رهبرمعظم انقلاب: ضدانقلابی‌ها در تحریک مردم ناکام ماندند - جامعه خبر
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
true
true

به گزارش پایگاه خبری جامعه خبر، حضرت آیت الله خامنه‌ای بزرگداشت شهدا در سراسر کشور را نشانه لطف و اراده الهی مبنی بر مستدام ماندن سایه شهیدان بر سر ایران خواندند و اظهار کردند: تکریم شهدای برخی اقشار از جمله شهدای کارگری ارزش مضاعف دارد چون در همه حوادث دوران انقلاب مقابله با گروهکها و دفاع مقدس و کارگران با غیرت و بصیرت در صحنه حضور یافتند.

بر اساس این خبر، ایشان با اشاره به ناکام ماندن ضدانقلاب در تحریک کارگران علیه ایران گفتند: یکی از کارهای اساسی دشمنان تحریک و وادار کردن کارگران به ایجاد رکود در کارخانه‌ها بود اما کارگران در طول این سالها همواره با بصیرت و همت و تدین ایستادند و دست دشمن را رد کردند و هر گاه امام بزرگوار فراخوان می‌دادند بسیاری از کارگران جوان و مومن که حتی نان شب و زندگی آنها وابسته به درآمد روزانه‌شان بود به‌ عنوان بسیجی به جبهه‌ها می‌رفتند و با منطق و استدلال می‌گفتند باید برویم از کشور و مرز اسلامی دفاع نماییم چون دشمن مسلط شود نه نان بلکه هیچ‌چیز نداریم.

ایشان همچنین دست‌اندرکاران کنگره شهدا را به انجام کارهای تاثیرگذار و پرهیز از کارهای تشریفاتی توصیه نمودند.

به گزارش جامعه خبر، متن کامل بیانات رهبری بدین شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

تجلیل و تکریم شهدا از هر قشری و از هر نقطه‌ای از نقاط جغرافیایی کشور حقیقتا حسنه و کار برجسته‌ای است و خود اینکه خدای متعال دلهای شماها را به این سو کشانده که بیایید مشغول این کار شوید و زحماتش را بر ‌عهده بگیرید و این گردهمایی و این بزرگداشت را به‌ وجود بیاورید نشانه‌ی لطف الهی است و نشان‌دهنده‌ی اینست که خدای متعال می خواهد سایه‌ی شهیدان بر سر این کشور همیشه مستمر و مستدام باشد اما بعضی از قشرها هستند که تکریم آنها برای شهادت یک ارزش مضاعفی دارد و قشر کارگرمان از این‌ قبیل اند. بنابراین ما خیلی ممنونیم و متشکریم از شماها برادران محترم در مجموعه‌ی کارگری کشور که دارید این کار باارزش را دنبال می‌کنید و شهدای کارگری را معرفی می‌نمایید.

ما در میدان نبرد جای پای برجسته‌ کارگران را مشاهده می کنیم و بنده بارها این را در سخنرانی‌ها خطاب به کارگران عزیزمان گفتم که ضدانقلابِ کشور از اول چشمش به کارگرها بود بلکه بتواند جامعه‌ی کارگری را به‌نحوی علیه ایران تحریک نماید از روز اول یعنی از همان روز پیروزی انقلاب این حالت وجود داشت و خود بنده در جریان امر به‌طور محسوس حضور داشتم و خدای متعال این‌جور پیش آورده بود که تقریبا به‌طور اتفاقی به‌طور تصادفی بنده در متن یک جریانِ تحریکات ضد انقلابی کارگری قرار بگیرم و برخورد کارگران را با این دشمنان انقلاب ببینم که چطور با بصیرت، با همت، با تدین و پایبندی و تقید به دین جواب رد دادند. از آن روز به بعد هم تا امروز همیشه همینطور بود. یکی از کارهای اساسی دشمنان ما اینست که شاید بتوانند در کارخانه‌های ما در مجموعه‌های کارگری ما بویژه مجموعه‌های بزرگ، یک رکودی، لنگی‌ای توسط کارگران به وجود بیاورند. کارگرها را به این کار وادار کنند و کارگران ما در طول این سالها همیشه مقاومت کردند همیشه ایستادند همیشه با بصیرت دست دشمن را رد کردند و اینها خیلی مهم است.

در میدان جنگ هم همین‌جور بود حالا اینها نبرد غیرنظامی است و در نبرد نظامی هم همین‌جور بود. هروقت امام (رضوان ‌الله) فراخوان می داد یک بخش عمده‌ی از این مجموعه‌ی عظیم بسیجی که در این راه حرکت می کردند و از همه‌جای کشور به‌سوی جبهه‌ها راه می‌افتادند کارگرهای ما بودند و حتی گاهی کارگرهایی بودند که معاش آنها بسته بود به همین کار روزانه یعنی باید روز کار می کردند تا شب بتوانند نان ببرند خانه زن داشتند بچه داشتند و بعضی پدر و مادر داشتند امّا بعضی از اینها آن‌چنان باغیرت و حمیت دینی و اسلامی با این قضیه رفتار کردند که همین را کنار گذاشتند رفتند طرف میدان جنگ.

یعنی واقعا تصور من اینست که در حالی که ما این چیزها را به چشم خودمان در عرصه‌ی واقعیت و در زندگی نمی دیدیم آدم سختش بود باور کند این‌همه غیرت جوان کارگر علاقه‌مند مؤمن از اندک درآمد زندگی خود بگذرد و به امید خدا رها کند برود به‌ سوی میدان جنگ برای جنگ! وقتی هم حرف میزنند با او، با منطق جواب می دهد می‌گوید من باید بروم از کشورم دفاع کنم از مرز اسلامی دفاع کنم که دشمن مسلط نشود والا اگر دشمن مسلط شود نه نان بلکه دیگر هیچ‌چیز نداریم و واقع قضیه هم همین است انسان اینها را می بیند در استدلالها و حرفهای این جوانان ما.

و این کارهایی هم که اشاره کردید و این برنامه‌هایی که هست برنامه‌های خوبی است منتها توجه کنید به اینکه جنبه‌های تشریفاتی و ظاهری و مانند اینها که گاهی یک‌ مقداری دخالت می کند دخالت قابل توجه و مهمی نداشته باشد نگاه کنید به تأثیر این رفتار و این کاری که شما می کنید در مخاطب یعنی به طور عمده به این توجه کنید. در حالی که چنانچه اثر هنری منتشر می‌کنید یا کتاب می‌نویسید یا مانند اینها جوری مشی بکنید که این بتواند در مخاطب تاثیر بگذارد و این مهم است ظواهر و مانند اینها خیلی مهم نیست و امیدواریم ان‌شاءالله خدای متعال به کارهای شماها برکت بدهد و روح مطهّر شهیدان را از شماها راضی نماید و روح امام بزرگوار را از شماها خشنود کند و ان‌شاءالله بتوانید آن کاری را که باید انجام بدهید به منصه‌ی ظهور برسانید و انجام بدهید ان‌شاءالله موفق و موید باشید.

والسلام علیکم و رحمةالله

ایسنا

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false