دشمنان قدرتمند دندان‌ها/ سلامت دندان‌هایتان را تضمین کنید - جامعه خبر
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
true
true

به گزارش پایگاه خبری جامعه خبر، امین‌رضا چلبیانلو درمورد ارتباط تغذیه سالم با سلامت دهان و دندان اظهار کرد: خوشبختانه امروزه با پیشرفت‌هایی که در دندانپزشکی رخ داده میزان پوسیدگی دندان‌ها بسیار کاهش یافته اما به دلیل رژیم‌های غذایی ناسالم و افزایش مصرف مواد غذایی شیرین و چسبنده همچنان شاهد مشکلات دهان و دندان هستیم.

بر اساس این خبر، این جراح و دندانپزشک گفت: کمبود برخی از ویتامین‌ها مانند b۲، C، b۱۲، فولات و مواد معدنی مانند آهن و روی روند ترمیم نسوج دهانی تاثیر منفی دارد و کمبود ویتامین‌هایی مانند A، E و C باعث بیماری‌های پریودنتال می‌شود.

چلبیانلو تاکید کرد: از جمله مواد غذایی که برای سلامت دندان‌ها مضر هستند می‌توان به کربوهیدرات‌ها مانند چیبس و نان و ماکارونی اشاره نمود و باقیمانده مواد غذایی که در بین دندان‌ها وجود دارند باعث تغذیه باکتری‌های حفره دهانی و تولید اسید می‌شوند و به لثه آسیب می‌رساند. مواد غذایی چسبنده مانند کشمش هم از دیگر مواد غذایی هستند که باعث پوسیدگی دندان می‌شوند. نوشابه‌های گازدار به دلیل اسیدی بودن و میزان بالای قند و شکر باعث پوسیدگی دندان‌ها می‌شوند.

به گزارش جامعه خبر، این پزشک گفت: افراد باید رژیم غذایی مناسب داشته باشند و پس از مصرف هر وعده غذایی مسواک بزنند و مانند آنها باید هر ۶ ماه یک بار هم به دندانپزشک مراجعه نمایند و با رعایت این موارد اشخاص می‌توانند از بروز دندان تا ۷۰ درصد جلوگیری کنند.

جام جم

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false