بسته بندی مواد غذایی با دستگاه سیل وکیوم - جامعه خبر
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
true
true
بسته بندی مواد غذایی با دستگاه سیل وکیوم

امروزه با رشد پیشرفت و تکنولوژی، روند تولیدات صنایع مختلف از جمله صنایع غذایی با وجود دستگاه های پیشرفته و مدرن افزایش یافته است و بسته بندی مواد غذایی با دستگاه سیل وکیوم یکی از این مواردی است که امروزه با استقبال زیادی مواجه شده است.

در این مقاله قصد داریم شما را با بسته بندی مواد غذایی  که با دستگاه سیل وکیوم شرکت آراد ماشین انجام می شود آشنا کنیم و به توضیح ویژگی ها و عملکرد آن بپردازیم، پس تا پایان مقاله همراه ما باشید.

سبک زندگی امروز باعث رونق رستوران ها شده است و نیاز به بسته بندی غذاهای بیرون بر، پک های غذایی مانند سالاد، سوپ و سایر غذاهای گرم و سرد رستوران ها، تقاضا برای خرید دستگاه های بسته بندی همچون دستگاه سیل رو به افزایش است.

برای بسته بندی چه محصولاتی از دستگاه سیل استفاده می شود؟

با دستگاه سیل وکیوم می توان انواع محصولات غذایی را در ظروف پلاستیکی بسته بندی کرد و از آن در برابر رطوبت، سرما و گرما، گرد و غبار و هرگونه ذرات خارجی محافظت کرد.

بسته بندی گوشت، مرغ و ماهی در ظروف پلاستیکی

بسته بندی گوشت، مرغ و ماهی به شکل های مختلفی انجام می شود، این محصولات در پاکت های سلفونی و یا در ظروف پلاستیکی به صورت وکیوم شده عرضه می شوند. در کارخانه های بسته بندی گوشت قرمز و سفید و حتی در مغازه ها و فروشگاه های کوچک جهت بسته بندی گوشت در ظروف پلاستیکی از مدل های مختلف دستگاه های سیل وکیوم  استفاده می شود.

بسته بندی سبزیجات

سبزیجات تازه، سرخ شده و یا خشک شده که در فروشگاه ها و مغازه ها بفروش می رسند، در مدل های مختلفی بسته بندی می شوند. در صورت استفاده از ظروف پلاستیکی در بسته بندی سبزیجات با استفاده از دستگاه سیل کن دهانه ظروف پلمپ می شود.

بسته بندی ترشی و سالاد تک نفره

یکی دیگر از کاربردهای دستگاه های سیل، بسته بندی محصولات تک نفره است. ظروف سالاد فصل و الویه، ماست، ترشی و … که در ظروف پلاستیکی و به صورت تک نفره بسته بندی می شوند برای پلمپ شدن نیاز به دستگاه سیل دارند.

بسته بندی میوه خشک

چیپس میوه و میوه خشک حبه ای نیز برای افزایش زمان ماندگاری وکیوم می شوند. از مدل های مختلف دستگاه سیل وکیوم می توان برای این منظور استفاده نمود.

دستگاه سیل وکیوم چگونه کار می کند؟

در تمامی دستگاه های سیل، با استفاده از مکانیزم خاصی(حرارتی یا القایی) یک لایه سلفون بر دهانه ظرف پرس می شود. در دستگاه های سیل وکیوم حرارتی با تخلیه هوای داخل بسته، و تزریق گازهای نگهدارنده، شرایط برای ماندگاری بیشتر و بهتر مواد غذایی و حفظ طعم، رنگ و مزه افزایش می یابد .

در واقع دستگاه سیل وکیوم با تخلیه هوای داخل بسته، فرآیند اکسیده شدن غذا و کپک زدن و فاسد شدن آن را به تاخیر می اندازد.

کاربرد دستگاه سیل وکیوم

دستگاه وکیوم کاربرد گسترده ای در زمینه های مختلف دارد که با توجه به نیاز مشتری و خریدار انتخاب و خریداری می شود.

در حوزه صنایع غذایی از دستگاه سیل وکیوم می توان برای کسب و کارهایی مانند کیترینگ های غذایی، هتل ها، کارگاه های تولید غذاهای نیمه آماده، بستنی فروشی ها، آبمیوه فروشی ها رستوران ها، فروشگاه های زنجیره ای و… استفاده کرد.

صنایع دارویی و شیمیایی از دیگر حوزه هایی است که از دستگاه سیل می توان استفاده نمود.

انواع دستگاه سیل حرارتی

دستگاه سیل در ابعاد و اندازه های مختلفی طراحی و تولید می شوند که صاحبان مشاغل مختلف می توانند برحسب نیاز و بودجه ی در نظر گرفته شده نسبت به آن اقدام کنند.

در اینجا ما به چند نمونه از دستگاه های سیل اشاره می کنیم:

  • دستگاه سیل کشویی

دستگاه سیل کشویی آراد ماشین در مدل های اتوماتیک، نیمه اتومات و دستی ساخته می شوند.

از دستگاه های سیل دستی و نیمه اتومات در تولیدی های کوچک استفاده می شود. مدل های اتوماتیک دستگاه سیل پک با تعداد قالب های متفاوت ساخته می شود.

این دستگاه بصورت پایه دار و رومیزی ساخته می شود.

امکان نصب سیستم تزریق گاز، تاریخ زن حرارتی و پمپ وکیوم بر روی این دستگاه وجود دارد.

  • دستگاه سیل روتاری

بسته بندی کردن مواد غذایی با دستگاه سیل وکیوم روتاری به صورت دورانی و حول مرکز صفحه انجام می گیرد.

سرعت بسته بندی در این دستگاه نسبت به مدل های کشویی بیشتر است.

  • دستگاه سیل وکیوم خطی

در کارخانه ها و کارگاه های بسته بندی با قرارگیری مواد غذایی بر روی نوار نقاله و حرکت بسته به سمت دستگاه، ظروف حاوی مواد غذایی سیل می شوند.

دستگاه سیل وکیوم خطی در مدل های تک لاین، دولاین و … قابل ساخت هستند.

خرید دستگاه سیل از شرکت سازنده معتبر

یکی از شرکت هایی که در زمینه ساخت دستگاه های بسته بندی سیل فعالیت دارد، شرکت آراد ماشین است. این شرکت دستگاه های بسته بندی خود را با یک سال گارانتی و ده سال خدمات پس از فروش به مشتریان خود در سراسر ایران و کشورهای مختلف عرضه می کند.

برای مشاهده فیلم کارکرد، مشخصات و قیمت دستگاه سیل به سایت aradmachinery.com مراجعه کنید.

در آخر می توان گفت که ظروف یک بار مصرفی که توسط دستگاه های سیل وکیوم بسته بندی می شوند از جنس پلاستیک PE، PP، PET و انواع مشابه آن هستند و به شکل مربع، مستطیل، دایره و یا هر شکل دیگری استفاده می شوند.

با کمک دستگاه سیل وکیوم می توان بسته بندی مواد غذایی را انجام داد و حمل و نقل را آسان کرد و به محصولات ظاهر زیبایی جهت جذب مشتری و فروش بالا بخشید.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false