بلاتکلیفی بازار خودرو ادامه‌دار شد - جامعه خبر
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
true
true

به گزارش پایگاه خبری جامعه خبر،  سعید موتمنی در پاسخ به اینکه با توجه به رای دیوان عدالت اداری مبنی بر توقف اجرای مصوبه اخیر دولت در زمینه افزایش تعرفه واردات خودرو آیا کاهش قیمت‌ها در بازار خودروهای وارداتی آغاز شده اظهار کرد: در این زمینه همه بلاتکلیف هستند و نمی‌دانند که رای اولیه دیوان عدالت اداری قطعی می‌شود یا خیر. در این میان واکنش شرکت‌های واردکننده و اینکه آیا عرضه با قیمت‌های جدید را آغاز می‌کنند یا خیر بسیار اهمیت دارد.

بر اساس این خبر، رئیس اتحادیه صنف نمایشگاه داران گفت: شرکت‌های واردکننده خودرو شیطنت کردند و عرضه در بازار را کاهش دادند. البته هم اکنون خریدار چندانی در بازار خودرو نیست و همه منتظر روشن شدن وضعیت و رفع ابهام‌ها هستند. در این شرایط موضوع قطعی اینست که فعلا افزایش تعرفه واردات خودرو متوقف شده و شرکت‌های واردکننده خودرو باید قیمت‌های خود را کاهش دهند که البته هنوز اتفاق نیفتاده است.

موتمنی تاکید کرد:‌ در این شرایط سازمان‌های نظارتی باید نظارت خود را افزایش دهند تا شرکت‌های واردکننده خودرو قیمت‌ها را کاهش داده و به نرخ‌های ثابت برگردند. مسلما قیمت خودروهای وارداتی باید کاهش یابد چون وقتی تعرفه واردات این محصولات از ۹۵ درصد به ۵۵ درصد بازگشت به همین نسبت باید شاهد کاهش قیمت‌ها در بازار خودروهای وارداتی باشیم.

به گزارش جامعه خبر، رئیس انجمن واردکنندگان خودرو روز پنجشنبه عنوان کرد که حکم دیوان عدالت اداری برای دولت لازم‌الاجرا بوده و تعرفه‌ها باید به نرخ‌های ۴۰ و ۵۵ درصد سابق بازگردند. همچنین فرهاد احتشام‌زاد پیش‌بینی کرد که با این اتفاق قیمت خودروهای وارداتی با ارزش گمرکی کمتر از ۴۰ هزار دلار بین ۱۵ تا ۲۵ درصد و قیمت خودروهای وارداتی با ارزش گمرکی بیش از ۴۰ هزار دلار باید تا ۵۰ درصد کاهش یابد.

بهار

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false