بازار مسکن تهران پس از مدت‌ها رونق یافت - جامعه خبر
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
true
true

به گزارش پایگاه خبری جامعه خبر، آمارهای ارائه شده از معاملات مسکن تهران در مهرماه امسال نشان می‌دهد واحدهای دارای ارزش کمتر از ۴۹۰ میلیون تومان سهم ۶۷.۹ درصدی از معاملات مسکن را دارا هستند و این نمایه نشان می دهد که پیش‌رونق مسکن از طریق اقشار متوسط در دو سوی شمال شرق و شمال غرب تهران ساکن اند. از سوی دیگر ساکنان مناطق ۱۰، ۱۴ و ۱۵ جنوب تهران هم بر این فرآیند تاثیر می گذارند.

بر اساس این خبر، در مهرماه سال جاری منطقه پنج ۱۷.۳ درصد از کل معاملات تهران را به خود اختصاص داد و پس از آن منطقه چهار با ۱۱.۲ درصد، منطقه دو ۱۰ درصد، منطقه هشت ۶.۵ درصد، منطقه ۱۴ با ۶.۲ درصد و منطقه ۱۰ با ۵.۳ درصد در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

توزیع تعداد معاملات طبق ارزش واحدها نشان می‌دهد ۶۷.۹ درصد از کل معاملات کمتر از ۴۹۰ میلیون تومان است و در این بین خانه‌های ۱۶۰ تا ۱۹۰ میلیون تومان با ۷.۳ درصد بالاترین سهم معاملات را دارند و بعد از آن آپارتمان‌های ۱۳۰ تا ۱۶۰ میلیون تومان با سهم ۷ درصد، واحدهای ۱۰۰ تا ۱۳۰، ۲۲۰ تا ۲۵۰ و ۲۵۰ تا ۲۸۰ تومان در رتبه‌های بعدی هستند و کمترین سهم به واحدهای کمتر از ۷۰ میلیون تومان مربوط است.

در هفت ماه نخست سال جاری ۴۵ هزار و ۸۰۸ معامله مسکن در کل شهر تهران انجام شده که افزایش ۶.۳ درصدی نسبت به سال قبل را نشان می‌دهد و متوسط قیمت مسکن پایتخت هم در این مدت ۴ میلیون و ۵۸۰ هزار تومان بوده که نسبت به سال قبل ۶.۳ درصد رشد داشته است.

به گزارش جامعه خبر، ارزش کل معاملات تهران در هفت ماهه ابتدایی سال جاری ۴۱ هزار و ۶۲۰ میلیارد تومان بوده که رشد ۱۶.۸ درصدی را نسبت به هفت ماهه سال قبل را ثابت می کند.

ایسنا

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false