تولید زباله تهران 5 برابر جهان/ هر کیلومتر 1000 تهرانی زندگی می کنند! - جامعه خبر
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
true
true

به گزارش پایگاه خبری جامعه خبر، نعمت الله ترکی اعلام کرد: طبق گزارش سرشماری ۹۵، جمعیت استان تهران  ۱۳ میلیون و ۲۶۷ هزار و ۶۳۷ نفر است و نرخ رشد جمعیت در تهران ۱.۷۲ درصد بوده و این رقم  نسبت به کشور بالاتر است و اگر مهاجرت ادامه پیدا کند این رقم یک تهدید محسوب می شود.

رئیس سازمان برنامه و بودجه استان تهران با بیان اینکه ۹۴درصد جمعیت ساکن در استان تهران شهرنشین هستند، گفت:  تراکم جمعیتی در کشور ۴۹ نفر در کیلومتر مربع و استان تهران ۹۷۳ نفر در کیلومتر مربع است. در برخی شهرستان های استان مثل بهارستان حدود ۱۰ هزار نفر در کیلومتر مربع تراکم جمعیت دارند که رقم عجیبی است.

ترکی در ادامه به  بخش محیط زیست یکی از اولویت های استان تهران اشاره و اظهار کرد: سرانه تولید پسماند در روز تهران ۸۰۰ گرم و در کشور ۲۴۰ گرم و در جهان ۱۶۰ گرم است که این خود یک معمای بزرگی است. در نخاله های ساختمانی هم همین وضعیت وجود دارد.

وی افزود: قرار شد در بخش سرمایه گذاری زباله سوز شهرستان های استان در اولویت باشند تا از این تکنولوژی استفاده شود.

ترکی گفت:  نقش وسهم بخش خدمات  را در اقتصاد استان تهران بیشتر است. چراکه طبق آمار سهم اشتغال در بخش کشاورزی 1/8 درصد و در بخش صنعت 32/3 درصد و در بخش خدمات 65/8 درصد بوده است.

البته با اقدامات خوب سازمان جهاد کشاورزی سهم این بخش به ۴ درصد افزایش یافته است. و در بسیاری از تولیدات کشاورزی همچون گوشت قرمز, سفید و تخم مرغ رتبه اول کشور را داریم. سیاست ها و پروژه های اقتصاد مقاومتی به صورت دستگاهی و بخشی در بخش تولید و کشاورزی هم اثرگذار بوده و اکنون تولیدات استان به حدود ۶ میلیون تن رسیده است.

رییس سازمان برنامه وبودجه استان تهران سپس به سهم جمعیت باسواد استان تهران اشاره کرد و افزود: ۱۲ میلیون و ۳۴۶ نفر از جمعیت استان تهران با سواد هستند.

اخبار روز را با ما دنبال کنید./

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false