راز باغداری در چیست؟ چگونه می توان یک باغ تجاری و پرسود ایجاد کرد؟ - جامعه خبر
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
true
true

راز باغداری در چیست؟ چگونه می توان یک باغ تجاری و پرسود ایجاد کرد؟

راز باغداری در انتخاب بهترین نهال های بادام است. شما با انتخاب بهترین نهال های بادام می توانید به یک باغ تجاری و بسیار پرسود دست یابید. با این اوصاف اگر یک زمین خالی از سکته و غیر مسکونی دارید، ما به شما پیشنهاد می دهیم که زمین خود را با کاشت بهترین نهال های بادام به یک باغ تجاری و پر رونق تبدیل نمایید.

اگر فکر می کنید که از دانش کافی در زمینه باغداری برخوردار نیستید، پیشنهاد می کنیم ادامه این مطلب را دنبال نمایید؛ چرا که ما تصمیم داریم در مورد راز باغداری صحبت کرده و به شما کمک کنیم که بتوانید یک باغ تجاری و پر رونق ایجاد کنید.

نهال های بادام محبوب در ایران کدام ها هستند؟

معتبرترین منابع فارسی زبان همانند وب سایت نهالستان نهالوند، ویکی هو، ویکی پدیا و ویکی کشاورز اعتقاد دارند که نهال های زیر نزد باغداران ایرانی از محبوبیت بیشتری برخوردار هستند. دلیل محبوبیت این نوع نهال ها از دیدگاه این منابع و باغداران حرفه ای تولید بادام در مقیاس بالا است.

نهال های آذر

نهال های بادام آذر از گونه ارقام بسیار محبوب در میان باغداران ایرانی به شمار می روند. این نهال ها تنها از نظر تولید مقدار زیادی بادام، محبوب نیستند و درصد قابل توجهی از محبوبیت خود را مدیون مقاومت بالایشان در برابر سرما و خشکسالی هستند.

نهال های آذر از مناسب ترین نهال ها برای کاشت در مناطقی که دارای آب و هوای سردی هستند، به شمار می روند. این نهال ها به راحتی شرایط زیست محیطی در مناطقی با ارتفاع ۳۰۰۰ متر بالاتر از سطح دریا را تاب می آورند.

میزان محصولی که این نهال ها به صورت سالانه تولید می کنند، چیزی حدود ۷ کیلوگرم است. با توجه به اینکه بادام تولید شده توسط نهال های آذر وزن چندانی ندارند، می توان گفت این میزان تولید بادام قابل قبول به نظر می رسد، به خصوص اینکه بادام های به دست آمده از نهال های آذر طعم فوق العاده ای داشته و می توان آن ها را با قیمت بالاتری به دیگر کشورهای دنیا صادر کرد.

نهال های تونو

نهال های بادام تونو با نژاد ایتالیایی خود از دیگر نهال های محبوب باغداران ایرانی به شمار می روند. این نهال ها درصد قابل توجهی از محبوبیت خود را مدیون تولید میزان بالای محصول هستند. به طور میانگین هر نهال تونو می تواند حدود ۱۰ کیلوگرم بادام تولید نمایید و این میزان تولید بادام قابل توجه است.

در ثانی نهال های تونو مقاومت خوبی هم در برابر سرما و خشکسالی از خود نشان می دهند، این نهال ها را می توان در مناطقی که آب و هوای سرد و خشکی دارند، کاشت. علاوه بر این ها ارتفاع مناسب برای کاشت نهال های تونو از سطح دریا ارتفاعی بین ۱۰۰ تا ۳۰۰۰ متر است؛ از همین رو می توان گفت نهال های تونو بهترین انتخاب برای مناطقی با ارتفاع بلند هستند.

در نهایت باید این نکته را یادآور شویم که برای رشد بهتر نهال های تونو، باید هر کدام از آن ها با نهال های اطراف خود حداقل ۴ متر فاصله داشته باشند.

نهال های مامایی

در لیست نهال های محبوب باغداران، نهال های مامایی در صدر لیست قرار دارند. این نهال ها به دلیل تولید ۱۵ کیلوگرم بادام از اقتصادی ترین نهال های بادام به شمار می روند و همین موضوع هم محبوبیت زیادی را برای آنان به دنبال داشته است.

البته که این مسئله تنها دلیل محبوبیت نهال های مامایی نیست و دلایل دیگری هم به محبوبیت این نهال ها افزوده اند که از جمله آن ها می توان به مقاومت فوق العاده آن ها در برابر سرما اشاره کرد. این نهال ها به شدت در مقابل سرما مقاوم اند و می توان آن ها را در مناطقی که ارتفاع بالایی از سطح دریا دارند، کاشت.

البته ارتفاع منطقه کاشت این نهال ها هم دارای محدودیتی است و نمی توان گفت تا هر ارتفاعی امکان کاشت نهال های مامایی وجود دارد، نهایت ارتفاع برای کاشت این نهال ها ۳۰۰۰ متر بالاتر از سطح دریا است.

مهم ترین نکته هنگام انتخاب نهال های بادام چیست؟

مهم ترین نکته برای انتخاب نهال های بادام، توجه به شرایط آب و هوایی منطقه است. همانطور که از معرفی نهال های محبوب باغداران دریافتید، آن ها امکان کاشت در مناطق سردسیری را دارند. هر سه نهالی که ما معرفی کردیم، جزو نهال های دیرگل قرار می گیرند و با توجه به مقاومت بالایی که در برابر سرما دارند، می توان آن ها را در مناطقی با شرایط آب و هوایی سرد کاشت.

با این حال برخلاف انتظاری که از این نهال ها می رود، احتمالا در صورتی که آن ها را در مناطق گرمسیری بکارید از بین بروند یا آنگونه که باید و شاید محصولی برای شما تولید نکنند؛ بنابراین برای آنکه بهترین نهال را برای مناطق گرمسیری بیابید، بهتر است به سراغ نهال های زودگل بروید. نهال های زودگل بهترین انتخاب برای مناطق گرمسیری هستند؛ چرا که پیش از فرا رسیدن فصل گرما شکوفه‌های آن ها به میوه تبدیل شده و دیگر گرما آسیبی به میزان محصول دهی آن ها نمی رساند.

چه چیزی می تواند تضمین دهد که نهال های بادام سطح کیفی بالایی دارند؟

در پاسخ به این سوال باید گفت که مجوزهای سازمان جهاد کشاورزی کشور بهترین چیزی هستند که می توانند سطح کیفی نهال های مورد نظر شما را تضمین کنند. این مجوزها شامل کارت سلامت، کارت قرنطینه و شناسنامه می شوند.

لازم به ذکر است که مجوزهای نامبرده در صورتی برای یک نهالستان صادر می شوند که کارشناسان خبره جهاد کشاورزی سلامت و کیفیت نهال های آن نهالستان را تایید کنند. با این اوصاف اگر نهالستانی نهال های خود را همراه با مجوزهای نامبرده عرضه کند، شما می توانید به راحتی به آن نهالستان اعتماد کرده و نهال های آن را خریداری کنید.

نهال هایی با سطح کیفی بالا را از نهالوند خریداری نمایید

نهالستان نهالوند یکی از نهالستان هایی است که توانسته تایید کارشناسان جهاد کشاورزی کشور را به دست آورد. این نهالستان تمامی نهال های خود را با کارت قرنطینه، کارت سلامت و شناسنامه عرضه می کند.

شما می توانید برای خرید نهال های بادام با سطح کیفی بالا نام نهالوند را در مرورگر خود جست و جو کرده یا به نشانی اینترنتی https://nahalvand.com/product-category/almond/ مراجعه نمایید. در وب سایت نهالوند شما می توانید مشخصات و قیمت انواع مختلف نهال های بادام را مشاهده کرده و بعد از بررسی های لازم، نهال های مورد نظرتان را به لیست سبد خرید خود اضافه نمایید.

همچنین نهالوند امکان دریافت مشاوره رایگان را هم برای شما فراهم کرده است، برای این منظور باید روی گزینه مشاوره رایگان که در صفحه اصلی این نهالستان وجود دارد، کلیک کنید تا به مشاورین نهالوند ارجاع داده شوید.

مشاورین نهالوند از بهترین کارشناسان کشاورزی در ایران هستند و می توانند برای خرید بهترین نهال های بادام شما را راهنمایی کنند. ضمن اینکه نهال های این نهالستان با ضمانت بازگشت کالا به مدت دو سال به مشتریان داده می شوند و قیمت مقرون به صرفه از دیگر مزایای خرید نهال از نهالوند است.

علاوه بر تمام این ها نهالوند، با ارسال نهال های خود به سراسر ایران امکان خرید اینترنتی و بی دردسر را برای شما فراهم کرده است؛ پس دست دست نکنید و همین حالا با مراجعه به نهالوند گامی بزرگ در راستای یک باغ تجاری بردارید.

دریافت مشاوره تخصصی قبل خرید (09144801940 _ 09144801930 )

true
برچسب ها : , ,
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false