بیمه 500 هزار ایثارگر کشور روی هوا ...! - جامعه خبر
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
true
true
بیمه 500 هزار ایثارگر کشور روی هوا …!

به گزارش پایگاه خبری جامعه خبر حسن نوروزی اظهار کرد: با حضور رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران، مسئولان امور ایثارگران وزارت آموزش و پرروش درباره قطع بیمه تکمیلی ایثارگران نشستی برگزار شد تا این مشکل ایثارگران عزیز حل و فصل  شود.
نماینده مردم رباط کریم و بهارستان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: بخش عظیمی از ایثارگران کشور که خدمات بیمه‌‎ای آن‎‌ها تحت پوشش بنیاد شهید و جمعیت آن‌ها 3 میلیون و 500 هزار نفر است، به علت کمبود منابع مالی دولت مجبور شد خدمات بیمه‌ای ایثارگران را به وزارتخانه‌‎های مربوط خود انتقال دهد تا با دستور سازمان برنامه بو بودجه از سرجمع اعتبارات خود بودجه بیمه تکمیلی این ایثارگران را اختصاص دهند.
این تصمیم باعث شد که جانبازان در تنگنا قرار گیرند به این معنا که با وجود بیمه بودن حدود 70 هزار نفر از تحت پوشش بودن کارکنان آموزش و پرورش اما 150 هزار نفر از بازنشستگان آموزش و پرورش بلاتکلیف شدند. بر اساس برآوردها این بلاتکلیفی ایثارگران و جانبازان در 200 دستگاه کشور در حال روی دادن است و بیمه حدود 500 هزار ایثارگر و جانباز دچار بلاتکلیفی شده است.
وی تصریح کرد: نظر نمایندگان مجلس به ویژه اعضای کمیسیون تلفیق در این نشست بر این بود که با تأمین مالی در بودجه سال 98 برای بنیاد شهید، این ایثارگران مجددا تحت پوشش بنیاد شهید قرار گیرند و از این بلاتکلیفی ایجاد شده رها شوند.
باید از سرفصل‌های غیر ضرور اعتباراتی را برای ایثارگرانی که از جان و مال خود گذشته‌اند، قرار گیرد و این رویه است که در همه کشورها وجود دارد که حداقل خدمات درمانی برای ایثارگران و جانبازان در نظر گیرد و هزینه‌‎کرد متمرکز اعتبارات برای ایثارگران در یک دستگاه باید مد نظر قرار گیرد.
وی با بیان اینکه هفته آینده فراکسیون ایثارگران با نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه نشستی برگزار خواهد کرد، افزود: حمایت از ایثارگران طبق فرمایشات رهبری یک نگاه احساساتی نیست بلکه یک نگاه راهبردی بوده و نباید در چنین شرایطی واجبات رکن را رها کرد و به امور مستحب پرداخت. البته در نظر داریم در طرحی که قرار است برای سال 98 در این زمینه به تصویب برسد، این اختیار برای ایثارگران در نظر گرفته شود که اگر می‎خواهند تحت پوشش بنیاد یا وزارتخانه متبوع خود قرار گیرند که این موارد نیز در نشست هفته آینده با رئیس سازمان برنامه و بودجه نیز مورد بحث قرار خواهد گرفت./

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false