اینجا هتل بیماران است؛ آماده ایجاد مجتمع درمانی در شهرها هستیم - جامعه خبر
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
true
true
اینجا هتل بیماران است؛ آماده ایجاد مجتمع درمانی در شهرها هستیم

پایگاه خبری جامعه خبر/ سید هادی کسایی زاده: بیشتر به دنبال پست هایی می گردد که در آن کار زیاد باشد. اهل صندلی و میز نیست و دوست دارد هر چه که می داند را برای ارتقای سازمانی که برایش خدمت می کند به کار ببرد. اهل فضای مجازی و فعال در گروه ها و پیام رسان هاست و بیشتر اخبار مرتبط با شغل خود را فوروارد می کند. در کارنامه این مدیر، مشاور بین الملل وزارت بهداشت، عضویت در شورای درمان نهاد ریاست جمهوری، عضویت در هیات مدیره شرکت پالایش و پژوهش خون، دبیری شورای راهبردی گردشگری سلامت و امور بهداشت و درمان مناطق آزاد و ریاست انجمن علمی ژنتیک پزشکی ایران دیده می شود. سید محمد اکرمی از آن دسته پزشکانی است که در کارنامه کاری خود خدمات قابل توجهی دیده می شود. این پزشک فعال از 19 آذرماه 1396بعنوان رئیس مجتمع دارویی درمانی هلال ایران منصوب شد.

در مورد این مجتمع باید بگویم که سرکار خانم پری آگاهی آرش این زمین را فقط برای امور پزشکی و سلامت وقف کرد. طبق قانون باید از این زمین در جهت نیت واقف استفاده شود که در اختیار رئیس هلال احمر کشور است.

در حال حاضر این مکان بزرگترین پلی کلینیک خاورمیانه است و چون منطقه شرق تهران از نظر سلامت محروم هست مردم بسیار از آن استقبال می کنند. به طور متوسط روزانه بین 350 نفر فقط به چشم پزشکی این مرکز مراجعه می کنند. سالی 15 هزار عمل جراحی چشم انجام می دهد و در کنار آن بخش پوست، دندانپزشکی، دیالیز، رویان فعال هستند.

برای بررسی عملکرد دکتر اکرمی گفتگوی کوتاهی در محل مجتمع داشتم.

دکتر اکرمی در ابتدای گفتگو می گوید: مهم ترین مشکلی که مجتمع داشت، موضوع هویتی بود. زمانی که یک زمینی برای امر خیر وقف می شود باید در مدار قانونی خود قرار گیرد و مراحل اصلی خود را طی کند. خوشبختانه ما در این مدت توانستیم برایموسسه هیات امنا تشکیل دهیم که متشکل از آقایان محمد زاده رئیس اوقاف استان تهران، دکتر نوروزی، باقری و کاظم شریفی و بنده است.

*مجتمع دارویی هلال ایران شناسه وقف گرفت

از اقدامات انجام شده دیگر ایجاد شناسه وقف است که ماه پیش به وجود آمد. متاسفانه تا 53 سال پیش بدون این شناسه کار می کردند. شناسه وقف مساوی است با هویت آن، تاکنون وقف های انجام شده از هویت هلال استفاده می کردند اما امروز دارای شناسه هستند.
به طور کلی  5.8 هکتار زمین وقف شده است که  تجهیزات آن را خودمان به صورت خودگردان با کمک هلال احمر تهیه کرده ایم. تمام این تجهیزات جزء وقف محسوب می شود بنابر قانون اگر متولی وقف در جهت آبادانی آن هزینه ای را داده باشد که هیچ، اما اگر کمکی نکرده باشد متولی وقف باید جهت آبادانی آن تلاش کند. بنابراین کل تجهیزاتی که ما تهیه کردیم جزء ای از وقف محسوب می شود.

*برای ایجاد مجتمع های دارویی در استانها آماده ایم

از دکتر اکرمی سوال کردم که آیا مشابه این مجتمع در سایر استانها هم داریم گفت: تاکنون در شهرستان وقف مشابهی نداشتیم، اما اگر واقفی در شهرستان و به طور کلی در سراسر کشور بخواهد این کار را انجام دهد ما و هلال احمر موافق و آماده هستیم. در تمام دنیا جا افتاده است که بخش خصوصی و بخش عمومی در جهت ارتقای مملکت با یکدیگر همکاری کنند. در رابطه با ما بخش عمومی هلال احمر محسوب می شود که ما را به عنوان بخش خصوصی حمایت می کند.

*230هزار شهروند سال گذشته خدمات درمانی دریافت کردند

دکتر اکرمی در مورد وضعیت مالی مجتمع اظهار کرد: حداقل گردش مالی این موسسه در سال گذشته 45 میلیارد تومان بود. 360 نفر نیروی انسانی و 100 نفر پزشک مشغول به کار هستند. خدماتی که ما ارائه می دهیم فقط در بخش سلامت است. 230 هزار نفر در سال به اینجا برای دریافت خدمات پزشکی مراجعه می کنند. اما متاسفانه همه افراد نمی دانند چنین مکانی وجود دارد.

گزارش تصویری هتل لوکس بیماران

*اینجا 25درصد کمتر از بیرون بیمار ویزیت می شود

از رئیس مجتمع در مورد مبلغ تعرفه ها سوال کردم که پاسخ داد: تعرفه خصوصی 4 کا، ما به عنوان یک موسسه خیریه 3 کا، بخش عمومی غیردولتی 2 کا و بخش دولتی 1 کا است و به طور کلی یک چهارم کمتر از تعرفه های بیرون است. تمام دفترچه بیمه ها چه تکمیلی چه پایه را می پذیریم.

*هتل 80تختخوابی ویژه گردشگری سلامت

یکی از اقدامات خوبی که دکتر اکرمی در مورد این مجتمع صحبت کرد موضوع گردشگری سلامت بود. وی گفت: رویکرد اول ما این بود بیمارانی که از خارج کشور به تهران می آیند برای اقامت آنها تدابیری بیاندیشیم، با توجه به اینکه ما همین جا زمین مکفی در اختیار داشتیم تصمیم گرفتیم از آن در همین جهت  استفاده کنیم. بنابراین سه سال قبل در همین مجموعه هتلی ساخته شد که دارای 30 اتاق و 80 تختخواب است. ما با این کار گردشگری سلامت را هم پیگیری کردیم. وظیفه اصلی هلال احمر کاهش آلام بشری و حفظ سلامت انسان ها است که این اصل مربوط به منطقه یا کشور خاصی هم نمی شود. به همین خاطر هلال احمر هم وارد این مقوله شد و تصمیم گرفتیم همراه همدیگر به بیماران خارجی سرویس دهیم تا موجب ارتقای استاندارهای داخلی خود هم شویم.

*775بیمار خارجی در هتل هلال احمر

ترتیب سرویس سلامت ما به این گونه است که دنبال مریض به فرودگاه می رویم که حمل و نقل به صورت رایگان است، یک مترجم 24 ساعته رایگان هم در اختیار آنها قرار می دهیم و چون هتل داخل خود مجموعه قرار دارد باعث شده استقبال مردم بسیار خوب باشد. سه سال قبل 300 نفر، دو سال قبل 475 نفر بیمار خارجی داشتیم که 6% رشد کرده است. امسال هم برنامه ریزی ما برای دوبرابر کردن این رقم است.

عمده بیمارانی که از خارج به پلی کلینیک ما می آیند عراقی، آذربایجانی و افغانستانی هستند. اما در عین حال بیمارانی از کشورهای دیگر از جمله استرالیا هم داشتیم. معمولا در 8 رشته از بیماری های خاص مثلا جراحی مفاصل، عروق، دندانپزشکی و… به ایران مراجعه می کنند. نکته قابل ذکر این است که انجام کل این خدمات پزشکی باید حتما با کیفیت تر از کشور خود بیمار باشد. البته در مسئله کمیت و هزینه هم همینطور است. برای مثال در تهران دو بیمارستان عمل قلب بازانجام می دهند که یکی 65 میلیون تومان و یکی 28 میلیون تومان از بیمار می گیرد، طبیعی است که افراد  به بیمارستان دومی مراجعه می کنند. الان بعنوان درگاه گردشگردی سلامت سایر موسسات کار می کنیم.

*برای دیدن تصاویر هتل بیمارستان اینجا کیلیک کنید

همه جراحی ها را انجام می دهید؟ جراحی قلب و سرطان در کلینیک ما انجام نمی شود اما گر بیمارانی در این زمینه داشته باشیم به بیمارستان دیگر که تحت نظر هلال احمر است و مال موقوفه می باشد منتقل می کنیم.

*توانایی خدمات رسانی به یک میلیون بیمار را داریم

در حال حاضر با دانشگاه علوم پزشکی شیراز و کرمانشاه قرارداد داریم و با سایر موسسات هم داریم وارد قرارداد می شویم تا تعامل دوطرفه داشته باشیم.
ما توانایی خدمت رسانی به 1 میلیون نفر هم داریم. این تنها مستلزم این است که خیرین در شهرستان ها پیش قدم شوند و مشابه این موسسه را در شهرهای خود ایجاد کنند.
هدف اصلی ما گردشگری سلامت است برای مثال اگر مریضی مشکل حادی نداشت را بتوانیم در شهر خودش درمان کنیم. یک کار بسیار خوبی که وزیر محترم بهداشت انجام دادند این بود که گفتند در موسساتی که وقف هستند واقف به عنوان هیات مدیره و وقف نامه به عنوان اساسنامه محسوب می شود. این یک راه جدید برای ورود مردم و مشارکت کردن در بحث سلامت است.

می توانیم تحریم ها را دور بزنیم
دکتر اکرمی در پایان این گفتگوی کوتاه گفت: اگر توجه بیشتری به این موسسه شود حتی می توانیم تحریم ها را هم دور بزنیم. مریض ایران را برای درمان خود انتخاب می کند چون می داند در اینجا گردشگری حلال انجام می شود، خانواده اش  در امان خواهد بود و خودش به جای اینکه شب در بیمارستان بخوابد در هتل لوکس استراحت می کند.

اخبار روز را با جامعه خبر بخوانید./

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false