جهان باید قدردان دفاع سپاه از تهاجم داعش باشد/ به اتحاد نیازمندیم - جامعه خبر
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
true
true

به گزارش پایگاه خبری جامعه خبر، محمدباقر نوبخت در پاسخ به اینکه موضوع دولت در برابر قراردادن سپاه توسط آمریکا در زمره گروه های تروریستی چیست اظهار کرد: موضع دولت نسبت به سپاه بسیار روشن است و سپاه یک ارگان انقلابی است و یکی از مولفه های قدرت و دفاع ملت پس از انقلاب به شمار می رود.

بر اساس این خبر، سخنگوی دولت گفت: این نهاد همچنان مورد احترام است و مردم رشادت های سپاه در دفاع از کشور و مردم را فراموش نمی کنند و مدافع ملت و مهاجم به تروریست هاست پس در حالی که آمریکا چنین واکنشی را در برابر سپاه داشته باشد خودش مثل همان تروریست ها می شود.

نوبخت تاکید کرد: ما دوست داریم که بیکاری را رفع کنیم اما نه اینگونه که بیاییم و در بخش دولتی که اشباع شده بازهم استخدام های بدون برنامه داشته باشیم.  ما با کاهش ارزش ریال در برابر دلار به صورت غیر منطقی مخالفیم و سیاست دولت اینست که نرخ ارز شناور کنترل شود و این را هم بدانیم که دولت از تضعیف پول ملی متضرر می‌شود و فکر نکنیم که دولت با تبدیل دلار به ریال به دنبال اینست که ارزش پول ملی را کاهش دهد.

این مقام مسئول گفت: نباید با حرف های ترامپ و تحت تاثیر گفته های او بازار خودمان را به هم بریزیم. ما کشوری بودیم که در منطقه پرآشوب خود با ثبات به حرکت ادامه دادیم و من به عنوان کوچکترین خدمتگزار مردم عرض می کنم با تهدیدهایی از این دست هیچ اتفاقی نمی افتد.  انتظار اینست که در برابر زیاده‌خواهی‌ها مقاومت کنیم و این انتظار فقط از جانب دولت نیست بلکه مردم و نظام هم همین انتظار را دارند و در واقع همه ما باید در برابر آدمی هرزه‌گو و واهی گو متحد شویم.

سخنگوی دولت گفت: همان آژانس انرژی اتمی که می‌گفت فعالیت‌های هسته‌ای ایران نظامی است امروز می‌گوید این فعالیت ها صلح آمیز است و همان رئیس آژانس انرژی اتمی که می گفت اقدامات ایران شبهه ناک است امروز می‌گوید صلح آمیز است. ما به جهانیان حقانیت خودمان را ثابت کردیم و امروز جهانیان می‌دانند که ما حقانیتمان ثابت شده است و پیمان شکن ما نیستیم بلکه کشوری دیگر است.  هر شخصی که دلار خریده با کاهش ارزش پول ما خوشحال و ثروتمند می شود اما ملت ما در برابر این موضوع فقیرتر می شوند.  درمورد اقلیم عراق موضع جمهوری اسلامی ایران یکپارچگی عراق است و عاقلانه هم همین است که کشوری که بخشی از سرزمینش در اشغال تروریست‌ها قرار دارد یکپارچه بماند تا توان خود را به سمت مقابله با تروریست‌ها ببرد.

نوبخت با اشاره به این که مردم کردستان از با شرف‌ترین اقوام ایرانی هستند اظهار کرد: ما همچنین مردم شریف عراق در اقلیم کردستان را دوست داریم و هیچگاه راضی نمی شویم سیاست هایمان به مردم این منطقه صدمه بزند و از دولت عراق هم می‌خواهیم که طوری عمل کند که مردم این منطقه آسیب نبینند.

نوبخت گفت: نهایت کاری که دولت می‌تواند انجام دهد  این است که با اختصاص ردیف بودجه‌ای در وزارت کشور شرایط حمل و نقل مسافران و زائران شریف عتبات عالیات را فراهم کند.  رئیس جمهوری بسیار نسبت به موضوع مقابله با فساد حساس است و به مدیران دستگاه‌های اطلاعاتی و امنیتی تاکید کرده که اگر کوچکترین فسادی در بدنه دولت می‌بینند به ایشان منتقل کنند تا بدون اغماض با فرد خاطی برخورد شود که در این زمینه هیچ خط قرمزی هم قائل نیستند همانطور که تاکنون هم دیدیم.

این مقام سیاسی تاکید کرد: قوه قضائیه یک قوه مستقل است و کنش و واکنش و اقدامات قضائی‌اش باید به گونه ای باشد که شبهه سیاسی بودن به آن نخورد و در حالی که چنین شود هم بخش قضائی ماجرا تضعیف می‌شود و هم اینکه ممکن است اختلافاتی را ایجاد کند.

به گزارش جامعه خبر، سخنگوی دولت در پاسخ به پرسشی در زمینه موضع دولت درباره ایجاد محدودیت‌های تازه برای سیدمحمد خاتمی اظهار کرد: موضع رسمی دولت را در این زمینه رئیس جمهوری بیان کردند، اما باید ببینیم که در شرایط فعلی ما به چه نیازمندیم؟ اتحاد، اتفاق و انسجام یا تفرقه؟ موضع دولت این است که در این شرایط با واقع بینی در برابر خواست بدخواهان ملت، فرصت را برای آنان در جهت متشنج‌ کردن شرایط فراهم نکنیم.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false