بی توجهی محیط زیست و نابودی دریاچه «ولشت» - جامعه خبر
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
true
true

به گزارش پایگاه خبری جامعه خبر، دریاچه «ولشت» در استان مازندران، که یکی از مقاصد مهم گردشگری طبیعت برای گردشگران داخلی و خارجی است این روزها حال و روز خوشی ندارد و خطر شکافتن و رانش دیواره کوهی در قسمت جلویی این دریاچه به لحاظ فعالیت دو کارگاه معدن شن و ماسه و برداشت از کوه‌های پایین دست در امتداد تاج این دریاچه را تهدید می‌کند و می‌تواند شبه سونامی فاجعه‌باری را برای چالوس و نوشهر رقم بزند.

انفجارهای مکرر از سوی معدن داران در منطقه پل زغال اطراف دریاچه، خطر تلاطم دریاچه با سه میلیون مترمکعب آب و سرازیر شدن به سوی ۸ روستای اطراف آن را قوت بخشیده و باعث نگرانی ساکنین شده است.

همچنین برداشت شن و ماسه و تخریب طبیعت منطقه، تهدید آبزیان موجود در رودخانه چالوس و دریاچه و نیز ابتلا روستائیان این بخش به انواع بیماری به دلیل ریزگردهای ناشی از فعالیتشهرک تولیدی ماسه در این منطقه و راه یافتن پساب این کارگاه شن و ماسه به رودخانه از دیگر معضلات بوجود آمده است.

کارگاه شن و ماسه ساختمانی دقیقا در هزار متری «ولشت» قرار دارد و در حالی که طبق قانون برداشت از خاک های این منطقه تا دو کیلومتر اطراف دریاچه ممنوع است.

انجمن معدن خانه صنعت ومعدن غرب مازندران می گوید فعالیت معدن که پایین دست دریاچه واقع شده اند تهدیدی برای دریاچه نیست بلکه شرکت های مصالح ساختمانی و فعالیت شهرک تولیدی ماسه در دره پل زغال تهدید اصلی به حساب می آیند زیرا با برداشت ماسه از دریاچه و ورود پساب آلوده به آن باعث مشکلات ساکنان شده است.

با و جود شکایت های مردم از اتفاقات این ناحیه و تماس های مکرر به مقامات محیط زیست و قضایی و برگزاری جلسات متعدد در فرمانداری چالوس هنوز هیچ اقدامی صورت نگرفته است.

در بی توجهی مسئولین و شاید هم به همکاری دستهای پنهان یک فاجعه زیست محیطی عظیم در دریاچه ولشت در حال شکل گیری است.

اخبار روز ایران و جهان را در جامعه خبر بخوانید./

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false