زنگنه: اجرای قرارداد توتال آغاز شده؛ با اروپایی‌ها مشکلی نداریم - جامعه خبر
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
true
true

به گزارش پایگاه خبری جامعه خبر، سیدحسین نقوی حسینی درمورد جلسه امروز یکشنبه فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس با زنگنه صحبت کرد و صحبت های وزیر نفت بدین شرح است:

بر اساس این خبر، بیژن زنگنه اظهار کرد: بستر اقتصادی باید برای طرفین مفید و سودمند باشد. ما با همه کشورهای دارای قابلیت نفتی اعم از اینکه تکنولوژیکی بوده و یا بازار داشته باشند مذاکره می‌کنیم و برایمان اروپایی‌ها، چین، روسیه و سایر کشورها فرق نمی‌کنند.

وزیر نفت گفت: توتال نگفته که اگر آمریکایی‌ها اقدامی کنند کار را ادامه نمی‌دهیم بلکه گفته از تصمیم نظام بین الملل تبعیت می‌کنیم که این موضع خوبی است. لذا توتال اجرای قراردادهای خود را آغاز کرده و قراردادهای دیگر در دستور کار دارد. البته این موضوع به توانمندی و شاخص‌های شرکت‌های داخلی هم بستگی دارد.

زنگنه تاکید کرد: میزان صادرات در شش ماه گذشته ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار بشکه در ماه بوده که پول آن وصول می‌شود و کاملا برمی‌گردد. هرچند مشکلاتی با برخی کشورهای محدود داریم اما در انتقال پول با اروپایی‌ها هیچ مشکلی نداریم به طوری که تاکنون هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان حواله قیر یارانه‌ای صادر شده و در اختیار قرار گرفته و موضع گیری ترامپ هیچ تاثیری روی بازار نفت نگذاشته است.

این مقام مسئول گفت: حدود ۶ هزار جایگاه سوخت به صورت جداگانه و با صاحب‌های مستقل فعالیت می‌کنند که این به نفع کشور نیست. البته با توجه به حساسیت موضوع باید کنترل، بررسی، ‌ بازرسی و نظارت بر این جایگاه‌ها انجام شود تا کیفیت بنزین کنترل شود.  ما مکانیسم دقیقی برای جذب نخبگان داریم و تردیدی در استفاده از آنها نداریم.

به گزارش جامعه خبر، همچنین در جلسه نمایندگان عضو فراکسیون به ارائه مسائل مرتبط با حوزه نفت و گاز پرداختند و شرایط فعلی صادرات نفت و بازگشت درآمد حاصل از آن، وضعیت تولید و پیشرفت مراکز تولیدی و فازهای آن، شرایط قراردادهای نفتی بویژه با شرایط پیش آمده، وضعیت گازرسانی و روند خام فروشی و تغییرات سیاست فروش نفت خام را بررسی کردند.

ایسنا

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false