جزئیات دومین روزثبت نام؛ داماد احمدی نژاد در صف کاندیداهای شورای شهر - جامعه خبر
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
true
true

به گزارش پایگاه خبری جامعه خبر، در دومین روز ثبت نام از داوطلبان پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستاها مهدی خورشیدی‌آزاد پسر احمد خورشیدی آزاد و تنها داماد محمود احمدی‌نژاد برای ثبت‌نام در این دوره در فرمانداری تهران حاضر شد.

همچنین محمودی شاه‌نشین رئیس هیات نظارت بر انتخابات شوراها با حضور در فرمانداری تهران از روند ثبت‌نام داوطلبان این انتخابات بازدید کرد.

غلامعلی رجایی، علیرضا دهقان و مجید نصیرپور ، اسماعیل دوستی از دیگر داوطلبانی هستند که اولین روز از سال جدید را برای ثبت‌نام در انتخابات شوراها انتخاب کردند.

بنابر اعلام ناصربخت معاون فرماندار تهران تا ساعات ۱۵/ ۱۰ دقیقه جمعا ۳۰ نفر در دومین روز نسبت به ثبت‌نام اقدام کردند.

طاهره عیدی‌زاده عضو حزب اسلامی کار، محسن پیرهادی عضو هیات رئیسه شورای شهر، مجتبی حسینی توسل رئیس سازمان زیباسازی و محمدعلی زم مشاور فرهنگی سازمان منطقه آزاد از دیگر افرادی بودند که امروز با حضور در فرمانداری تهران در انتخابات شوراها ثبت‌نام کردند.

محمد شاه‌نشین در جریان بازدید از فرمانداری تهران با بیان اینکه تا این لحظه مشکل عمده‌ای برای ثبت‌نام‌ها و برگزاری انتخابات وجود نداشته است، گفت: فقط دانشجویانی که در شهرستان تحصیل می‌کنند، چون گواهی نداشتند با مشکل رو به رو شدند که با اخذ گواهی اولیه این مشکل برطرف شد. در مورد گواهی تعهد ۱۵ روزه هم باید گفت افراد این تعهدنامه را امضا می‌کنند و این در واقع نوعی خوداظهاری است.

وی گفت: در مورد بررسی صلاحیت‌های نامزدها از لحظه‌ای که ثبت‌نام آن‌ها تمام شود مراجع چهار گانه به صورت شکلی اقدام می‌کنند و سپس سوابق نیز مورد بررسی قرار می‌گیرد. تعداد افرادی که در سال ۹۵ سلب عضویت از شوراها شده‌اند به تعداد انگشتان دست هم نمی‌رسد که عمده دلیل آن هم مربوط به ترک محل سکونت است.

رئیس هیات نظارت بر انتخابات شورای شهر تاکید کرد: آموزش لازم به ناظران داده شده و کارشناسان استان به استان عوامل نظارتی را آموزش داده‌اند که هنوز واحد آموزش ما فعال است. ما دنبال برگزاری یک انتخابات خوب هستیم که در شان نظام، مورد خشنودی دولت، مردم و بویژه مقام معظم رهبری باشد. البته نگرانی‌های برخی دوستان به حق است چون بین ۲۵۰ تا ۴۰۰ هزار نفر برای این انتخابات ثبت‌نام می‌کنند و بررسی صلاحیت آن‌ها باید در یک فرصت یک ماهه انجام شود از سویی اساس کار هیات‌های نظارت بررسی شکلی است نه استصوابی بنابراین برخی دوستان نگران هستند که از ورود افرادی که در مدیریت شهری سوءاستفاده کرده یا خللی ایجاده کرده‌اند جلوگیری نشود که کاملا این دل نگرانی در برخی از موارد مصداق داشته است اما ما سعی می کنیم نظارت کاملی داشته باشیم و افراد صالح را انتخاب کنیم.

قاسم میرزایی نکو با حضور در فرمانداری تهران عنوان کرد: صندوق‌های الکترونیکی از نظر امنیتی چک شده است و هیچ ارتباطی با هیچ کس در زمان رای‌گیری ندارد و هیچ نرم‌افزاری به آن نصب نمی‌شود و حتی اگر برق قطع شود می‌تواند چندین ساعت با یک باطری کار کند.

وی همچنین گفت: اسامی شهرهایی که انتخابات الکترونیکی در آن‌ها انجام می‌شود به زودی اعلام خواهد شد.

میرزایی نکو در پایان خاطرنشان کرد:‌ آیین‌نامه برگزاری تمام الکترونیک انتخابات شوراها تدوین شده که امیدواریم انتخابات الکترونیک مبنایی برای هرچه بیشتر منظم برگزار کردن انتخابات باشد.

اسماعی دوستی عضو شورای شهر تهران بعد از ثبت‌نام درباره عملکرد شورای چهارم گفت: شورای چهارم معایب و مزایایی داشته، ولی عملکردش نسبتا خوب بود. دو جریان اصلاح‌طلب و اصولگرا در شورا حضور داشتند، اما فعالانه تلاش کردند تا شورا به سمت حرفه‌ای شدن برود و ارتقاء یابد.

وی با اشاره به اینکه شورای چهارم با دولت تعامل خوبی داشت، اظهار کرد: با مجلس در راستای ارتقا و پیشرفت شهر جلسات بسیاری زیادی داشتیم و از نظر من اولویت شورای پنجم باید در وهله اول حمل ونقل و در وهله دوم انضباط مالی باشد.

اخبار روز را با جامعه خبر دنبال کنید./

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false