سوال باران وزیردادگستری در مجلس/ از حصر خانگی تا امیرحکمتی! - جامعه خبر
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
true
true

به گزارش پایگاه خبری جامعه خبر نشست کمیسیون قضایی مجلس هم برای خودش در دسته خبرهای داغ قرارگرفت. این نشست با حضور علیرضا آوایی، وزیر دادگستری برگزار شد که برای پاسخگویی به 4 سئوال بود.

سئوال اول بین خانم ها حمیده زرآبادی و فاطمه حسینی مشترک و در مورد شکل گیری کانون های مشاوره دادگستری بود که سال 91 تصویب شده و آئین نامه آن 6 ماه پس از آن نوشته شد اما تا کنون اجرایی نشده است که وزیر دادگستری پاسخ داد قوه قضائیه مشکل را اعتباری و بودجه ای می داند و قرار شد این موضوع پیگیری شود و در بودجه سال 97 از سوی دولت و مجلس گنجانده شود تا این کانون ها پس از تصویب بودجه مورد نیاز شکل بگیرد.

سئوال دوم سئوال علی مطهری، نماینده مردم تهران در مورد برخی زندانیان امنیتی از جمله هنگامه شهیدی و امیرحکمتی بود که در مورد شخص اول، قانع شده و در خصوص شخص دوم قرار شد وزیر توضیحات بیشتری را پس از انجام تحقیقات لازم در اختیار نماینده سئوال کننده قرار دهد.

حکم دادگاه امیرحکمتی اعدام بود که در جریان برجام آزاد شده است و به آمریکا بازگشته و از جمهوری اسلامی ایران شکایت کرد و63 میلیون دلار ایران را محکوم کرد که قرار شد  تحقیقات و اطلاعات بیشتری در خصوص وی از سوی وزیر دادگستری ارائه شود.

سئوال دیگر مطهری از وزیر دادگستری را در مورد مسائل مربوط به حصر عنوان کرد.

چهارمین سئوال نمایندگان از وزیر سئوال حسین مقصودی، نماینده مردم سبزوار بود. این سئوال مربوط به درگیری در یکی از روستاهای جغتای سبزوار در خصوص اختلاف بر سر حفر یک چاه آب بود که  مقرر شد وزیر با نامه نگاری به دادگستری کل خراسان رضوی ونیروی انتظامی این موضوع را در استان پیگیری نماید و گزارش آن را تا یک ماه آینده به کمیسیون ارائه دهد.

اخبار روز را با جامعه خبر بخوانید./

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false