روش‌های درمانی مقابله با «HIV» پیشرف چشمگیری داشته است - جامعه خبر
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
true
true

به گزارش پایگاه خبری جامعه خبر، در مقاله‌هایی که این گروه از پژوهشگران در شماره ماه مه نشریه علمی "لانست" (Lancet) منتشر کرده‌اند، آمده است که "پیشرفت فوق‌العاده در روش‌های درمانی به معنی آن است که ویروس اچ‌.آی‌.وی به سادگی نمی‌تواند در برابر داروهای جدید مقاوم شود. " همچنین، پیشرفت در زمینه تشخیص و جلوگیری از آلودگی به ویروس به موفقیت در زمینه افزایش طول عمر مبتلایان کمک کرده است.

در عین حال، این گزارش هشدار داده است که هنوز هم بسیاری از افراد اچ‌.آی‌.وی مثبت، به خصوص کسانی که از طریق تزریق مبتلا شده‌اند، از وضعیت خود آگاهی ندارند و به موقع درصدد درمان بر نمی‌آیند و تعلل در درمان شانس موفقیت را کاهش می‌دهد.

برای انجام این تحقیقات، پژوهشگران آمار مربوط به بیش از ۸۰ هزار فرد اچ‌.آی‌.وی مثبت در ۱۸ کشور در اروپا و آمریکای شمالی را بین سال‌های ۱۹۹۶ و ۲۰۱۰ بررسی کردند. این افراد بیش از ۱۶ سال سن داشتند و دست کم سه سال تحت درمان بودند.

یکی از نتایج این بررسی این بود که احتمال ادامه حیات افرادی که بین سال‌های ۲۰۰۸ تا ۲۰۱۰ تحت درمان قرار گرفته بودند، به مراتب بیش از کسانی بود که درمان آنها بین سال‌های ۲۰۰۰ تا ۲۰۰۳ آغاز شده بود. این تفاوت حاکی از پیشرفت در ساختن داروها و روش‌های درمانی موثرتر در این فاصله زمانی است.

خبر روز را با جامعه خبر دنبال کنید./

 

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false