الیزه «لوپن» را به خود راه نمی دهد/«ماکرون» پیروز انتخابات فرانسه - جامعه خبر
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
true
true

به گزارش پایگاه خبری جامعه خبر،

یکی از تازه ترین نظرسنجی ها در خصوص انتخابات ریاست جمهوری فرانسه می گوید علیرغم توفیق رهبر حزب افراطی این کشور به پیروزی در دور نخست، رقابت نهایی شکست را برای وی رقم خواهد زد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، «آپینیِن وی» یکی از موسسات سنجش افکار عمومی فرانسه در تازه ترین نظرسنجی خود، پیش بینی کرد که «مارین لوپن» نامزد افراطی حزب «جبهه ملی» اگرچه از سد انتخابات مقدماتی ۲۳ آوریل، به آسانی عبور خواهد کرد؛ شانسی برای پیروزی در رقابت نهایی هفت ماه میلادی مِی نخواهد داشت.

اگرچه این نظرسنجی، لوپن را در دور مقدماتی با ۲۵ درصد امتیاز بر «امانوئل ماکرون» نامزد مستقل با ۲۲ درصد و «فرانسوا فیون» نامزد راست میانه با ۲۰ درصد امتیاز، برتری می دهد؛ امکان پیروزی وی در دور نهایی را مردود اعلام می کند حال آنکه نامزدهای دیگر احزاب از جمله سوسیالیست ها هم در همان دور نخست از قافله مدعیان ورود به کاخ الیزه جا خواهند ماند.

به این ترتیب با توجه به شرط حضور تنها دو کاندیدا در دور دوم، انتظار می رود که در رقابت هفت مِی شاهد مصاف ماکرون و لوپن باشیم. اما از آنجا که در این مرحله، طرفداران «بنوا آمون» نامزد بازنده سوسیالیست ها، رای خود را به صندوق ماکرون می ریزند، پیروزی از آن وی خواهد بود حال آنکه اگر طبق پیش بینی ها، فیون هم از ادامه رقابت باز بماند، جمعی از راست گرایان میانه روتر نیز ماکرون را انتخاب خواهند کرد.

 با این حال، تفاوت نتایج حاصل از نظرسنجی ها پیرامون برگزیت و انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ آمریکا با نتیجه واقعی؛ رعایت شرط احتیاط در پیش بینی انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۷ فرانسه را می طلبد.

 

اخبار روز را با ما دنبال کنید./

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false