تقدیر از مجری مرتبط با ثامن الحجج/ "دلال عاطفه ها" تقدیر شد - جامعه خبر
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
true
true

پایگاه خبری جامعه خبر/ سید هادی کسایی زاده/ ویژه برنامه ماه عسل که چندین سال است ماه مبارک رمضان با اجرای احسان علیخانی روی آنتن شبکه سه سیما می رود، در یکی دو سال اخیر با انتقاد های فراوانی روبرو بود و به دلایل متعدد
همچون عدم نوآوری در موضوع و اجرا، و ریتم غم انگیز و بدون ارتباط با ماه زیبایی و شادی رمضان و اقدامات زرد مورد توجه علاقه مندان به اینگونه برنامه ها قرار گرفت.

ماه عسل تخلفات زیادی را برای جذب پول سرسار برای رسانه ملی به همراه داشته است و شاید بتوان ماه عسل را یک
شرکت خصوصی پولساز برای رسانه ملی در ماه رمضان و سو استفاده از احساسات مردم معرفی کرد. مثل همان تیتر معروفی که ماه مبارک برای این برنامه و مجری آن زدم…. «دلال عاطفه ها» که زیبنده این برنامه بود.

بعنوان مثال ماه عسل سال گذشته با شرکت یا موسسه 780 و آپ اقدام به جمع آوری پول برای کمک به ازادی زندانیان غیرعمد کرد. بعد هم تق اش درآمد به مردم ایران دروغ گفتند و سارقان را آزاد کردند.

امسال هم ترفند کثیفی را همین برنامه با خندوانه دنبال کردند. در درخواست کمک به آزادی زندانیان می گویند: کمک به زندانیان غیرعمد و مالی…. مالی یعنی چی؟ مگر نمی گوئید غیرعمد …. مالی غیرعمد هم در دل همون غیرعمد است. وقتی می گویند و مالی یعنی همان مجرمانی است که عمد جرم مرتکب شدند و به مردم شفاف نمی گویند. و این جمع آوری پول شرعا جایز نیست.

جالب و تاسف بار اینکه اینقدر این مجری و برنامه اش تصور می کنند قدرت مند شدند که فردی را بعنوان بیمار شفا یافته به برنامه دعوت می کنند و او مدعی می شود چون از این دارو مصرف کرده خوب شده تا از این راه از مردم پول دریافت کنند این دارو تولید شود که در انتها دادستان مهمان برنامه را احضار کرد.

و حالا رسانه ملی ما که نماد دانشگاه ملی است مراسم تقدیر از این فرد را برگزار کرده است. رسانه ها نوشتند نفس تقدیر و قدردانی مسئولان از اقدامات خیرخواهانه و تلا شهای مخلصانه فرد یا گروهی در سازمان و ارگانی امری پسندیده و نیکوست. اما پدیده ای که چندسالی است در بین مدیران سازمان صدواسیما رواج داشته برگزاری مراسم قدردانی و تشکر از برنامه های مختلف شبکه های سیما آنهم با صرف هزینه و تشریفات و اهدای هدایای گرانقیمت است، که اغلب این تقدیرها از ویژه برنامه هایی است که مبالغ هنگفتی را از صداوسیما دریافت نموده اند و از طریق اسپانسر های مختلف نیز مبالغ شگفت انگیزی! به جیب زده اند.

درواقع نقدی که به این مراسم ها وارد است، تقدیری ساده از یک برنامه با مضمون اجتماعی نیست، بلکه برگزاری مراسمی با تشریفات برای تشکر از عوامل برنام های که برای اجرای هر ثانیه و پخش در رسانه ملی، میلیونها تومان نصیبشان گشته، جز اتلاف بیت المال آنهم در شرایط سخت کنونی چه معنایی دارد؟

همین چند روز گذشته بود که سرپرست دادگاه های کیفری یک استان تهران در مصاحب های از متواری شدن یکی از متهمان اصلی پرونده موسسه ثامن الحجج خبرداد و گفت: “حجم مالی پرونده شرکت تعاونی اعتبار ثامن الحجج، چیزی حدود ۱۲ هزار میلیارد تومان است و این پرونده سه متهم دارد که یکی از آنها فعلاً متواری شده است”.

همان موسس های که به عنوان اسپانسر حضور داشت و علیخانی به طور مداوم این موسسه را تبلیغ می کرد در همان زمان بود که برخی خبرگزاری ها از غیرقانونی بودن این موسسه پرده برداشتند، اما علیخانی بدون توجه به این حرف ها صرفا به تبلیغ سپرده گذاری در این موسسه پرداخت که نتیجه آن پیدایش هزاران مالباخته بود.

همچنین چندی پیش بود که برخی رسانه ها با انتشار اسنادی از قرار داد های مالی برنامه تلویزیونی ماه عسل و نحوه اسپانسرینگ صورت گرفته، تهیه کننده و مجری این برنامه پرده برداشتند که با حاشیه های فراوانی هم مواجه شد. این رسانه ها عنوان کردند احسان علیحانی مبالغ خارج از عرفی برای یک ماه اجرای ماه عسل طلب کرده که درنهایت سازمان صداوسیما نیز با آن موافقت کرده است.

طبق برآوردی که این رسانه ها انجام داده بودند نزدیک به چهار برابر بودجه برنامه های ویژه و مناسبتی و نزدیک به هشت برابر برنامه های متداول در رسانه ملی به برنامه ماه عسل اختصاص داده شده بود.

حال با تمام این مسائل و اعدام و رقم هایی که نصیب سازندگان این برنامه شده است، تدارک چنین مراسم باشکوهی برای تقدیر از مجری ماه عسل و آن هم در شرایطی که عوامل سازنده مردم با مشکلات عدیده اقتصادی دست و پنجه نرم می کنند و مسئولین کشور بر لزوم صرفه جویی در هزینه های بیت المال سخن به میان می آورند، اقدامی مذموم و نسنجیده از سوی متولیان امر به شمار می رود.

امید است دیگر شاهد برگزاری ای نگونه مراسم های پرهزینه آنهم از جیب بیت المال در سازمان صداوسیما و دیگر سازمان ها و ارگان ها نباشیم.

سوال اینجاست که چرا یک مجری رسانه ملی در روز روشن و در برنامه زنده تلویزیونی تخلف آشکار می کند و این همه حمایت از او می شود؟ آیا نه اینکه او برای رسانه ملی فردی پولساز است؟ او برای رسانه ملی بعنوان مهره خوبی در پر کردن حساب سازمان فعالیت می کند.

علیخانی خوب می داند چکار می کند و به تمامی تخلفاتش هم اشراف دارد و می داند این کارهایش غیرشرعی و گناه است اما با حمایت سایر مدیران رسانه ملی همچنان به انجام گناه و دروغگویی ادامه می دهد. یعنی علیخانی نمی داند به مردم دروغ می گوید تمام پول صرف آزادی زندانیان غیرعمد نمی شود؟ چرا از قراردادهایش تصویری منتشر نمی شود؟ چرا نشست خبری نمی گذارد؟ … می ترسد؟

اخبار روز را با جامعه خبر بخوانید./

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false