دستور کار ما پیشروی به سوی سایر مناطق حلب خواهد بود - جامعه خبر
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
true
true

*به گزارش پایگاه خبری جامعه خبر ، ارتش سوریه پس از آزادی شهر حلب (مرکز استان) در پاییز امسال (1395)، عملیات شرق استان حلب را با هدف پاکسازی شهر راهبردی الباب ادامه داد.

*همزمان با پیشروی نیروهای سوری در محور شرقی استان، ارتش ترکیه نیز با ادامه تجاوزگری در شمال سوریه به همراه عناصر تروریستی به یک قدمی شمال و شمال غرب شهر الباب رسید.

*در اوج درگیری‌های ارتش سوریه با گروه تروریستی داعش، ارتش ترکیه دروازه جنوبی شهر الباب را به اشغال خود در آورد تا همه تلاش‌ها برای بازپس‌گیری شهر الباب به طور موقت ناکام بماند.

*نیروهای سوری با میانجیگری دولت روسیه از درگیری با ارتش ترکیه پرهیز کردند اما با تغییر محور عملیات به سوی حومه جنوبی شهر منبج درصدد توقف اشغالگری ارتش ترکیه برآمدند که به بهانه مبارزه با داعش تلاش داشت خود را به شهر منبج و رقه، پایتخت خودخوانده گروه تروریستی داعش برساند.

*در نهایت نیروهای سوری تحت فرماندهی سرهنگ سهیل حسن بودند که خود را به روستاهای حومه جنوبی شهر منبج رساندند و یک خط دفاعی قدرتمند در مقابل ارتش متجاوز ترکیه ایجاد کردند.

*ارتش سوریه پیشروی به سوی سایر مناطق اشغالی شرق حلب را در دستور کار قرار داد و بالاخره شب گذشته پس از 55 روز عملیات سنگین توانست شهرک راهبردی الخفسه را از وجود  داعش پس بگیرد و پس از پنج سال به دریاچه راهبردی الاسد در شرق استان حلب برسد.

*ارتش سوریه از شروع عملیات در 13 ژانویه 2016، توانسته بیش از 151 روستا و شهرک را پاکسازی کند و به یک قدمی ایستگاه تصفیه آب، ( محل تامین آب بخش وسیعی از شهر حلب) برسد.

*نیروهای سوری در 55 روز گذشته بیش از 1030 کیلومترمربع از مساحت اشغالی شرق حلب را از وجود عناصر تروریستی داعش پاکسازی کرده‌اند.

فارس

با ما خبرهارا درلحظه دنبال کنید./

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false