تشدید تنش میان «ترکیه» و «هلند»؛ «آلمان» و «فرانسه» هم وارد شدند! - جامعه خبر
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
true
true

به گزارش پایگاه خبری جامعه خبر، تنش در روابط آمستردام و آنکارا درحالی افزایش یافت که کشور هلند به هواپیمای وزیر خارجه ترکیه اجازه فرود نداد و وزیر خانواده این کشور را هم اخراج کرد.

حالا وزیر کشور آلمان هم می گوید: اگر وزیران ترکیه ای بخواهند در آلمان فعالیت های تبلیغاتی انجام دهند با محدودیت روبرو می شوند.

فرانسوا فیون نامزد جناح راست میانه فرانسه در انتخابات ریاست جمهوری هم از دولت به این دلیل که به وزیر خارجه ترکیه اجازه داده در این کشور برای افزایش اختیارات رئیس جمهور تبلیغ کند انتقاد کرد.

مارین لوپن نامزد راست افراطی فرانسه هم با انتقاد از دولت به دلیل موافقت با همایش ترک تبارها در فرانسه گفت چرا ما باید در خاک خود اظهاراتی را تحمل کنیم که دیگر کشورها اجازه بیان آن را ندادند.

خبر دیگر اینکه نخست وزیر دانمارک از همتای ترکیه ای خود خواست سفر برنامه ریزی شده اش به دانمارک در ماه جاری را به تاخیر بیندازد.

سفر برنامه ریزی شده وزیر خارجه ترکیه به سوئیس‌ هم به تعویق افتاده است.

درپی انتقاد شدید رئیس جمهور ترکیه علیه مقامات هلند، نخست وزیر هلند سخنان رئیس جمهور ترکیه را "فتنه جویانه" توصیف کرد و گفت این سخنان به تنش زدایی بین دو کشور کمک نمی کند.

مارک روته افزود: اگر آنکارا به این گونه اظهارات پایان ندهد، آمستردام مجبور خواهد بود گزینه های بیشتری را مد نظر قرار دهد.

اخبار روز را با جامعه خبر دنبال کنید./

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false