنی

رشته‌های فنی تنوع زیادی دارند و این موضوع در رابطه با منابع و کتاب‌های آن‌ها هم وجود دارد. بانک کتاب رشته‌های فنی شامل منابعی برای رشته‌های مختلف از جمله عمران، معماری، شهرسازی، مکانیک، صنایع و … است. برخی خرید کتاب دانشگاهی زبان اصلی را ترجیح می‌دهند؛ اما برخی دیگر بنا به تسلط کمتر به انگلیسی نسخه‌های فارسی و ترجمه شده را خریداری می‌کنند. این موضوع به ترجیح و انتخاب دانشجویان بستگی دارد.

 کتاب‌های دانشگاهی فناوری اطلاعات و کامپیوتر

برخی کتاب‌های مربوط به رشته نرم افزار یا سایر رشته‌های مرتبط با کامپیوتر را در دسته‌بندی کتاب‌های دانشگاهی در نظر می‌گیرند. در واقعیت این دو بانک کتاب متفاوت است. رشته فناوری اطلاعات و کامپیوتر سابقۀ کمتری نسبت به رشته‌های فنی دارد و می‌توان آن را علم جدیدتری دانست.

 کتاب‌های دانشگاهی علوم انسانی

رشته‌های شاخۀ علوم انسانی که تنوع زیادی دارد به‌طوری که از حقوق گرفته تا رشته‌های آموزش زبان‌های مختلف و روانشناسی در این دسته بندی قرار دارند. اگر اهل رفت‌وآمد به کتابفروشی هستید تنها کتاب‌های زبان انگلیسی را تصور کنید و به یاد آورید که چه دنیای بزرگی از کتاب‌ها را شامل می‌شود. از طرفی خرید کتاب دانشگاهی برای دانشجویان لازم و ضروری است تا اطلاعات خود را افزایش دهند و با دانش بیشتری فارغ التحصیل شوند سپس در بازار کار حضور پیدا کنند.

کتاب‌های دانشگاهی هنر

در واقع فرقی نمی‌کند که در حال تحصیل در رشته‌های هنر هستید یا صرفاً به‌خاطر کنجکاوی کتاب‌های دانشگاهی هنر را خریداری و ورق میزنید. در هر صورت کتاب‌های دانشگاهی این رشته بسیار جذاب و هیجان انگیز هستند که خواندن این کتاب‌ها برای افرادی که در رشته‌های دیگر تحصیل می‌کنند یا مشغول شغل متفاوتی هستند توصیه می‌شود.

کتاب‌های دانشگاهی پزشکی

وقتی صحبت از رشته‌های پزشکی به میان می‌آید همه ما عادت داریم کتاب‌های قطوری را تصور کنیم که دانشجویان پزشکی همواره در حال ورق زدن و یاد گرفتن مطالب مختلف از آن‌ها هستند. رشتۀ پزشکی بخش‌های مختلفی از بدن را مورد مطالعه و بررسی قرار می‌دهد. به این ترتیب بانک کتاب رشته پزشکی می‌تواند بسیار متنوع و بزرگ باشد. از طرفی برخی دیگر برای بالا بردن اطلاعات عمومی خود کتاب‌های پزشکی را خریداری می‌کنند تا در مورد بیماری‌ها یا داروهای مختلف اطلاعاتی را به‌دست آورند.

رشته‌های پزشکی تنها به پزشکی عمومی ختم نمی‌شود علاوه بر تخصص‌های مختلف، رشته‌هایی مانند دندانپزشکی، داروسازی، پرستاری، دامپزشکی و … هم در این دسته بندی قرار دارند.

خرید اینترنتی از بانک کتاب

پیشرفت علم و تکنولوژی در تمام جوانب زندگی ما را تحت تأثیر قرار داده است. به طوری که اگر تا همین دو دهۀ قبل شخصی به اطرافیان خود می‌گفت که پیشرفت تکنولوژی به قدری بالا خواهد رفت که شما در خانه تنها با چند کلیک ساده و راحت می‌توانید محصولات خریداری شده خود را درب منزل یا محل کارتان دریافت کنید، هیچ کسی به حرفهای او توجه نمی‌کرد البته تاحدودی باور این موضوع سخت بود.

اما در حال حاضر این امکان برای ما فراهم شده تا با دراز کشیدن روی کاناپه اطلاعاتی در مورد ناشر، نویسنده، قیمت و … یک کتاب به دست آوریم و با پرداخت مبلغ آن را در آدرس دلخواه خود تحویل بگیریم. به این ترتیب دیگر مدت زمان طولانی جهت خرید کتاب یا پیدا کردن آن تلف نخواهد شد.

در کنار این موارد برخی از فروشگاه‌های اینترنتی خرید کتاب قیمت کمتری هم برای خریداران در نظر می‌گیرند؛ یعنی قیمتی که بابت خرید کتاب پرداخت می‌کنید از قیمت روی جلد آن به مراتب کمتر خواهد بود.

نحوۀ خرید از کتابفروشی‌های اینترنتی و آنلاین

اگر تصمیم به خرید کتاب دانشگاهی را دارید که عنوان و تیتر اصلی آن را می‌دانید. وارد سایت مورد نظر شوید و در بین امکانات مختلفی که در اختیار شما قرار گرفته عبارت دلخواه را جستجو کنید. ممکن است ناشرهای مختلفی برای آن کتاب وجود داشته باشد. به‌طور مثال اگر قصد خرید از انتشارات کارنامه را دارید روی آن کلیک کنید. در این صورت شما به صفحه اصلی مشخصات کتاب منتقل می‌شوید و با بررسی اطلاعاتی مانند تعداد صفحات، نویسنده و سایر مشخصات می‌توانید آن را به سبد خرید خود اضافه کنید.

برخی از کتابفروشی‌های آنلاین خدمات مختلفی مانند ارسال رایگان یا پرداخت درب منزل را برای مشتریان خود فراهم کرده‌اند تا آن‌ها احساس راحتی بیشتری داشته باشند. از طرفی مانند سایر فروشگاه‌های اینترنتی که در روزهای خاص تخفیفات بی‌نظیری برای مشتریان خود در نظر می‌گیرند این موضوع دربارۀ فروشگاه‌های اینترنتی کتاب هم وجود دارد پس اگر قصد خرید کتاب خاصی را داریم در زمان‌های مختلف به فروشگاه کتاب سر بزنید.

هنگام خرید کتاب‌های دانشگاهی به چه نکاتی توجه کنیم؟

احتمالاً شما هم تا به حال تجربه خرید اینترنتی را داشته‌اید و برخی از آن‌ها نتیجۀ خوبی را در ذهن شما به ثبت نرسانده‌اند. برای ثبت نتیجۀ دلخواه از خرید اینترنتی در هنگام انتخاب فروشگاه باید به چه نکاتی توجه کنیم؟ در ادامه موارد مهم را با شما به اشتراک می‌گذاریم. این موارد عبارتند از:

  • تنوع کتاب‌های مورد نظر در فروشگاه
  • مدت زمان لازم برای ارسال کالای خریداری شده
  • میزان رضایت مشتریان و بررسی نظرات

این‌ها مواردی هستند که شما را در رسیدن به نتیجۀ مناسب یاری می‌کنند.

 سخن پایانی

خرید کتاب دانشگاهی برای دانشجویان می‌تواند دغدغه ساز باشد. تصور کنید جهت پیدا کردن کتاب مورد نظر خود لازم باشد در خیابان‌های مختلف شهر به دنبال کتابفروشی بزرگی باشید تا دست خالی برنگردید. فروشگاه اینترنتی کتاب گالری این مشکل را برای شما حل می‌کند تا به راحتی با استفاده از تکنولوژی خرید خود را انجام دهید.

 

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false