سرویس آسانسور شمال تهران - جامعه خبر
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
true
true
سرویس آسانسور شمال تهران

برای اطمینان از عملکرد بهتر همه‌ی قسمت‌های آسانسور و همچنین ایمنی بیشتر لازم است هر چند وقت یک بار آسانسورها سرویس شوند. سرویس آسانسور را باید تکنسین‌های آسانسور که تخصص لازم و کافی در این زمینه دارند و همچنین دارای مجوز هستند انجام دهند.

همان طور که برای چکاب به دکتر مراجعه می‌کنید تا درصورت وجود مشکلی آن را درمان نمایید؛ توصیه می‌شود خدمات تعمیر و نگهداری آسانسور را نیز به موقع و مکرر انجام دهید تا بتوانید قطعاتی که نیاز به تعمیر دارند مانند پیچ‌های شل شده‌ی آسانسور و چرخ‌هایی که به صدا درآمده‌اند را زودتر تشخیص دهید و به تعمیر آن‌ها بپردازید. از آنجایی که قطعات و اجزای آسانسورها تا حدود زیادی به هم متصل هستند، درصورت عدم کنترل و بررسی قسمت خراب شده‌ی آسانسور، منجر به آسیب رسیدن به دیگر اجزای آن می‌شود. بنابراین با تعمیر به موقع  آن‌ها، از خسارات سنگین پیشگیری نمایید.

هدف دیگر از سرویس آسانسورها کاهش خرابی‌های احتمالی آن‌ها است. سرویس به موقع آسانسورها موجب افزایش طول عمر آن‌ها شده و می‌توان مدت زمان بیشتری از آن‌ها استفاده‌ی بهینه نمود. شما با خیالی آسوده می‌توانید سرویس ماهانه‌ی آسانسور خود را به شرکت آقای آسانسور بسپارید چرا که مقرون به صرفه‌ترین سرویس‌ها را به شما ارائه می‌دهند.

از مواردی که تکنسین‌های آسانسور در هر بار سرویس باید به کنترل آن‌ها بپردازند در ادامه اشاره می‌کنیم:

  • بررسی سالم بودن اتاقک آسانسور
  • بررسی روشنایی کابین آسانسور
  • اطمینان از کارکرد درست ترمز اضطراری و دستگاه های ایمنی
  • چک کردن پیچ های آسانسور و یا پیچ های شل شده که نیاز به سفت شدن دارند
  • روغن کاری قطعات آسانسور؛ هر چقدر اجزاء آسانسور روان‌تر باشند آسانسور عملکرد بهتری خواهد داشت.
  • بررسی عملکرد آسانسور از قبیل انجام آزمایش مکانیکی منظم سیستم شتاب، سیستم کنترل، کاهش سرعت و مشخصات ایمنی

زمان سرویس آسانسور شمال تهران بر اساس دستورالعمل شرکت سازنده با توجه به مدل آسانسور‌ها، طول عمر، کاربری و میزان استفاده از آن‌ها تعیین می‌شود. در ادامه توضیح مختصری درباره‌ی هر یک از آن‌ها خواهیم داد.

دستورالعمل شرکت سازنده با توجه به مدل آسانسورها

به هنگام خرید آسانسورها، دستورالعملی با توجه به نوع و مشخصات آن‌ها به خریدار داده می‌شود که شما باید طبق این دستورالعمل‌ها عمل نمایید. مدل‌های مختلف آسانسور شامل قطعات و مکانیزم‌های متفاوتی هستند که بر میزان سرویس آن‌ها تأثیر بسزایی دارند. معمولاً آسانسورهای پیچیده‌تر، به تعمیر و نگهداری بیشتری نیاز دارند. همچنین زمان تعمیر و نگهداری آسانسورها با توجه به شرکتی که از آن خریداری می‌کنید متفاوت هستند. به عنوان مالک یا مدیر ساختمان، با توجه به نوع آسانسور خود و دستورالعمل آن باید تعیین کنید که هر چند وقت یکبار نیاز به تعمیر و نگهداری دارد و با تکنسین‌های آسانسور جهت سرویس آن هماهنگ نمایید.

طول عمر آسانسورها

با افزایش طول عمر آسانسورها، سرویس آن‌ها باید در بازه‌ی زمانی کوتاه‌تری انجام شود. به منظور اطمینان از سلامت تجهیزات و امنیت آن‌ها، بهترین زمان برای سرویس آسانسورهایی که چندین سال از ساخت آن‌ها گذشته هر ماه یک بار است.

بعد از گذشت ۲۰ الی ۲۵ سال تقریباً اکثر قطعات و تجهیزات از کار افتاده یا خراب می‌شوند که نیازمند تعویض و یا تعمیر آسانسور هستند. پیدا کردن قطعات خراب شده و یا از کار افتاده‌ی آسانسور بعد از گذشت سال‌ها کار دشواری است و ممکن است در بازار موجود نباشد. همچنین اجزای خراب آسانسورها می‌توانند مشکلات و خسارات جدی بر ساختمان و افراد وارد نمایند. به منظور جلوگیری از این خسارات سنگین و دشوار بودن دستیابی به قطعات و اجزای آسانسور، بهترین راه حل نوسازی آسانسورها می‌باشد. نوسازی آسانسور باعث سریع‌تر و روان‌تر شدن آن و موجب کاهش خرابی و هزینه‌ها شده، در نتیجه آسانسور ایمن‌تری خواهیم داشت.

کاربری آسانسورها و میزان استفاده از آن‌ها

با توجه به نوع کاربری آسانسورها، مدت زمان سرویس آن‌ها متفاوت است. آسانسورهایی که در مکان‌های پرتردد مانند مراکز خرید، برج‌ها و… قرار گرفته‌اند در مقایسه با آسانسورهایی که در مکان‌های کم تردد هستند و کمتر مورد استفاده قرار می‌گیرند به سرویس بیشتری نیز دارند. به عنوان مثال بهتر است آسانسورهای تجاری که پرتردد محسوب می‌شوند تقریباً هر سه ماه یک بار و آسانسورهای مسکونی کم تردد هر ۶ ماه یک بار سرویس شوند.

با توجه به موارد بالا مدت زمان سرویس آسانسور خود را ارزیابی نمایید و به صورت منظم از تکنسین‌ها بخواهید برای سرویس آسانسور شما بیایند. درصورت عدم سرویس به موقع، آسانسور شما کندتر کار خواهد کرد. به منظور جلوگیری از خطرات و خسارات جدی حداقل سالی یک بار آسانسور ساختمان خود را سرویس نمایید.

شرکتی که آسانسور را از آن خریداری نمودید خدماتی از قبیل نصب و سرویس آن ارائه می‌دهند‌ و یک قرارداد خدمات که مشخص می‌کند چه مدت زمانی آسانسور را ضمانت می‌کنند به هنگام خرید به شما می‌دهند. هنگام خرید آسانسور دقت نمایید که خدمات پس از فروش آن شرکت، تمامی اجزای آسانسور را پوشش دهد و در قرارداد ذکر شود. چرا که قطعه‌ای خراب شود و جزء ضمانت‌نامه نباشد هزینه‌ای بیشتر بابت آن باید بپردازید.

true
برچسب ها :
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false