ترکی: لبنیات تهران مقام اول کشور/ آغاز کشت گیاهان دارویی در پایتخت - جامعه خبر
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
true
true

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری جامعه خبر، نعمت الله ترکی در حاشیه جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی در جمع خبرنگاران درباره مصوبات سی و پنجمین جلسه این ستاد اظهار کرد: با توجه به اینکه در ماه های پایانی سال قرار گرفته ایم، پروژه های مختلف دستگاه های اجرایی در حال ارزیابی و بازبینی است تا میزان عملکرد و پیشرفت آن ها طی 9 ماه بررسی شود.

وی افزود: در این جلسه پروژه های سازمان جهادكشاورزی استان تهران در بخش اقتصاد مقاومتی که به میزان ١٤ پروژه است مورد بررسی قرار داده شد.

ترکی گفت: افزایش ضریب خوداتكایی محصولات راهبردی مثل گندم، دانه های روغنی، سیب زمینی و سایر كالاهای ضروری در بخش كشاورزی در اولویت قرار دارد و تاكنون پروژه های جهادكشاورزی استان پیشرفت قابل ملاحظه ای داشته است.

وی اضافه کرد: بیش از 90 درصد پروژه ها پیشرفت داشته و تا پایان سال به اهداف تعیین شده خواهد رسید.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران به چند پروژه خاص اشاره و اظهار کرد: كشت گیاهان دارویی در حوزه كشاورزی برای نخستین بار در استان انجام می شود، این پروژه به شكل گلخانه ای كار خود را آغاز كرده و به شكل بخش خصوصی اداره خواهد شد.

تركی گفت: حدود ١٨٠ هزار شاخه گل رز در این سیستم پیش بینی شده است  و ظرفیت تولید و صادرات یك میلیون گل شاخه بریده در استان داریم و بخش قابل توجهی را كشت گیاهان دارویی به خود اختصاص داده که حدود ٦ هزار نفر فرصت شغلی ایجاد می كند.

وی به راه اندازی پایانه صادرات گل و گیاه تا پایان سال اشاره كرد و افزود: ایجاد پایانه صادراتی محصولات كشاورزی در استان توسط بخش خصوصی در دستور كار است و كل محصولات كشاورزی به شكل زنجیره ای از تولید، توزیع، بسته بندی تا مصرف در این بخش قرار می گیرد.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان با اشاره به فعالیت ٩ هزار مركز تولید دام به شكل مستقیم در استان گفت: تعدادی از این مراكز كه نیمه فعال بودند فعال شده و اكنون روزانه ٣٢٠ تن ظرفیت تولید گوشت در استان داریم.

تركی با بیان اینکه در تولید محصولات لبنی استان تهران مقام اول را دارد، گفت: احداث دو مجموعه تولید مواد لبنی در دستور كار است و امسال با یك تن افزایش تولید به ٥.٥ تن محصولات لبنی دست یافتیم.

وی ادامه داد: در تولید قارچ نیز به سطح اول در كشور دست یافتیم و استان از واردات مواد اولیه برای تولید قارچ بی نیاز شده است.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان گفت: استان تهران رتبه نخست بهره مندی از سامانه های نوین آبیاری، جذب تسهیلات خطوط مكانیزه صنایع تبدیلی و تكمیلی را دارا است.

تركی گفت: حدود ٨٠ درصد پروژه های جهاد كشاورزی در اقتصاد مقاومتی محقق شده و استان تهران آماده ایجاد فرصت شغلی با بهره مندی از تسهیلات دولت برای اشتغالزایی است.

اخبار روز را با جامعه خبر بخوانید. /

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false