جزئیات پرونده قصور پزشکی/ به جای «کیست» کلیه خارج شد! - جامعه خبر
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
true
true

به گزارش پایگاه خبری جامعه خبر، حسن رحیمی گفت: پرونده قضایی در مورد تخلف پزشکی حین عمل جراحی در یکی از بیمارستان‌های استان اصفهان تشکیل شده است. همچنین جلسه کارشناسی متشکل از پزشکان زنان و زایمان، جراحی عمومی، ارولوژی و رادیولوژی تشکیل و مباحث فنی در این جلسه مطرح شده است.

این مقام قضایی در استان اصفهان با بیان اینکه منتظر نتیجه کارشناسی در هیات نظام پزشکی هستین گفت: پرونده در شعبه 9 دادیاری در حال رسیدگی است و پس از مشخص شدن نتیجه کارشناسی اگر قصوری صورت گرفته باشد پزشک مربوطه تعقیب می‌شود.

دادستان عمومی و انقلاب اصفهان تصریح کرد: این بیمار با یک درد شکمی به پزشک زنان مراجعه می‌کند و پزشکان در سونوگرافی به یک میوم (کیست) برخورد می‌کنند و با توجه به سیر بیماری، پزشک معالج تشخیص عمل را می‌دهد ولی در حین جراحی میومی یافت نمی‌شود.

رحیمی اضافه کرد: پزشک شکم را باز می‌کند و از جراح عمومی کمک می‌خواهد ولی در حین جراحی به توده‌ای برخورد می‌کنند که شباهتی به کلیه نداشته است. در حال معاینه به این نتیجه رسیدند که اگر توده بدخیم است از آن نمونه برداری کنند که در حین جراحی ورید (سیاهرگ) قطع و بیمار دچار خونریزی می‌شود که در این هنگام جراحان سعی می‌کنند که خونریزی را کنترل کنند، از سوی دیگر موقعیت جسمی بیمار در خطر بوده و جراح شریان‌ها در اتاق عمل حاضر شده که بعدا متوجه می‌شوند که جسم خارج شده کلیه است و امکان اعاده آن نبوده است.

دادستان اصفهان همچنین گفت: متاسفانه بیمار تک کلیه‌ای بوده و محل کلیه از نظر طبیعی مشخص نبوده است و در این زمینه پرونده انتظامی هم در این رابطه تشکیل و درحال رسیدگی است.

اخبار روز را با ما دنبال کنید/

میزان

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false