بهروز بقائی: رسانه ملی وارد ترویج فرهنگ وقف فرهنگی شود - جامعه خبر
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
true
true

بهروز بقائی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری جامعه خبر درباره وضعیت فیلم های مذهبی گفت: امروزه متاسفانه فیلم هایی با محوریت دینی و مذهبی به ندرت ساخته می‌شود درحالی که ما می‌توانیم در این زمینه بسیار گسترده تر کار کنیم اما محتوای فیلم های ما درحال حاضر غنی نیستند این درحالی است که مردم جامعه ما بسیار دانا هستند بنابر این ما باید هدفمند به سمت فیلم سازی گام برداریم.

وی درباره تاثیر نگرش مذهبی در جامعه افزود: نگرش مذهبی در همه زمینه ها مفید است، ما با ساختن فیلم‌ها و سریالهای مذهبی می‌توانیم تاثیر بسزایی بر روی رفتار و عمل افراد بگذاریم. برنامه سازان باید این نکته را مورد توجه قرار دهند که قهرمانان داستان آنها شخصیت ممتازی داشته باشد تا از این طریق برای مردم الگو قرار بگیرد و روی آنها تاثیر بگذارد.

بهروز بقائی در تشویق سرمایه داران و خیرین به انجام عمل وقف گفت: وقف در اسلام بسیار امری پسندیده است و این عمل در انواع حوزه‌های فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی جامعه می‌تواند تاثیر بگذارد. در نگرش‌ های انسانی هم تقسیم ثروت بسیار مورد توجه است و اینکه سرمایه داران بخشی از اموال خود را صرف کارهای عام از جمله حوزه‌های فرهنگی کنند بسیار مورد پسند است اما در این زمینه تاکنون استقبال خوبی ندیده‌ایم.

بازیگر تئاتر، سینما و تلویزیون در مورد اقداماتی که باید در جهت ترویج فرهنگ وقف انجام گیرد افزود: صدا سیما می‌تواند بخشی از درآمدهای مالی خود را صرف ترویج و تشویق مردم به این عمل حسنه کند به علاوه حوزه‌ انجمن اسلامی، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و نهادهای دیگری که مورد شناخت مردم هستند هم در این زمینه می‌توانند گام بردارند.

وی در ارتباط با استقبال مردم به وقف در حوزه های فرهنگی گفت: متاسفانه مردم بیشتر وقف را در حوزه های دینی و مذهبی می‌شناسند، معمولا در خیریه‌ها زمینی برای ایجاد سالن نمایش وقف نمی‌شود البته با وجود اینکه بیشتر نیازهای ما به ساخت مدارس در سطح کشور است اما باید به حوزه های فرهنگی هم توجه کنیم.

بهروز بقائی در ادامه افزود: ما باید نیازهای اجتماعی جامعه را بشناسیم، خیرین و سرمایه داران را از آنها آگاه کنیم و با یک برنامه ریزی هدفمند در جهت تقسیم ثروت و ترویج فرهنگ وقف گام برداریم تا در همه زمینه ها شاهد پیشرفت جامعه باشیم.

خبر روز را با جامعه خبر دنبال کنید. /

 

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false