تذکر شدید محسنی اژه ای به یک خبرنگار/شکایت خاتمی ثبت شد - جامعه خبر
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
true
true

به ﮔﺰارش پایگاه خبری جامعه خبر، حجت الاسلام غلامحسین محسنی اژه‌ای، عصر یکشنبه در یکصد و هفتمین ﻧﺸﺴﺖ ﺧﺒﺮی خود با اشاره به حادثه آتش سوزی مجتمع تجاري پلاسكو، جان باختن عده اي از هموطنان و مامورین  آتشنشان را تسليت گفت.

وی در ادامه به پرسش خبرنگاران پاسخ داد:

* دو نفر از محکومان به اعدام پرونده بابک زنجانی حکم‌شان نقض شد و طبق نظر دیوان عالی به شعبه هم‌ارز فرستاده شد.

*حکم بابک زنجانی به وی ابلاغ شد

*فرد دیگری که مدت مدیدی فراری بود سرانجام با تلاش نیروی انتظامی به ایران بازگشت که تحقیقات از وی ادامه دارد و پرونده آن در حال بررسی است.

*پرونده ریخته‌گران با 45 متهم به دادگاه رفت. این پرونده با مجموعه ضمائم آن 160 جلد است که بر همین اساس باید توجه داشت که رسیدگی به 45 متهم کار آسانی نیست و در حال حاضر این پرونده در شعبه 15 دادگاه انقلاب در حال بررسی است.

*صندوق ذخیره هرچه جلوتر می‌رود تخلفات گسترده تری مشخص می‌شود. چند هزار میلیارد تومان در این پرونده در اختیار تعداد معدودی از افراد بدون تضمین برای وصول قرار گرفته و همه این مسائل بر خلاف مقررات بانکی و تجاری است.

*مقدار تخلف را یکجا برای یک بانک ندیده بودم. تایید مدیرعامل نیز براساس مقررات نبوده بلکه براساس پشتیبانی و نفوذ انجام گرفته همچنین تسهیلات و میزان آن قانونی نبوده و با توجه به سرمایه مجاز در نظر گرفته نشده همچنین بالاتر از سقف مجاز تسهیلات ارائه شده است.

*در ابتدا یک متهم و بدهکار بانکی به اتهام 1000 میلیارد بدهی بانکی بازداشت شده بود که در روند رسیدگی به پرونده خودش به 1200 میلیارد تومان بدهی اعتراف کرده اما تاکنون براساس اطلاعات بانک‌ها وی بالغ بر 2000 میلیارد تومان معوقه بانکی دارد که انجام تحقیقات از وی هم در مرحله انجام است.

*خانم نازنین زاغری که محکوم به 5 سال زندان شده و حکم وی مورد تائید قرار گرفته است. همچنین آقای فرهاد عبدصالح هم به حبس محکوم شده که در مرحله تجدید نظر بر حق وی تخفیف قائل شده اما حبس 5 ساله وی قطعی است. در مجموع این دو نفر اتهامات امنیتی دارند.

*فوآد صادقی و علی غزالی هم به حبس محکوم شده‌اند که حکم آنها قطعی است و در مجموع منعی برای اعلام اسامی آنها وجود ندارد.

*هرکسی در زمینه حادثه پلاسکو قصور داشته باشد و قصور آن اثبات شود، دادسرا برایش تصمیم‌ میگیرد و ورود می‌یابد

*یکی از جنبه‌های بررسی این حادثه این است که در نظر بگیریم این ساختمان با قدمتی که داشته آیا ساختمان‌های مشابه دیگری را با این قدمت و عدم داشتن تجهیزات ایمنی داریم یا خیر و اگر داریم تعداد آنها چقدر است و برای جلوگیری از تکرار چنین حوادثی استانداری، شهرداری و مالکین این ساختمان‌ها چه اقداماتی باید انجام دهند.

*طبق بند 14 ماده 55 قانون شهرداری،‌ شهرداری موظف به رفع خطر است.

*مدتی قبل بود که گفته شد یکی از طبقات پاساژ علاءالدین ایمنی کافی ندارد در همین راستا بود که شورای تامین تشکیل شد که در آن شورا فرماندار رسما اعلام کرد که تخریب طبقه مورد نظر علاء الدین صورت نگیرد.

*از ناحیه عربستان چیزی به عنوان خسارت به خانواده‌هاشهدای منا پرداخت نشده است. در زمینه دیه حادثه‌دیدگان ساختمان پلاسکو نیز دولت گفته که کمک می‌کند و کسانی که نیز بیمه بوده‌اند، خسارت‌هایشان پرداخت می‌شود.

*شکایت خاتمی از سردار نقدی در دادسرا ثبت شده و هم‌اکنون در مرحله تعقیب و رسیدگی است.

*محسنی اژه‌ای سخنگوی قوه قضاییه در پاسخ به سؤالی مبنی براینکه چند روز پیش 10 لباس شخصی به واحدی در خیابان شریعتی یورش کرده و تمام واحدها را جستجو و تعدادی را نیز دستگیر کرده‌اند و حتی تفنگی بر روی شقیقه آنها گذاشته که اعتراف کنند، اظهار داشت: آقایی هفته گذشته می‌گفت به من پیشنهاد داده‌اند که 50 میلیون به تو می‌دهیم که از محسنی اژه‌ای سؤال کنید و امیدوارم سؤال شما از آن دسته نباشد. آیا شما آن چیزی را که می‌گویید دیده و آیا آنجا بوده‌اید و برایتان مشخص شد که حکم نداشته‌اند؟ البته نمی‌دانم چنین بازداشتی بوده یا خیر ولی حتماً آنچه که می‌گویید کسی به شما گفته است.

اژه‌ای اضافه کرد: پیگرد قانونی برای شما باید تشکیل شود به من بگویید که چه کسی این را گفته است همه اینجا شاهدند که شما این موضوع را دارید به صورت خبری می‌گویید بگویید چه کسی گفته است.

خبرنگاری که این سؤال را مطرح کرده بود، پاسخ داد، مدیرمسئول و همکاران بنده.

اژه‌ای در پاسخ گفت که بگویید دفعه بعد بیایند این حرف‌ها را نزدید من به دادستان می‌گوییم که این موضوع را دنبال کند و اگر مدیرمسئول شما هم عین شما گفت پیگیری می‌کنیم چه کسی این حرف‌ها را گفته است.

سخنگوی قوه قضاییه تصریح کرد: کل حرف‌های شما کذب است چنین چیزی نیست. شما باید برای رسانه خودتان احترام بگذارید و هر کس هر چه گفت، سؤال نمی‌پرسند.

*حادثه پلاسکو در نزدیک‌ترین شعبه به محل حادثه بررسی خواهد شد

*پایان مرخصی مهدی هاشمی امروز به پایان می رسد

*سخنگوی قوه قضاییه در خصوص سؤالی درباره پرونده تخلفات 1200 میلیارد تومانی رئیس دولت نهم و دهم، گفت: اصل این موضوع در دیوان محاسبات است و در قوه قضاییه نیست.

 

اخبار روز را با ما دنبال کنید.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false