برگزاری دوره عمومی آموزشی-استخدامی کارآگاهی در وب - جامعه خبر
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
true
true
برگزاری دوره عمومی آموزشی-استخدامی کارآگاهی در وب

به گزارش پایگاه خبری جامعه خبر آنچه موتور محرک پیشرفت این فناوری و محتوای اصلی این دوره است، رسیدن به داده ­هایی ارزشمند از منابع آشکار و بعضا عمیق (Deep Web) وب می­باشد.

امروزه با پیدایش شبکه­ های اجتماعی، محتواهای وب، حاوی چندین برابر اطلاعات آزاد است و تمام اینها منابعی غنی برای دست یافتن به اطلاعاتی­ ست که هیچ کس و هیچ جا پاسخ آن وجود ندارد.

در واقع، دوره عمومی اوسینت آموزش متدهای سرچ حرفه­ ای موتورهای جست و جو در وب و معرفی و استفاده از نرم­افزارهایی ست که قدرت جستجوی شما را به شکل خارق العاده­ای چندین برابر می­کند تا بتوانید اطلاعات ارزشمند تجاری، ژورنالیستی، سیاسی و حتی امنیتی را به دست بیاورید.

ارزشمندی همین اطلاعاتی است که باعث شده تا اوسینت کارفرمایان بزرگ و زیادی داشته باشد که به دنبال اطلاعات حیاتی زمینه خود می­گردند و به دلیل وجود همین کارفرمایان است که این دوره، به صورت آموزشی- استخدامی طراحی شده است.

فناوری اوسینت
زندگی بشر، امروزه در فضایی کلان از اطلاعات جاری­ست. با رشد و گسترش شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی، اطلاعات به صورت افسارگسیخته ­ای در حال تولید شدن است.
هوش مصنوعی، ابرکامپیوترها و ریاضیات گسسته، دائما در حال توسعه یافتن برای پیدا کردن اطلاعات مناسب و در ظاهر دست نیافتنی از طریق این حجم عظیم از اطلاعات می­‌باشد.
اما تحلیل این حجم عظیم از اطلاعات تا قرن­‌های دیگر توسط هوش مصنوعی امکان­پذیر نخواهد بود.
اینجاست که اوسینت به عنوان تکمیل ­کننده کار ماشین­‌ها و ابرکامپیوترها برای تحلیل آنچه هوش مصنوعی نمی‌تواند به دست بیاورد وارد می­‌شود و آن اطلاعات و تحلیل­‌هایی را که ریاضیات گسسته و هوش مصنوعی در رسیدن به آن در می­مانند را با شهود ساختاریافته انسانی تحلیل می­‌کند.
اوسینت مجموعه علوم و تکنیک‌های جستجوی اطلاعات و منابع عمومی است. اوسینت پیشرفته (که محتوای دوره­‌های بعدی خواهد بود) به موارد زیر می­‌پردازد:

*نوشتن و توسعه اپلیکیشن­‌های جستجو
*کدنویسی برای کار با کوئری­‌های هر مسئله
*یافتن روش‌­های ضد اوسینت برای محافظت از اطلاعات
*به کارگیری هوش مصنوعی، در تلفیق با شهود انسانی برای یافتن اطلاعات

آنچه موتور محرک پیشرفت این فناوری و محتوای اصلی این دوره است، دست‌یابی به داده‌­هایی ارزشمند از منابع آشکار و بعضا تاریک (Deep Web) وب می­‌باشد.
امروزه با پیدایش شبکه­‌های اجتماعی، محتواهای وب، حاوی چندین برابر اطلاعات آزاد است و تمام این‌ها منابعی غنی برای دست یافتن به اطلاعاتی­ است که هیچ کس و هیچ جا پاسخ آن وجود ندارد.

در واقع، دوره‌ی عمومی اوسینت آموزش متدهای سرچ حرفه­‌ای موتورهای جست و جو در وب و معرفی و استفاده از نرم­افزارهایی است که قدرت جستجوی شما را به شکل خارق العاده‌­ای چندین برابر می­‌کند تا بتوانید اطلاعات ارزشمند تجاری، ژورنالیستی، سیاسی و حتی امنیتی را به دست آورید.
ارزشمندی همین اطلاعاتی است که باعث شده تا اوسینتُ کارفرمایان بزرگ و زیادی داشته باشد که به دنبال اطلاعات حیاتی زمینه خود می­‌گردند و به دلیل وجود همین کارفرمایان است که این دوره، به صورت آموزشی- استخدامی طراحی شده است.

فن‌آسا
فن‌آسا در یک قلمرو به هم پیوسته و منسجم از فناوری­‌های اثرگذار بر زندگی قدم گذاشته است. بدین ترتیب دامنه فعالیت‌های ما گستره متنوعی از حوزه­‌های فناورانه و بازارهای ممکن را در بر می‌گیرد. و به عنوان یک توسعه دهنده فناوری، در میانه دانش و بازار قرار دارد.

ما معتقدیم توسعه بلند مدت و پایدار فناوری نمی­‌تواند فارغ از آموزش و پژوهش و بریده از تاملات بنیادین باشد. فن­‌آسا، آموزش و کمک به ارتقای سطح توانمندی هسته‌های نوآور و فن آور را رسالت خود می‌داند.

به همین منظور، فن‌آسا با همکاری شرکت جامع (جستجوی ابتکاری در منابع عمومی) که حوزه فعالیت آن به‌صورت تخصصی اوسینت (OSINT) می‌باشد اقدام به برگزاری کارگاه‌های جامع آموزشی با هدف تربیت نیروی انسانی متخصص، ارتقای سطح دانش جامعه و … در سطوح مقدماتی و پیشرفته نموده‌اند. آکادمی فن آسا با بهره گیری از متخصصین و پژوهشگران شرکت جامع که در حوزه آموزش و پژوهش و همچنین داوری مسابقات فن آورد فعالیت دارند، دوره‌های آموزشی اوسینت را با رویکرد و کیفیت متفاوت ارائه نموده است.

کارگاه حاضر، کارگاه مقدماتی از دوره جامع کارآگاهی در وب (اوسینت) می‌باشد که به میزان ۲۰ ساعت و در ۴ روز برگزار خواهد شد.

نکات قابل توجه علاقه مندان شرکت‌کننده در دوره آموزشی اوسینت (OSINT) :

دوره اوسینت (OSINT) بگونه‌­ای در نظر گرفته شده است که حضور در کارگاه عمومی آن، هیچ پیش­نیازی جز دانش عمومی کامپیوتر ندارد.

هر کارگاه به همراه مینی پروژه‌های عملی و گام به گام، جهت کاربردی نمودن سرفصل­‌ها در نظر گرفته شده است.

به منظور سنجش نهایی شرکت کنندگان، پروژه کلی (مجزای از مینی پروژه­‌ی هر کارگاه) ناظر بر محتوای کل کارگاه نیز در نظر گرفته شده است.

مهارت‌­آموزان برتر با کسب حد نصاب پروژه­‌های عملی و فعال بودن در دوره‌های برگزار شده، با پیشنهاد استخدام از شرکت جامع (تنها مجری اوسینت در کشور) در انجام پروژه­‌های جاری این شرکت ، ادامه همکاری خواهند داد.

همراه داشتن لپ تاب توسط شرکت کنندگان الزامی است.

در پایان کارگاه، گواهی معتبر اعطا خواهد شد.

در صورت تلاقی برخی از تاریخ های برگزاری دوره با تعطیلات رسمی، بصورت توافقی با شرکت کنندگان، امکان انتقال تاریخ وجود خواهد داشت.
بعد از ثبت نام، در صورت انصراف تا قبل از ۴ روز به شروع کارگاه، بعد از کسر ۴ درصد از وجه واریزی، باقیمانده شهریه به شرکت کننده محترم مسترد خواهد شد. و در خارج از بازه زمانی یاد شده، هیچگونه وجهی عودت داده نخواهد شد.

سرفصل‌ها
۱- مقدمات
۲- تعریف اوسینت و تاریخچه
۳- حریم خصوصی و حاشیه‌ی امنیت

۴- ابزارهای حریم خصوصی
۱-۴- vpn و proxy tunnel
۲-۴- ماشین مجازی
۳-۴- سیستم‌های عامل
۴-۴- تعاریف مربوط به وب

۵- مقدمات موتورهای جستجو
۱-۵- گوگل
۲-۵- یاندکس
۳-۵- بایدو
۴-۵- ناور
۵-۵- بینگ
۶-۵- داک‌داک‌گو
۷-۵- موتورهای دارک وب
۸-۵- سایر موتورهای جستجو

۶- کارگاه موتورهای جستجو
۱-۶- سایت‌های مهم
۲-۶- آرشیوها
۳-۶- ابزراهای مجازی مفید
۴-۶- ترجمه‌گرها
۵-۶- ابزارهای جستجوی مردم
۶-۶- سایت‌های فروش اطلاعات

۷- شبکه های اجتماعی
۱-۷- توییتر
۲-۷- فیس بوک
۳-۷- اینستاگرام
۴-۷- لینکدین
۵-۷- VK
۶-۷- سایر شبکه‌های اجتماعی

این دوره برای چه کسانی مفید است:
دانشجویان و پژوهشگرانی که به دنبال اطلاعات مشخص و دقیق در حوزه تخصصی خود می‌باشند.
علاقه­‌مندان و متخصصان حوزه امنیت وب و مدیران حوزه تحلیل داده و داده­‌های حجیم.

خبرنگاران؛ متخصصین علوم رسانه و علوم اجتماعی که به دنبال یافتن روابط خاصی بین اتفاقات و کشف خبرهای جدید و مهم هستند.
سرمایه­ گذاران و شرکت­‌های تجاری که به دنبال اطلاعات تعیین ­کننده و سرنوشت ­ساز در حوزه کسب و کار خود هستند.

آنچه در این دوره خواهید آموخت:
روش‌های موثر به دست آوردن اطلاعات پنهان تنها با داشتن منابع عمومی اینترنت
یادگیری کار با بعضی اپلیکیشن­‌های طراحی ­شده برای اوسینت

در پایان دوره انتظار می رود که شرکت کننده:
توانایی جستجوی اینترنتی و استفاده از بعضی ابزارها برای جمع آوری اطلاعات مشخص و ارزشمند را کسب کرده باشد و بتواند آزمون­‌های جمع­‌آوری بعضی از اطلاعات خاص را به خوبی پشت سر بگذارد.

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false