جزئیات ششمین جلسه آمایش/شکل‌گیری خانه‌های دوم‌ در حاشیه استان‌ تهران - جامعه خبر
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
true
true

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی جامعه خبر، ششمین جلسه کارگاه تدوین سند آماش استان تهران با حضور نمایندگان دستگاه های اجرایی استان، به ریاست شهرا عدالتی معاون توسعه و برنامه ریزی استان تهران برگزار شد.

عدالتی در این جلسه با طرح موضوعات موثر بر تدوین سند آمایش استان تاکید کرد: سیر تحولات موضوعات کلیدی در استان تهران به شکلی بوده که در عمل، فضایی فاقد هویت برنامه ای در عرصه فعالیت و سکونت در جغرافیای استان شکل گرفته و به شدت بر سازمان فضایی استان موثر بوده است.

وی افزود: شکل گیری بافت های صنعتی-کارگاهی غیر مصوب یا شکل گیری خانه های دوم (ویلاهای ییلاقی) در استان نشان از فقدان برنامه مشخص در این قبیل رخدادهای سرزمینی بوده است و سند آمایش باید در قبال این رویدادها دارای استراتژی و رهیافت های مشخصی باشد.

موضوع سیر تحولات گروه سنی بوِیژه در مقایسه با مفهوم مرکز-پیرامون موضوع دیگری بود که معاون توسعه و برنامه ریزی استان تهران به آن اشاره کرد و گفت: تحولات جمعیتی از منظر گروه های سنی باید به عنوان ابزار و هدف برنامه ای مورد توجه تمام دستگاه های اجرایی قرار گیرد. موضوعاتی همچون سالخوردگی جمعیت در شهر تهران، افزایش جمعیت فعال در پیرامون پایتخت، اشتغال و تعیین مسائل اقتصادی جمعیت از جمله موارد مهم در برنامه ریزی آینده پایتخت است.

در ادامه این جلسه خزایی مشاور و ناظر طرح آمایش استان با تاکید بر تغییر نگرش در حوزه های برنامه ریزی، تصریح کرد: فقدان نگرش فرصت مدارانه، اعمال روندی خطی بر سیر تحولات روندها مسئله دار بودن و احاطه به موضوعات باید به بررسی گذاشته شود.

وی بر اهمیت سناریونویسی در برنامه های استان تهران، استفاده از خرد جمعی در توسعه سرزمینی و ایجاد میثاق برنامه ای برای آینده پایتخت تاکید کرد.

گفتنی است، نمایندگان دستگاه های اجرایی با بیان موضوعات مختلف دیدگاه های خود را بیان کردند. همچنین مقرر شد تا در راستای مشارکت بیشتر دستگاه های اجرایی بر فرآیند تدوین سند آمایش استان، جلسات آتی این کارگاه در دستگاه های اجرایی برگزار شود.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false