تولید چای در ایران افزایش یافت/ نتایج کیفیت بالای محصولات - جامعه خبر
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
true
true

به گزارش پایگاه خبری جامعه خبر، گودرز خردادپور اظهار کرد: این ضریب در سال گذشته ۲۷ درصد بوده و در سال جاری به دلیل وقوع خشکسالی به ۲۲ درصد کاهش یافته است.  ضریب خود اتکایی چای را در قالب دوبرنامه پنج ساله توسعه با تکیه بر افزایش محصول، احیای باغات متروکه، بهزراعی، تغذیه و هرس مناسب و آبیاری مدرن می توان تا ۵۰ درصد ارتقا داد.

بر اساس این خبر، معاون بازار یابی و تنظیم بازار سازمان چای ایران گفت: میزان مصرف فعلی چای در ایران ۱۰۵ تا ۱۱۰ هزار تن است و این حجم تا ۱۰ سال آینده با توجه به افزایش جمعیت در مملکت به ۱۲۰ هزار تن در سال می رسد.

خردادپور تاکید کرد: با توجه به برنامه ریزی های انجام شده پیش بینی می شود در دو برنامه توسعه پنج ساله ششم و هفتم توسعه ۵۰ درصد چای مورد نیاز در داخل تولید شود و دستیابی به این عدد دور از انتظار نیست چون بیش از ۷۵ هزار تن چای در سال های گذشته در کشور تولید شده و این محصولات به دلیل کیفیت در تولید دیگر روی دست کشاورزان و کارخانه داران نمی ماند.

به گزارش جامعه خبر، این مقام مسئول تولید ۲۴ هزار و ۳۰۰ تن چای خشک در سال جاری را خبرداد و گفت: از این میزان تولید تاکنون ۴۰ درصد به فروش رفته و ۶۰ درصد بقیه تا شش ماه آینده به بازار مصرف عرضه می گردد.  پارسال هم ۳۱ هزار و ۴۰۰ تن چای خشک در کشور تولید و تمامی این میزان محصول به بازار مصرف عرضه شد.

تسنیم

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false