سفر رییس جمهوری ایران به مالزی چشم اندازی جدید برای روابط بهتر دو کشور - جامعه خبر
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
true
true

پایگاه خبری تحلیلی جامعه خبر/ امیر خان زاده/ راجا نوشیروان زین العابدین سفیر مالزی در تهران در جمع خبرنگاران همچنین درباره ورود هیات تجاری مالزی که در اواخر اکتبر 2016 به تهران انجام خواهد شد، گفت: بعد از توافقنامه ای که صورت گرفته و رفع تحریم ها، جامعه بین المللی از جمله مالزی فرصتی برای ورود به بازار ایران یافته اند.
وی تاکید کرد: انعقاد این موافقت نامه از نظر بین المللی و تجاری و سرمایه گذاری برای مالزی از اهمیت زیادی برخوردار است. برای مثال حجم مبادلات تجاری بین دو کشور ایران و مالزی از ماه ژانویه تا ماه جولای سال جاری میلادی ( اوایل دی ماه گذشته تا اوایل مرداد امسال ) 9 درصد افزایش یافته و از 290میلیون دلار به 320 میلیون دلار رسیده است.
راجا نوشیروان حجم مبادلات تجاری بین دو کشور را در سال گذشته 542 میلیون دلار ذکر کرد و گفت: شرکت های مالزیایی بسیار مشتاق حضور در بازار ایران هستند.
وی افزود: هم اکنون دو هیات مالزیایی برای تسریع در امر صادرات از مالزی به ایران فعال هستند که سفری هم در این رابطه به ایران داشتند، که اولین هیات روی صنعت نفت متمرکز بود و هیات دوم ترکیبی از حوزه های مختلف تجاری بود.
سفیر مالزی در ادامه گفت: هیات دوم شامل حوزه صنعت غذا، صنعت ساختمان سازی و مبلمان بود و ما یک هیات سومی هم خواهیم داشت که در راستای ارتقای سرعت تجاری سازی صنعت تجارت مالزی در تاریخ 22 تا 24 اکتبر ( 1 تا 3 آبان ) امسال به تهران سفر خواهند کرد.
وی گفت: حوزه هایی که این شرکت ها در آن فعالیت دارند شامل صنعت نفت و گاز، فناوری اطلاعات، خودروسازی و ماشین سازی و صنعت ساختمان سازی است.
راجا نوشیروان ادامه داد: در راستای حضور این هیات در ایران یک سمینار تجاری قرار است در تهران برگزار شود که با تعدادی از دیدار های تجاری همراه خواهد بود. سفر این هیات به تهران با هماهنگی شرکت توسعه تجارت خارجی و سفارت مالزی در تهران صورت می گیرد و البته اتاق بازرگانی ایران هم همکاری در این زمینه خواهد داشت.
وی اضافه کرد: همه بر این باورند که شرکت ها و کشورهای زیادی هستند که مشتاق حضور در بازار ایران هستند اما مالزی بر اساس کیفیت و کالاهای رقابتی و خدماتی که ارائه می دهد شناخته شده است.
سفیر مالزی در تهران همچنین از تجار و صاحبان صنایع تجاری ایران در خواست کرد تا در مالزی حضور یابند و با ایجاد سکوهای اولیه برای به وجود آوردن پل ارتباطی تجاری در حوزه آ.سه.آن، فعالیت خود را آغاز کنند.
وی گفت: قطعا بر این باور هستیم که دولت ایران در تلاش است پایه های تجارت و صنایع تجاری را در ایران برای ارتباطات آینده مستحکم کند و این روند در دیگر کشورها و در تمام حوزه ها باید شکل گیرد و شرکت های مالزیایی علاقه مند هستند که در راستای کمک به تحقق برنامه های دولت ایران، خدمات لازم را برای فعالیت های تجاری در آینده فراهم کنند.
راجا نوشیروان ادامه داد: دو کشور مسلمان ایران و مالزی بر این باورند که می توانند با همکاری های خود به جامعه جهانی ثابت کنند که می توانند در تمام حوزه ها فعالیت کنند و برای امت اسلامی و دیگر کشورها خدمات قابل توجهی ارائه دهند.
وی در پایان گفت: حسن روحانی رئیس جمهوری اسلامی ایران هفتم و هشتم اکتبر ( 16 و 17 مهرماه ) جاری از کوالالامپور دیدار خواهد کرد. هدف از این سفر ارتقای روابط تجاری و سرمایه گذاری بین دو کشور است. این سفر می تواند چشم انداز جدیدی برای از سرگیری روابط بهتر بین دو کشور باشد.
سفیر مالزی در تهران با اشاره به رشد شش درصدی صادرات مالزی به ایران در سال 2016 ، گفت: انعقاد موافقت نامه و رفع تحریم ها، رقم بالایی برای حجم مبادلات تجاری دو کشور را پیش بینی کرده است.
وی افزود: قطعا بر این باور هستیم که دولت ایران در تلاش است تجارت و صنعت تجارت و امکانات لازم را برای ارتباطات آینده مستحکم کند و این روند در دیگر کشورها و در تمام حوزه ها باید شکل گیرد.
سفیر مالزی در تهران گفت: شرکت های مالزیایی خیلی مشتاق هستند که آرمان ها و برنامه های دولت ایران را با فراهم کردن خدمات لازم برای فعالیت های تجاری در آینده تحقق بخشند.
نوشیروان گفت: کشورهای ایران و مالزی بر این اعتقادند که می توانند با همکاری های خود برای جامعه جهانی ثابت کنند که دو کشور مسلمان در تمام حوزه ها می توانند فعالیت کنند و برای امت اسلامی و دیگر کشورها خدمات قابل توجهی در نتیجه رابطه این دو ارائه شود.
وی اضافه کرد: ایران، ترکیه و مالزی رهبران کشورهای اسلامی در زمینه تکنولوژی و علوم هستند و در زمینه انتقال فناوری و ارتباطات، حدود هفت هزار دانشجوی ایرانی در مالزی در رشته های تکنولوژی و کشاورزی مشغول تحصیل هستند.
سفیر مالزی در تهران با اشاره به وجود شرکت های متعدد فعال در زمینه تکنولوژی در کشور متبوعش اظهار داشت: تاکید داریم که بیشتر در حوزه تحقیقات و صنعت فناری ارتباط های گسترده ای بین مالزی و ایرن وجود دارد که امید است گسترش یابد.
وی تاکید کرد: بهتر است به صورت عملی به روابط بین دو کشور نظری داشته باشیم و شرکت های ایرانی و مالزیایی کنار هم همکاری دو جانبه ای را برای این که بتوانند بازار ترکیبی و گسترده ارائه دهند داشته باشند.
**ملاقات روحانی با نخست وزیر مالزی
نوشیروان در خصوص اهداف سفر روحانی به مالزی و ملاقات هایی که حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی با مقامات این کشور خواهد داشت گفت: خبرهای مرتبط در این زمینه از طریق وزارت امور خارجه مالزی انتشار یافته و در اختیار رسانه ها قرار خواهد گرفت. صرفا در حال حاضر می توانیم بگوییم که تمرکز سفر روحانی ارتقای روابط تجاری بین دو کشور است و مذاکرات گسترده ای در تمام حوزه ها بین روحانی و نخست وزیر مالزی صورت می گیرد.
وی یادآوری کرد: هیات دکتر روحانی شامل تعدادی از وزرای ایرانی است که امید است مذاکرات موفقی را با همتایان خود داشته باشند.
سفیر مالزی در تهران در خصوص این که آیا قرار است در سفر روحانی به مالزی در زمینه سیاست خارجی و مسایل بین الملل و منطقه هم صحبت و گفت و گو شود یا نه اظهار داشت: تمرکز سفر روحانی مذاکرات تجاری است و ما امید داریم بتوانیم معاهده ای در ارتباط با انتقال مجرمین در طول این سفر داشته باشیم.
وی افزود: قطعا این معاهده پروسه داخلی و ملی را در دو کشور و انتقال مجرمین از ایران به مالزی و برعکس را شامل می شود.
نوشیروان همچنین گفت: در حال برنامه ریزی برای استقبال از وزیر تجارت بین الملل و صنعت مالزی به تهران هستیم و در صورت حضور وی در تهران قرار ملاقات هایی از جمله با وزیر صنعت، معدن و تجارت ایران و سایر اشخاص دولتی دیده می شود.
وی تاکید کرد: امید است این سفر و حضور هیات خیلی زود و قبل از پایان امسال صورت گیرد.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false