تعاونی «تامین نیاز تولیدکنندگان پی وی سی» واحدصنعتی پتروشیمی می‌خرد - جامعه خبر
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
true
true

به گزارش پایگاه خبری جامعه خبر، مهندس سید حمید کلانتری معاون امور تعاون وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی با تقدیر از روحیه خوب تعاونی در اعضاء تعاونی تامین نیاز تولیدکنندگان PVC با تعریفی از تعاونی تامین نیاز گفت: هدف اصلی تعاونی تامین نیاز بزرگ کردن مقیاس و کاهش هزینه هاست یعنی کارهائی که در یک واحد توجیه اقتصادی ندارد اما اگر در 160 واحد عصاره اش بیاید و در قالب یک تعاونی شکل بگیرد آن موقع است که اگر 2 میلیارد تومان برای یک مجموعه هزینه شود و 10 میلیارد بازگشت داشته باشد از نظر اقتصادی کاری منطقی تلقی می گردد.

معاون امور تعاون در ادامه گفت : تعاونی های تامین نیاز به‌جز تامین مواد اولیه می توانند در زمینه کارشناسی حقوقی – کارشناسی صادراتی – کارشناسی تحلیل اقتصادی و بازار – آموزش نیروی انسانی واحدهای تولیدی صنعت پی وی سی – تشکیل یک مرکز R&Dبرای کلیه زیر مجموعه در قالب یک شرکت زیرمجموعه (که امور تحقیق و توسعه کلیه اعضارا انجام دهد) و دیگر موارد یک کسب و کار دخیل باشد و همین امر موجب بازدهی چندبرابری تعاونی و زیر مجموعه های آن می شود.

کلانتری ضرورت دارا بودن یک سایت فعال برای برقراری ارتباط برخط ( آنلاین) و دارا بودن برنامه استراتژیک مدون و آمارهای دقیق و اطلاعات به روز شده را در جهت عملکرد بهینه تعاونی ها بسیار مفید و موثر اعلام نمود.

وی در پایان گفت: این تعاونیها دارای مزیتهائی از جمله معافیت مالیاتی  25 درصدی بوده و همچنین می توانند از ضمانت صندوق ضمانت سرمایه گذاری تعاون چنانچه معامله ای بخواهند انجام دهید و یا وام بخواهند دریافت کنند تاسقف 10 میلیارد تومان برای قراردادهائی که دارید و یا برای اخذ تسهیلات درمعاملات خودبعنوان وثیقه  و تضمین کننده تعاونی بهره مند گردید.

در این بازدید ابتدا متوسلیان مدیرعامل تعاونی تامین نیاز تولیدکنندگان PVC با اشاره به تاریخچه ای صنعت تولید PVC و همزمانی آن با ورود پلاستیک و تاسیس صنایع پتروشیمی در ایران گفت : صنعت تولید PVCدر ایران به 50 سال قبل برمی گردد و هم زمان با تاسیس پالایشگاه آبادان و ورود پلاستیک به کشور برمی گردد.

متوسلیان در ادامه اظهارداشت با توجه به اینکه انجمن تولید کنندگان لوله و اتصالات پی وی سی قریب به 22 سال پیش تاسیس شده است این تعاونی درسال 1390 از دل انجمن فوق بعنوان تعاونی تامین نیاز تولیدکنندگان پی وی سی تشکیل گردید  و دارای 160 تولیدکننده PVC است که بیش از 90درصد از تولید پی وی سی کشور را در دست دارند.

وی گفت با توجه به اینکه واحدهای تولیدی وجوددارند که 500 تن تولید پی وی سی دارند و برخی ممکن است تا 30 هزارتن تولید داشته باشند میانگین تولید هر واحد را می توانیم 1000 تن اعلام نمائیم.

صادرات تولید کنندگان PVC تا پایان آذر ماه سال 1395 بالغ بر 6 میلیون دلار بوده است که با توجه به سیاستهای کمرشکن در زمینه پتروشیمی بسیار کم می باشد و این تعاونی قابلیت افزایش تولید و صادرات بیش از این را دارا است.

در خاتمه ایشان اظهارداشتند این تعاونی ( تعاونی تامین نیاز تولیدکنندگان PVC) آمادگی خرید یک واحد صنعتی پتروشیمی را دارد.

اخبار روز را با ما دنبال کنید./

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false