دریافت 18 میلیارد تومان پول مفت/ به اسم حسین(ع) به کام هلال احمر! - جامعه خبر
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
true
true

پایگاه خبری جامعه خبر/ سید هادی کسایی زاده: در اساسنامه جمعیت هلال احمر ایران نوشته شده مؤسسه اي خيريه و غير انتفاعی و خدمات آن داوطلبانه است اما خبر دریافت مبلغ 6200 تومان هزینه خدمات درمانی از زائران اربعین حسینی تمام ماهیت این جمعیت را زیر سوال برده است.

وقتی از مرعشی رئیس مرکز پزشکی حج هلال احمر سوال می کنیم چرا این پول را از زائران اربعین می گیرید در پاسخی جالب گفته است: بیمه هم 18 هزارتومان پول می گیرد خدمات نمی دهد و وقتی طرف فوت کرد پول می دهد ما که اینقدر می گیریم خیلی هم کم است؟!

هرچند علی اصغر پیوندی تازه بر صندلی ریاست جمعیت هلال احمر تکیه زده و زیاد اطلاعی از تخلفات این جمعیت ندارد اما این اقدام جمعیت هلال احمر آبروی جمعیت را در فدراسیون جهانی خواهد برد.

دریافتی 6200 تومانی هلال احمر از سه میلیون زائر رقمی برابر با 18 میلیارد تومان می شود که جای تامل دارد. چراکه پزشکان داوطلب هلال احمر برای حضور در خیمه ها و چادرهای مرکز پزشکی حج در صف و نوبت هستند و حتی هر ساله بیش از نیاز ثبت نام می کنند. پس بهانه هلال احمر برای حقوق و دستمزد پزشک به هیچ عنوان قابل قبول نیست. از طرف دیگر داروی مورد نیاز هم توسط خیرین و بودجه هلال احمر تامین می شود. در طول مسیر هم خبری از بالگردهای هلال احمر و خودروهای آمبولانس نیست. سوال اینجاست که چرا در سالهای 84 تا 92 چنین داستان هایی نبود؟ 

بعنوان خبرنگار سفرهای زیادی با تیم های پزشکی به کربلا داشتم و نظم خوبی حکمفرما بود اما امسال شاهد هستیم تیمهای پزشکی بدون هماهنگی و نظم و هر نهادی دلش می خواهد تیم پزشکی اعزام می کند و همه تحت مدیریت و بانک مشترکی نیستند.

سوال اول این است که چرا پزشکانی داوطلب اعزامی در بانک مشترک و تحت فرماندهی هلال احمر از خیریه ها و بسیج و دانشگاه ها برای ارائه خدمات اعزام نمی شوند و همه چیز بی نظم است؟

سوال دوم اینکه چرا هلال احمر آماری از خدمات درمانی فرد به فرد در اربعین 95 ندارد و موارد درمانی اعم از سرپایی و بستری را آنالیز نکرده و آموزش های لازم را با هماهنگی ستاد اربعین از ماه ها قبل انجام نداده است؟

سوال سوم اینکه این مبلغ 6200 تومان بر اساس چه قانون و چه مصوبه ای از مردم گرفته می شود؟ و اگر فردی ندهد چرا نباید به زیارت امام حسین (ع) مشرف نشود؟

سوال چهارم اینکه چرا هلال احمر بدون مطالعه بیش از ظرفیت موجود نیرو اعزام کرده است؟ آیا زائران دو برابر شدند یا کربلا بزرگتر شده است؟ 

سوال پنجم اینکه چرا دادستان کل کشور در مورد این تخلف محرز هلال احمر بعنوان مدعی العموم وارد نشده است؟

پاسخ به این سوالات را به مسئولان واگذار می کنیم تا به مردم پاسخ درست و منطقی بدهند. از رئیس هلال احمر هم می خواهم در پاسخ به گزارش جامعه خبر جواب قانع کننده ای داشته باشد.

در آخر هم گریزی می زنم به خدمات درمانی هلال احمر در میانمار و سومالی و پاکستان و سایر کشورها که بدون دریافت وجهی میلیاردها تومان هزینه شد و همین مردم ایران سبد مالی هلال احمر را پر پول کردند و فقط برای سومالی 42 میلیارد تومان پول جمع شد. 

اخبار روز را با جامعه خبر بخوانید./

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false