راه اندازی سامانه ای برای بیماران متابولیک و رژیمی - جامعه خبر
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
true
true

به گزارش پایگاه خبری جامعه خبر،دکتر امیر حسین جمشیدی: این بیماران تغذیه‌ای متفاوت از عموم مردم دارند و می‌بایست از رژیم‌های غذایی مخصوصی استفاده کنند که در بیشتر آنها مصرف فرآورده‌های متابولیک ضرورت دارد.

* طرح شناسایی بیماران pku توسط وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از سال ۱۳۸۶ آغاز گردید لذا بیماران متولد شده قبل این تاریخ، هیچگاه از شناسه و جامعه آماری کاملی برخوردار نبودند و همین امر موجبات عدم تأمین دقیق و به موقع فرآورده‌های مورد نیاز این بیماران از سوی سازمان غذا و دارو می‌گردید.

*از آنجا که این فراورده‌ها با یارانهٔ بسیار بالا و حمایت‌های دولتی تهیه و به کشور وارد می‌شدند پس همواره ضرورت ایجاد بستری که بتواند به مقابله با سود جوییانی که سهم بیماران متابولیک را دست آویز طمع خود قرار داده و حتی از کشور خارج می‌کردند بپردازد کاملاً احساس می‌شد.

* وی تجویز و مصرف منطقی فرآورده‌ها، مدیریت هوشمند و بهینه، حمایت‌های مالی و امکان تحلیل و مطالعه داده‌ها و شواهد اجرا شده را از دیگر قابلیت‌هایی برشمرد که با ایجاد سامانه مذکور محقق شده است.

با اجرایی شدن این سامانه نه تنها تک تک بیماران شناسه دار می‌شوند بلکه با ثبت پزشکان و درج تمامی نسخه‌ها به صورت برخط، امکان برآورد نیاز دقیق هر بیمار، چشم انداز صحیح نسبت به مصرف کنونی و مهمتر از آن تأمین بهنگام برای سال‌های آتی فراهم گردیده است.

سلامت

اخبار روز را با جامعه خبر دنبال کنید. /

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false