اقدامات موثری در زمینه پرونده‌های اصحاب ثروت و قدرت به انجام رسیده است - جامعه خبر
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
true
true

به گزارش پایگاه خبری جامعه خبر، رئیس دستگاه قضایی با اشاره به حوزه گسترده وظایف این قوه خاطرنشان کرد: علاوه بر وظیفه فصل خصومت و احقاق حق، بر اساس اصول قانون اساسی وظایف نظارتی مهمی از جمله نظارت بر دستگاه های اجرایی و رسیدگی به دادخواهی مردم از دستگاه‌های دولتی از طریق سازمان بازرسی کل کشور و دیوان عدالت اداری و مانند آنها بر عهده دستگاه قضایی گذارده شده است.

آملی لاریجانی با اشاره به حجم زیاد پرونده های وارده به دستگاه قضایی خاطر نشان کرد: در کنار رسیدگی به این پرونده‌ها، قوه قضاییه اهتمام ویژه ای به رسیدگی به پرونده های مهم ملی و پرونده هایی که اطراف آنها اصحاب ثروت و قدرت بوده اند؛ داشته است و این در حالیست که رسیدگی به این گونه موارد نیازمند مجاهدت است چه آنکه اینان به راحتی در مقابل اجرای عدالت و قانون تمکین نمی کنند.

رئیس دستگاه قضایی افزود: از جمله اقدامات مهم قوه قضاییه طی سال‌های اخیر رسیدگی به برخی از پرونده‌های کلان بوده که نظیر آن در دستگاه قضایی سابقه نداشته و علت برخی هجمه ها علیه دستگاه قضایی ناشی از همین امر بوده است.

وی با اشاره به اهمیت بحث امنیت خاطرنشان کرد: یکی از سیاست های دستگاه قضایی استقرار امنیت پایدار و ارتقای احساس امنیت اجتماعی است و این در حالی است که متأسفانه برخی از رسانه ها و شبکه های اجتماعی بدون داشتن استدلال محکم، علمی و فنی مدعی‌اند که برخوردهای قوه قضاییه مانند اجرای احکام اعدام نتوانسته آمار جرایم را کاهش دهد.

آملی لاریجانی مبارزه با قاچاق کالا را یکی از محورهای مهم و اساسی اقدامات بویژه در دستگاه قضایی دانست و افزود: در این مبحث و با تعامل و همدلی بین بخشی و بین قوه ای ، نیازمند تلاش بیش از پیش بویژه توسط دستگاه اجرایی و تقنینی هستیم و قوه قضاییه در دو حوزه پیشگیری از وقوع جرایم و نیز برخورد با تخلفات  اهتمام ویژه ای داشته است.

ایسنا

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false