دارندگان ماشین مدل بالا با بنزین هزار تومانی به ریش مردم می‌خندند - جامعه خبر
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
true
true

به گزارش پایگاه خبری جامعه خبر، حمیدرضا فولادگر در موافقت با پیشنهاد وضع عوارض مصرف بنزین برای مصارف مازاد بر الگوی مصرف اظهار کرد: حقوق ملت فقط این نیست که ما چند سال فقط قیمت حامل های انرژی را ثابت نگه داریم و بگوییم حقوق ملت است. ما معتقدیم نباید به مردم اجحاف کرد و باید مواظب باشیم که قیمت حامل‌های انرژی افزایش نیابد و به مردم فشار وارد نشود.

بر اساس این خبر، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: همه باید مدافع حقوق ملت باشیم و حقوق ملت هم ابعاد مختلفی دارد. سلامتی مردم هم حقوق ملت است. آلوده نکردن هوای شهرها هم حق ملت است. حمل و نقل خوب داشتن هم حقوق ملت است. آسایش و رفاه هم همینطور. حقوق ملت فقط این نیست که ما چند سال فقط قیمت حامل های انرژی را ثابت نگه داریم.

فولادگر تاکید کرد: دقت کنید در این پیشنهاد اصلا بحث این نیست که برای افرادی که به طور متعارف بنزین مصرف کنند قیمت افزایش یابد. برای این گروه از مصرف کنندگان به هیچ وجه اجازه افزایش قیمت نداریم و این پیشنهاد برای الگوی مصرف بالا هست مشابه همه دنیا که برای این گروه از مصرف کنندگان ابزارهای تشویقی یا تنبیهی می گذارند. ما هم می خواهیم مدافع حقوق مردم باشیم و موافق وضع این عوارض برای افرادی هستیم که مصرف بالایی دارند ماشین های گران قیمت دارند و ماشین های پرمصرف دارند و به ریش همه مردم می خندند و دارند بنزین ۱۰۰۰ تومانی مصرف می کنند و به آنها اجازه نمی دهیم مثل مردم مستضعف هزینه بنزین را بدهند. حدود ۳۷ میلیارد دلار یارانه پنهان انرژی می دهیم این حقوق ملت نیست؟

این مقام مسئول گفت: در بسیاری از کشورها از جمله کشورهای همسایه ایران عوارض بنزین وضع شده و در جریان بررسی بخش های درآمدی تبصره ۱۸ لایحه بودجه سال ۹۷ پیشنهاد وضع عوارض مصرف بنزین برای مصارف مازاد بر الگوی مصرف در سال آینده توسط هادی قوامی عضو کمیسیون برنامه و بودجه مطرح شد اما به تصویب مجلس نرسید. افزایش پلکانی نرخ بنزین توسط محمدرضا صباغیان مطرح شد. دولت موافق و کمیسیون تلفیق مجلس مخالفت این پیشنهاد بودند. در نهایت این پیشنهاد صرفا ۶۹ رای موافق کسب کرد و تصویب نشد.

به گزارش جامعه خبر، بیژن زنگنه وزیر نفت در مراسم امضای تفاهم‌نامه همکاری توسعه حمل‌و‌نقل ریلی شهری مترو میان شرکت بهینه‌سازی مصرف سوخت و شهرداری تهران در روز ۱۷ بهمن اعلام کرده بود که سالانه بیش از ۴۰ میلیارد دلار یارانه سوخت و انرژی پرداخت می‌شود که یک تهدید به شمار می رود.

فردا

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false