برخی روزنامه ها شباهت به نشریات اسرائیلی دارند - جامعه خبر
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
true
true

به گزارش سید هادی کسایی زاده خبرنگار پایگاه خبری جامعه خبر، حجت الاسلام مجید انصاری صبح یکشنبه در حاشیه برگزاری نمایشگاه مطبوعات در  نشست خبری در خصوص تغییرات احتمالی در بدنه دولت و انتشار برخی اخبار مبنی بر برکناری نهاوندیان و دیگر وزیران اقتصادی گفت: کابینه دولت دیگر تغییرات ندارد.

وی در پاسخ به این سوال که شنیده شده دولت از برخی رسانه ها شکایت کرده است این صحت دارد؟ گفت: رسانه ها جایگاه بسیار مهمی در کشور دارند و ما از حقوق رسانه ها حمایت کرده و مقابل عوامل محدودکننده قدرت رسانه ها ایستاده ایم.

انصاری با بیان اینکه دولت از آزادی رسانه استقبال می کند، گفت: به خاطر بدعهدی برخی رسانه ها، آزادی رسانه را نادیده نگرفته ایم. اگر از مجاری رسانه ها به شخصی یا اموال نظام و مردم توهین و تجاوز شود و در صورت تضییع حقوق و توهین به رییس جمهور، معاونت حقوقی به این مسئله ورود می کند.

وی با انتقاد از برخی رسانه ها گفت: برخی رسانه ها کپی برداری از رسانه های ضد انقلاب و صهیونیستی هستند و با آن هیچ تفاوتی ندارند.

*از برخی مطبوعات به قوه قضائیه شکایت کردیم

معاون حقوقی رییس جمهور با بیان اینکه باید جلوی مسموم کردن فضای عمومی جامعه را گرفت، گفت: با برخی نشریات و مطبوعات که خلاف مصلحت عمومی قدم برداشتند، برخورد کرده و به قوه قضائیه شکایت کردیم که البته تعداد آنها انگشت شمار است.

وی در خصوص قانون جامع انتخابات توضیح داد: این قانون از قبل در وزارت کشور و با کسب نظر از صاحب نظران آماده شده بود و در دستور کار کمیسیون های مجلس قرار گرفته است.

انصاری افزود: قرار شده است وزارت کشور لایحه موجود را با سیاست های کلی انتخابات تطبیق بدهد و کمیسیونی با حضور وزیر دادگستری، معاونت حقوقی و همچنین اعضا کمیسیون سیاسی دولت بررسی شود.

معاون حقوقی رییس جمهور در خصوص شکایت از برخی روحانیون گفت: دو مورد شکایت داشتیم که در قالب شکایت از رسانه ها از این دو مورد شکایت کرده ایم.

معاون حقوقی ریاست جمهوری در خصوص شکایت دولت از برخی از نمایندگان، گفت: مواردی بود که رسما قانون نادیده گرفته شده بود و اتهاماتی علیه مسئولان مطرح شده بود اما با توجه به اتمام مجلس قبل، تعاملی با مجلس فعلی صورت گرفت و بنای ما این است که با تعامل کار به شکایت نرسد.

*لایحه تعارض منافع ذی نفعان تدوین و به زودی به دولت می رود

انصاری در پاسخ به خبرنگار پایگاه خبری جامعه از تشکیل معاونت علمی در معاونت حقوقی خبر داد و افزود: معاونت حقوقی و تنقیح تقویت شد و لایحه تعارض منافع یا ذی نفعان به دلیل اهمیتی که در راستای مبارزه با رانت خواری دارد، تدوین شده است و به زودی تقدیم مجلس می شود.

حجم تخریب‌ها علیه رییس جمهور قابل مقایسه با هیچ یک از ادوار نیست

معاون حقوقی رییس جمهور با بیان اینکه دولت برای آزادی رسانه‌ها خویشتنداری داشته و برای همین هم از سوی برخی مورد تخریب قرار گرفته است، خاطرنشان کرد: حجم فشارها و تخریب‌ها علیه رییس جمهور قابل مقایسه با هیچ یک از ادوار نیست. برای همین تلاش می‌کنیم به خاطر این فشار بر حقوق‌های مشروع چشم‌پوشی نکنیم.

انصاری افزود: هر کجا آزادی هست در کنارش حقی هم تعریف شده است اگر از مجرای رسانه تجاوز به آزادی و حقوق و منافع مالی شود برخورد با متجاوز یک تکلیف قانونی است اگر در این راستا اقدام نکنیم به متخلفان کمک کرده‌ایم.

برخی نشریات با رسانه‌های منافقین در اوایل انقلاب تفاوتی ندارند

او با بیان اینکه برخی نشریات ما با رسانه‌های منافقین در اوایل انقلاب تفاوتی ندارند، ابراز داشت: مدام بذر نا‌امیدی می‌پاشند و از مجاری رسانه سم پمپاژ می‌کنند و فضای فکری جامعه را مسموم می‌کنند لذا ما در مواردی که برخی رسانه‌ها تخلفاتی داشتند، اقدام حقوقی کردیم و قوه قضاییه دنبال خواهد کرد. این موارد انگشت‌شمار است. رییس جمهور تاکید داشته در موارد شخصی خویشتنداری کنیم اما در مواردی که منافع ملی هدف باشد، شکایت می‌کنیم.

دلیل وقفه در ارائه قانون جامع انتخابات به مجلس

معاون حقوقی رئیس جمهور در مورد قانون جامع انتخابات گفت: این قانون از قبل در وزارت کشور آماده شده بود و تقدیم دولت شد و در دستورکار کمیسیون سیاسی قرار گرفت. بعد از ابلاغ سیاست‌های کلی وقفه‌ای دادیم تا وزارت کشور لایحه را با سیاست‌های کلی تطبیق دهد. کمیته‌ای تشکیل شده است و جلساتی داشته تا این کار را انجام دهد. آخرین جلسه را هفته آینده خواهیم داشت تا لایحه در کمیسیون سیاسی دولت تصویب شود.

انصاری یادآور شد: دنبال راهکاری هستیم که خارج از نوبت این لایحه در دستورکار قرار گیرد و با سرعت این کار انجام شود. مواد جدید را بررسی و لایحه را به زودی تقدیم مجلس می‌کنیم. در روند تهیه لایحه از مرکز پژوهش‌ها و رییس کمیسیون شوراها استفاده کردیم برای همین سرعت رسیدگی در مجلس هم شتابان خواهد بود.

برخی شکایت‌ها ناشی از تخلفات رسانه‌ای بود

او در مورد برخی شکایت‌ها بیان کرد: برخی شکایت‌ها ناشی از تخلفات رسانه‌ای بود که دو مورد مربوط به دادگاه ویژه روحانیت ارسال شد که در حال پیگیری است.

معاون حقوقی رییس جمهور در مورد شکایت دولت از برخی نمایندگان گفت: در مورد مواردی که از تریبون مجلس بیان شده هم پیگیری می‌شود به ویژه در مجلس قبل اتهامات سنگینی مطرح شد که شکایت صورت گرفت و به هیات نظارت بر رفتار نمایندگان ارجاع شد اما چون مجلس نهم تمام شد این کار ناتمام شد. سعی ما الان بر این است که دیگر شاهد این موارد نباشیم اما اگر باز هم مواردی از این قبیل باشد از همین هیات نظارت بر رفتار نمایندگان پیگیری می‌کنیم.

ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی واگذاری املاک شهرداری را پیگیری می‌کند

انصاری در مورد اقدامات دولت در زمینه واگذاری املاک شهرداری گفت: دولت در این زمینه ورود ندارد. ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی پیگیری می‌کند و من از جزییات آن مطلع نیستم.

امیدوارم فشار مضاعفی بر رسانه‌ها تحمیل نشود

او در مورد فشار به برخی رسانه‌ها گفت: امیدوارم فشار مضاعفی بر رسانه‌ها تحمیل نشود. اگر محدودیتی غیرقانونی هم هست، برداشته شود. ما رسانه‌های آزاد را عامل رشد و اصلاح امور می‌دانیم. هر چه به سمت انتخابات می‌رویم فضای رسانه‌ای ما باید آزادتر و پرنشاط‌تر باشد. فکر می‌کنم برخورد قضایی و حقوقی با تخلفات رسانه‌ای باید آخرین اقدام و درمان باشد. جامعه رسانه‌ای باید با سازوکار صنفی با رسانه‌نماها که به حیثیت رسانه لطمه وارد می‌کنند، برخورد کنند.

از پول مردم علیه مردم اقدام می‌شود

معاون رئیس جمهور با بیان اینکه انتظار داریم با موارد تخلفات رسانه‌ها برخورد منصفانه شود، اظهار داشت: گویی هم‌اکنون هتاکی و توهین به دولت آزاد است. آزادنه به مقام بالای کشور بعد از رهبری توهین می‌کنند به ویژه رسانه‌هایی که از بیت‌المال ارتزاق می‌کنند. از پول مردم علیه مردم اقدام می‌شود و مدام به جامعه القا می‌کنند که در کشور کاری انجام نشده و صدایشان هم بلند است و حسابرسی نمی‌شود اما اگر به نهادی نازک‌تر از گل گفته شود بلافاصله برخورد می‌شود. این برخورد ناعادلانه منصفانه نیست

اگر برجام نبود الان به وضعیت نفت در برابر غذا رسیده بودیم

انصاری در مورد بدعهدی‌های صورت گرفته در برجام تصریح کرد: به نظر من اگر دستاوردهای برجام را نبینیم باید در قدرت‌بینایی خود شک کنیم. آثار برجام یک حرف است، بدعهدی حرف دیگری است. ما تعهد نداده بودیم با برجام آمریکا خوش‌عهد می‌شود اما برجام دستاوردهای خوبی داشته است. اگر برجام نبود الان به وضعیت نفت در برابر غذا رسیده بودیم.

بخشی از امنیت کشور رهاورد برجام است

او افزود: ما در حوزه‌های مختلف مشکلات فراوانی داشتیم اما در سایه برجام جلوی تحریم بیشتر را گرفتیم کسانی که امروز می‌گویند امنیت کشور زبانزد است بدانند بخشی از این امنیت رهاورد برجام و بخشی ناشی از هزینه‌های دولت در زمینه تامین امنیت است.

رسانه‌هایی که تیتر می‌زنند برجام هیچ، باعث خوشحالی صهیونیست‌ها نشوند

معاون حقوقی رئیس جمهور با بیان اینکه در حالی از فصل هفتم خارج شدیم که حقوق رسمی ما به رسمیت شناخته شد، تصریح کرد: برجام بزرگترین دستاورد حقوقی نظام بود. الان نزدیک به دو سال در سیلوها ذخیره گندم داریم. تولید ما در خیلی از موارد به بیش از نیاز کشور رسیده است. همه اینها دستاوردهای برجام است. برجام یک کلاس حقوق بین‌المللی بود. البته آمریکا بدعهدی دارد و صهیونیست‌ها و سعودی‌ها کارشکنی می‌کنند همانطور که مسیر مذاکرات را هجده ماهه از مسیر مین‌گذاری شده پیش بردیم. مسیر اجرای برجام را هم با همه بدعهدی‌ها پیش می‌بریم رسانه‌هایی که تیتر می‌زنند برجام هیچ، باعث خوشحالی صهیونیست‌ها نشوند.

حکام سعودی دست از بچگی سیاسی بردارند

انصاری در مورد پیگیری حقوقی فاجعه منا خاطرنشان کرد: دولت از ابتدا با همکاری قوه قضاییه و دولت کارهای خوبی کرده و با تشکیل شعبه ۵۵ در قوه قضاییه و حمایت دولت از خانواده‌های این عزیزان تاکنون بیش از ۷۰ حکم علیه آمریکا و گروه‌های تروریستی صادر شده است و در این پیگیری‌ها توانستیم چندین میلیارد دلار از پول‌های خود را برگردانیم.

او اضافه کرد: در مورد حادثه منا هم پیگیری‌های‌ خوبی شده است. به دلیل قطع رابطه ما با عربستان پیگیری‌ها با مشکل مواجه است اما این موضوع در دست اقدام است. امیدواریم حکام سعودی دست از بچگی سیاسی بردارند و سر عقل بیایند و از اقدامات خود دست بردارند و به مبارزه با تروریسم کمک کنند.

امیدواریم دولت سعودی به حقوق از دست رفته شهدای منا تمکین کند

معاون رئیس جمهور با باین اینکه امروز ایران هم در خط مقدم مبارزه با تروریسم قرار دارد و هم کمک‌های مستشاری خود را ارائه می‌دهد، ابراز داشت: امیدواریم دولت سعودی به حقوق از دست رفته همه شهدای منا تمکین کند و حداقل حقوق مادی آنها را به رسمیت بشناسد و مجرمان این حادثه را به مجازات برساند.

درباره صندوق ذخیره فرهنگیان در تعامل جدی با قوه قضاییه هستیم

انصاری در مورد مسائل مطرح شده در خصوص صندوق ذخیره فرهنگیان یادآور شد: در این مورد این روزها اطلاع‌رسانی شده و مصادیق بارز تخریب همین است که عالما و عامدا برخی این ابزاری برای پوشش تخلفات گذشته قرار داده‌اند. دولت به حد این پرونده را پیگیری می‌کند در تعامل جدی با قوه قضاییه هستیم.

دولت پاک دست خواهند ماند

او تاکید کرد: مخلوط کردن همه معوقات با تخلفات، بداخلاقی و برخورد سیاسی با موضوع است. دولت در برخورد با مفاسد جدی است و با این فشارها و شانتاژها عقب‌نشینی نخواهد کرد تا استیفای حقوق مردم تا ریال اخر کوتاه نمی‌آییم. ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی هم دولت است. این دولت پاک دست خواهند ماند و هیچ خط قرمزی در مبارزه با فساد نمی‌شناسد.

امیدواریم هیچ ممنوع‌التصویری در کشور نداشته باشیم

معاون رئیس جمهور در مورد ممنوع‌التصویری خاتمی بیان کرد: امیدواریم هیچ ممنوع‌التصویری در کشور نداشته باشیم و همه آزاد باشند. امیدوارم این مشکل هم حل شود، چون انقلاب ما انقلاب آزادی بود.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false