انتقاد «حسن» از دولت «محمود» و «صدا و سیما»/ بگذارید مردم شاد باشند - جامعه خبر
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
true
true

به گزارش پایگاه خبری جامعه خبر، حجت الاسلام حسن روحانی روز یکشنبه در نخستین مجمع ملی سلامت و تقدیر از برگزیدگان جشنواره مؤلفه‌های اجتماعی مؤثر بر سلامت مورادی را بیان کرد که قابل تامل است.

* متأسفانه برخی از تعامل با جهان بدشان می‌آید و از تقابل استقبال می‌کنند که البته این تقابل برای برخی نان داشته است. هنگامی که تعامل با جهان وجود نداشته و دچار تحریم هستیم، بناچار برای کشاورزی، باید از کود و سم غیراستانداد استفاده کنیم.

* برخی کشورهای دنیا و صنعتشان تنها برای کشورهای تحریمی بوجود آمده است و  هنگامی که کشاورزی ما نمی‌تواند در چارچوب سلامت حرکت کند، ناچاریم، از میوه، سبزیجات، گندم و بذر نادرست استفاده کنیم.

* اینطور نیست که در دارو و درمان و پزشکی بتوانیم بدون تعامل با جهان پیشرفت کنیم، بلکه دانشگاه‌ها و محققین ما باید در تعامل با دنیا باشند.

* برخی تصور می‌کنند، هر چه قفل‌های دروازه کشور بیشتر باشد، امنیت و سلامت بیشتر خواهد بود، اما اینطور نیست، چرا که ما ملتی بزرگ و با فرهنگ داریم.

* باید نسبت به استاد دانشگاهی که می‌خواهد برای مطالعه به خارج رفته و یا محققی که می‌خواهد به کشور بیاید ابراز نگرانی داشته باشیم. برخی ذهن نگرانی دارند و نگرانی را در جامعه ترویج می‌کنند و این در حالی است که اساتید ما باید در تعامل با اساتید و محققین جهان، پیشرفت کنند.

* با اتکا به سرمایه داخلی نمی‌توانیم، توسعه خوبی در زمینه سلامت و درمان انجام دهیم. در ابتدای سال 92 آمار و ارقام نشان می دهد که مشکلات فراوانی از قبیل کمبود دارو و قیمت بالای آن داشتیم.

* زمانی که دولت قبل بر سر کار بود وقتی می‌خواستیم انتقاد کنیم می‌گفتند، دولت را تضعیف نکنید و امروز هم که می‌خواهیم از اقدامات دولت قبل انتقاد کنیم، می‌گویند، کاری به گذشته نداشته باشید و اقدامات دولت خود را بگویید. برخی دچار آلزایمر سیاسی هستند و یادشان می‌رود که وضع درمان، قیمت دارو و تجهیزات پزشکی چه وضعی در کشور داشت و برخی داروها و تجهیزات پزشکی به سختی تهیه می‌شد.

* براساس گزارش وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی، حداقل 20 درصد داروهای خارجی و 40 درصد تجهیزات پزشکی نسبت به آغاز دولت ارزان‌تر شده است.

* روحانی با گلایه از عملکرد رسانه ملی در بیان موفقیت‌های دولت از جمله در بخش سلامت، گفت: اگر گوشت در کشور دو روز گران شود این موضوع تبدیل به خبر یک و رسمی تلویزیون خواهد شد.

* منشور حقوق شهروندی با بیان حق حیات، کیفیت زندگی و آب سالم، آغاز می‌شود، چرا که معتقدیم مردم باید حق‌شان و دولت به معنای عام کلمه اعم از قوای مقننه و قضائیه نیروهای مسلح و همه خدمتگزاران، وظیفه‌شان را به خوبی بدانند.

* مسئولان و برنامه‌ریزان کشور باید زمینه‌های لازم را برای جذب سرمایه‌های مورد نیاز در بخش سلامت و درمان فراهم کنند.

* در دوران طلبگی در حوزه اگر کسی در حجره خود نرمش می‌کرد، می‌گفتند تقوای او کم شده و رو به دنیا آورده  و اگر می خواست ورزش کند گویی از دین خارج بود.

* براساس گزارش وزیر بهداشت، تا پایان دولت یازدهم 21 هزار تخت بیمارستانی فعال در کشور خواهیم داشت.

* دولت، در سال‌های 93 و 94 ، هرسال 20 درصد از درآمد خود را به صندوق توسعه ملی واریز کرد و این در حالی است که بر اساس مصوبه مجلس این مقدار در سال آینده به 30 درصد افزایش خواهد یافت.

* یک روزنامه و حتی یک ثانیه از برنامه‌های صدا و سیما به این موضوع انتقاد نکردند که چرا دولت نمی‌تواند در روز مبادایی که به واسطه کاهش درآمد نفتی بوجود آمد از ذخایر این صندوق استفاده کند، اما ملت ایران بداند که ما در سال 93 و 94، 20 درصد از درآمد نفتی را به صندوق توسعه ملی ریختیم و براساس مصوبه مجلس باید 30 درصد دیگر هم پرداخت کنیم.

* برخی همین که ذره‌ای نشاط در بین مردم بوجود می‌آید، می‌گویند اشکال دارد. چطور گریه کردن به هر مقدار که باشد، حلال است اما خندیدن و نشاط، حرام؟ حداقل در ایام عید نوروز که ایام ولادت حضرت زهرا(س) هم هست،اجازه دهیم مردم در کشور نشاط داشته باشند.

 

* مسأله ریزگردها و محیط زیست که در خوزستان مشکلات فراوانی را برای مردم فداکار و مرزدار این منطقه ایجاد کرده، باید حل و فصل شود.

 

* نپرداختن حق‌آبه‌ها ، عمل نکردن به وظایف قانونی و قطع  آب تالاب‌ها و استفاده نادرست از محیط زیست باعث مشکلات زیست محیطی شده است و دولت تلاش‌های زیادی برای احیای محیط زیست و تالاب‌ها در کشور داشته و اگر این اقدامات برای احیاء دریاچه ارومیه نبود و این دریاچه خشک می‌شد در شرایط بوجود آمدن طوفان نمک در این منطقه،  14 استان کشور درگیر می‌شدند.

*دولت نسبت به احیای هورالعظیم نیز تصمیم و اهتمام دارد و براساس اقدامات انجام شده، تاکنون 70 درصد این تالاب آب‌گیری شده و 30 درصد باقیمانده نیز انجام می‌شود.

* برخی می‌گویند، چرا دولت امروز که خاک در خوزستان به راه افتاده به فکر این منطقه افتاده است و این در حالی است که دولت از سال 93 کارگروه مقابله با ریزگردها در این منطقه را تشکیل داده و اقدامات زیادی، انجام داده است.

اخبار روز را با ما دنبال کنید./

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false