تغییر مدل افزایش نرخ کرایه های تاکسی - جامعه خبر
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
true
true

به گزارش پایگاه خبری جامعه خبر، علیرضا قنادان گفت:در سال های گذشته افزایش نرخ کرایه های تاکسی بر اساس شیوه های سنتی بوده و هر سال بر اساس نرخ تورم به طور متوسط کرایه های تاکسی افزایش پیدا می کرد. اما امسال پیشنهاد ما به شورا در خصوص افزایش نرخ ها بر اساس روش های دقیق، علمی، مدل ریاضی  و اقتصادی است و اینکه براساس شرایط خطوط نرخ گذاری ها فرق می کند.

وی ادامه داد: بر اساس فرم های مختلف و کاربری ها نرخ های متفاوتی استخراج کردیم که با واقعیت های بازار هماهنگی بیشتری داشته باشد.

قنادان در توضیح بیشتر روش جدید نرخ گذاری گفت: در خطوطی که مسیر طولانی هستند نرخ گذاری ها افزایش بیشتری داشته البته هم پوشانی این مسیرها با حمل و نقل عمومی مانند مترو و اتوبوس در نظر گرفته شده است. روش سنتی گذشته نه مطلوبیتی برای راننده تاکسی داشت و نه مسافران. به طور مثال خط تجریش به آزادی به گفته رانندگان تاکسی زمان طی مسافت حدود ۲ ساعت برای رفت یا برگشت بود و نرخ های تعیین شده مقرون به صرفه نبود. بنابراین در این سیاست که حمل و نقل عمومی یکپارچه دیده شده متوسط افزایش کرایه بالاتر است و مسافران می توانند اگر برایشان مقرون به صرفه نیست از مترو یا اتوبوس استفاده کنند.

مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت تاکسیرانی تاکید کرد:  تعیین نرخ ها بر اساس مدل سازی ریاضی است و امسال پیوست مدل ریاضی هم به لایحه نرخ کرایه های تاکسی افزوده شده است.

مهر

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false