دلایل پزشکی مرگ معدنچیان «زمستان یورت» اعلام شد - جامعه خبر
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
true
true

به گزارش پایگاه خبری جامعه خبر، حسین زارعی درباره علت مرگ معدنچیان یورت اظهارات زیر را مطرح کرد:

*سوختگی شدید و عوارض ناشی از آن، ضربه مغزی ناشی از شکستگی جمجمه و نارسایی تنفسی ناشی از قرار گرفتن در فضای محبوس معدن، از مهمترین دلایل مرگ معدنچیان یورت بود.

*پس از وقوع این حادثه تیم ستاد بحران پزشکی قانونی استان تشکیل و برای بررسی و معاینه اجساد به محل وقوع حادثه اعزام شد.

* پس از گذشت ۱۲ ساعت از حادثه در ساعات نیمه شب، ۲۲ جسد در اختیار پزشکی قانونی قرار گرفت و با وجود امکانات محدود، معاینه اولیه تمامی اجساد تا بامداد روز ۱۴اردیبهشت به انجام رسید و مجددا صبح روز چهاردهم پس از اخذ شرح حال از خانواده و معاینه نهایی و احراز هویت اجساد با شرح حال اخذ شده و مشاهده اولیای دم پس از هماهنگی با ستاد سازمانی در خصوص علت فوت جواز دفن آنها صادر شد.

* در مرحله بعد ۱۳ جسد و پس از آن ۷ جسد به پزشکی قانونی ارجاع شدند که شرایط نامناسب و علائم فساد داشتند و پس از انجام ۲نوبت معاینه کامل و اخذ شرح حال از خانواده ها هویت ۱۵ تن محرز و جواز دفن به نام آنان صادر شد.

* نمونه خون متوفیان نوبت دوم در خصوص وجود گاز مونواکسید کربن بررسی شدکه نتیجه همه آنها مثبت بود.

*در نوبت دوم خانواده های مفقودین فراخوان شدند و نمونه های لازم از افراد مورد نظر مطابق با دستورالعمل و هماهنگی با واحد ژنتیک پزشکی قانونی مشهد گرفته شد.

*به دلیل عدم احراز هویت ۵ تن باقی مانده نمونه‌ها برای بررسی از نظر DNA به پزشکی قانونی مشهد ارسال شد و پس از حدود دو روز، هویت تمامی اجساد با آزمایش های انجام شده مشخص و جواز دفن ها صادر شد.

خبر روز را با جامعه خبر دنبال کنید./

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false