افرادی که ترامپ احتمالا به کرونا مبتلا کرده چه کسانی هستند؟ - جامعه خبر
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
true
true
افرادی که ترامپ احتمالا به کرونا مبتلا کرده چه کسانی هستند؟

به گزارش بخش بین الملل جامعه خبر، براساس اعلام مرکز کنترل و پیشگری بیماری های واگیر معمولا ۴تا۵ روز پس از دادن تست کرونا نتیجه آن مشخص می شود و تازه دوره نهفتگی این بیماری هم ۱۴ روز است.
در این مدت زمان دونالد ترامپ وهمسرش ملانیا به همراه خانم “هوپ هایکز” یکی از دستیاران رسانه ای در حالی که ناقل ویروس کرونا بودند و تست هرسه آنها بعدا مثبت اعلام شد، به سفر دور آمریکا رفته بودند.
در این گزارش اسکای نیوز نگاهی دارد به مسیر حرکت و جاهایی که این سه نفر در مسیر خود احتمالا ویروس را پراکنده و افرادی که احتمالا مبتلا کرده اند؟

شنبه ۲۶ سپتامبر
رئیس جمهور آمریکا عصر روز شنبه پذیرای تعدادی از رهبران دینی پروتستان در سالن ” اووال” بود و عصر همان روز در کنفرانسی خبری که برای بزرگداشت قاضی “ایمی کانوی برت” در باغ “رز” کاخ سفید برگزار شد شرکت کرد. سپس برای برگزاری یک برنامه تبلیغاتی انتخاباتی به همراه دستیار رسانه ای خود “هوپ هایکز”به پنسیلوانیا سفر کردند و ساعت ۱۰ شب به کاخ سفید بازگشتند.

یکشنبه ۲۷ سپتامبر
یکشنبه در یک کنفرانس خبری که درکاخ سفید برگزار شد شرکت کرد و سپس به همراه ملانیا از خانواده ها “گلداستار” ،خانواده های کشته شدگان نظامی در جنگ عراق، استقبال کردند.

دوشنبه ۲۸ سپتامبر
دوشنبه از کاخ سفید خارج نشد و بعدازظهرهمان روز در باغ “رز” سخنرانی در خصوص تدوین روشها و راهکارهای شناسایی مبتلایان به کرونا برگزار کرد. این برنامه در حضور مسئولین اجرایی این امر مثل “مایک پنس” و برخی دیگر از مسئولان ایالتی انجام شد.

سه شنبه ۲۹ سپتامبر
سه شنبه آقای ترامپ و همسرش به همراهی خانم هایکز و سایر اعضای تیم انتخاباتی توسط بالگرد نظامی راهی اولین برنامه مناظره انتخاباتی در کلیولند اوهایو شدند.
مناظره در یک سالن با حضور تعداد معدودی ناظر، ترامپ، جو بایدن و کریس والاس مجری فاکس نیوز برگزار شد. اگرچه همه با فاصله ۲متری از یکدیگر قرار داشتند اما هیچ یک ماسک نپوشیده بودند. در طول این مناظره ۹۰ دقیقه ای همسران هردو ، فرزندان ترامپ و تعدادی از مقامات ارشد کشوری حضور داشتند و برخلاف مقررات و پروتکول های بهداشتی از ماسک استفاده نکرده بودند. آنها ساعت ۱۲:۳۰ به کاخ سفید بازگشتند.

چهارشنبه ۳۰ سپتامبر
چهارشنبه رئیس جمهور به همراه همسرش ملانیا و اعضای ستاد انتخاباتی برای جلسه ای با اسپانسرهای انتخاباتی به وسیله بالگرد به محلی خصوصی در مینیسوتا منتقل شدند.
در سفر بازگشت معاون رسانه ای کاخ سفید هایکز که نشانه هایی از بیماری را در خود داشت به وسیله یک بالگرد مجزا به کاخ سفید بازگردانده شد و سایرین هم تا ساعت ۱ شب به کاخ بازگشتند.

پنجشنبه ۱ اکتبر
رئیس جمهور و همسرش و هایکز مجددا در بالگردهای مجزا برای شرکت در یک میزگرد انتخاباتی با اسپانسرهای ستاد خود به بدمینستر در نیوجرسی حرکت کردند اما اغلب اعضای ستاد انتخاباتی از همراهی آنها صرف نظر کردند.

ساعت ۶:۳۰ بعدازظهر ترامپ به کاخ بازگشت سپس در سخنرانی که در مراسم یادبود “آلفرد ای اسمیت” و ضیافت شام شرکت کرد. او در سخنرانی خود گفت: پایان پاندمی کرونا نزدیک است. او که قبلا اجرای مصاحبه رسانه ای با فاکس نیوزساندی را در ساعت ۹ توییت کرده بود در این مصاحیه حضور یافت. “مین هاینتی” سردبیر فاکس نیوز ساندی در مصاحبه ای که با رئیس جمهور داشت درباره مثبت اعلام شدن تست کرونای هوپ هایکز سوال کرد و در همین زمان این مساله را فاش کرد.

ساعت ۹ عصر همان روز ترامپ اولین توییت خود را منتشر کرد.

 

اولین توییت
و ساعت ۱۱ دومین توییت خود را منتشر کرد.
دومین توییتساعت ۱ صبح جمعه ۲ اکتبر پس از این مصاحبه بود که ترامپ خبر ابتلای هایکز معاون رسانه ای را به کرونا توییت کرد و اعلام کرد که او و همسرش هم در قرنطینه بسر می برند. حدود یک ساعت بعد نیز خبر ابتلای خود و همسرش را منتشر کرد.

به این ترتیب ترامپ و همسرش دست‌کم با ۱۸ نفر از اعضای خانواده‌ و همکاران نزدیکشان ارتباط داشتند:
دخترشان ایوانکا و دامادش جارد کوشنر
پسرش اریک و عروسش لارا
دخترش تیفانی
کایلی مک انانی مشاور رسانه ای کاخ سفید
جیم جوردن نماینده جمهوری خواهان اوهایو
آلیس ماری جانسون نامزد دادگستری
رابرت اُبراین مشاور امنیت ملی
رودی گلیانی شهردار سابق نیویورک
مارک میدوز رئیس محافظان کاخ سفید
کیمبرلی گوییل فویل و درک لاینز مشاورران
مدیر ستاد انتخاباتی بیل ستپین
جیسون میلر مشاور ارشد
گابی هرت دستیار رسانه ای
دان اسکاوینو مدیر ارشد روابط عمومی کاخ سفید
استفن میلر مشاور ارشد انتظامی

البته این ماجراها به همین جا ختم نشد ترامپ پس از بستری در بیمارستان”والتررید” هم وقتی شنید جمعی از هوادارانش بیرون بیمارستان تجمع کردند به همراه محافظانش سوار اتوموبیل شد و به میان آن ها رفت و از آن ها پیتزا خرید.

پزشکان ترامپ مدام اعلام کردند که حال ترامپ خوب است تا این که پس از ماجراهای طولانی او امروز به کاخ سفید باز گشت و دوباره ماسک خود را برداشت. اینکار وی اعتراض های زیادی درباره بی مبالاتی های وی در پی داشته است.

برخی به کنایه می‌گویند که ابتلای ترامپ به کرونا همان سورپرایز اکتبر است که وعده‌اش را داده بود؛ خبر شگفت‌آوری که قرار است وزنه انتخابات را به نفع حزب جمهوریخواه سنگین کند. اما، این بیماری لزوماً به نفع رئیس‌جمهور آمریکا نیست چراکه بار دیگر توجه عموم را به نحوه مقابله او با کووید ۱۹ و ناکامی در مهار آن جلب کرده است. زمانی که بایدن برای برگزاری برنامه های انتخاباتی خود برنامه سفرهایش را تنظیم میکند ترامپ اوقات خود را در بیمارستان سپری می‌کند و در بهترین حالت ممکن، از پشت شیشه اتومبیل برای هوادارانش دست تکان می‌دهد. بسیاری او را از بابت عدم استفاده از ماسک و رعایت نکردن فاصله اجتماعی سرزنش می‌کنند.

اما از سوی دیگر در صورت بهبود ترامپ، کهولت سن “بایدن” رقیب دموکرات بیشتر به چشم می‌آید. بایدن از روز جمعه تاکنون دو بار تست کرونا داده که نشان از نگرانی او از احتمال ابتلاء به این بیماری است. این می‌تواند به رعایت احتیاط و کاهش سفرهای انتخاباتی او در آستانه رقابت سوم نوامبر منجر شود. همچنین ابتلای ترامپ به کرونا، حس همدردی جامعه با وی را هرچند به طور گذرا افزایش میدهد.

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false