اعزام 130هزار تروریست به سوریه/در یمن ردپای صهیونیستها قابل مشاهده است - جامعه خبر
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
true
true

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی جامعه خبر، سرلشکرسید یحیی صفوی مشاورعالی نظامی فرمانده کل قوا در نشست خبری همایش بین المللی بحرانهای ژئوپولیتیکی جهان اسلام با بیان اینکه قرار است برای نخستین بار این همایش از سوی مؤسسه آینده پژوهی جهان اسلام در روزهای 24 و 25 آبان در دانشگاه شهید بهشتی برگزار شود، عنوان کرد: تاکنون 400 مقاله علمی به دبیرخانه این همایش رسیده که حدود130 مقاله انتخاب شده در موعد مقرر یعنی در روزهای 24و 25 آبان در4 سالن دانشگاه شهید بهشتی ارائه خواهد شد.

وی با بیان اینکه دانشگاه‌های عالی دفاع ملی و امام حسین(ع) از جمله مشارکت کنندگان در برگزاری این همایش بودند، تصریح کرد: ما حدود دو سال بر روی چگونگی برگزاری این همایش کار کردیم و قرار است 30 اندیشمند و صاحب نظر داخلی و خارجی در همایش بین المللی بحران های ژئوپلیتیکی جهان اسلام سخنرانی داشته باشند.

دبیر همایش بین المللی بحران ژئوپولیتیکی جهان اسلام با بیان اینکه ورود مراکز علمی و پژوهشی برای کمک به حل برخی از مسائل و بحران های ژئوپولیتیک جهان اسلام یک ضرورت است، تاکید کرد: ما نمی توانیم درغرب  آسیا شاهد چالش های بزرگ باشیم و بیش از 80هزار عضو هیئت علمی و 5 میلیون دانشجوی ما نسبت به مسائل پیرامونی این چالش ها بی تفاوت باشند.

سرلشکر صفوی با بیان اینکه ایران نسبت به سایر کشورهای منطقه غرب آسیا از یک وزن ژئوپولیتیک بالاتر برخورداراست، اذعان کرد: تغییرات وتحولات سه منطقه اروپا، آسیا و آفریقا هر کدام به نوعی بر ایران تأثیرگذار هستند و در مقابل سیاست های راهبردی ایران نیز در مسائل منطقه ای و جهانی تأثیرگذار است.

مشاور عالی نظامی فرمانده کل قوا ادامه داد: درک عالمانه و محققانه نسبت به ریشه بحران های ژئوپولیتیک جهان اسلام، ایجاد فضای همفکری میان نخبگان دانشگاهی علمی داخل و خارج کشور، استفاده ازمبانی نظری دانشمندان برای دستیابی به ثبات توأم با عدالت، تولید ادبیات جدید علمی در فضای رسانه ای منطقه و جهان اسلام، روشن نمودن چهره اسلام ناب ومقابله با رسانه های غرب گرا که به دنبال جنگ های تمدنی و مذهبی هستند و همچنین پیدا کردن راه حل برای چالش های موجود و ارائه آنها به سیاستمداران منطقه شش هدف کلان همایش بین المللی بحران های ژئوپولیتیکی جهان اسلام هستند.

سرلشکر صفوی با بیان اینکه مفهوم ژئوپلیتیک به لحاظ علمی شاخه ای از جغرافیای سیاسی است و جغرافیای سیاسی شاخه ای از علوم جغرافیایی محسوب می شود بیان کرد: جغرافیای سیاسی به معنای تعامل سه حوزه جغرافیا، قدرت و سیاست است و کنش های ناشی از روابط این سه حوزه با یکدیگر نیز در قالب مفهوم جغرافیای سیاسی تعریف می شوند.

وی با بیان اینکه 57 کشور اسلامی عضو سازمان همکاری اسلامی در همایش بین المللی بحران های ژئوپلیتیکی جهان اسلام مد نظر ما هستند عنوان کرد: ما باید توجه داشته باشیم که بحران در منطقه غرب آسیا ممکن است در آینده ای نزدیک به سمت اروپا ، آسیای میانه و آمریکا به پیش برود.

دبیر همایش بین المللی بحران های ژئوپلیتیکی جهان اسلام با بیان اینکه غرب آسیا طی 15 سال گذشته دچار یک بحران بسیار بزرگ شده است گفت: این بحران از لشکر کشی سال 2001 آمریکا به افغانستان آغاز شد و تا همین الان که سوریه ، عراق، یمن و بحرین را داریم ادامه یافته است.

سر لشکر صفوی با بیان اینکه در هیچ کجای دنیا به اندازه غرب آسیا جهان دچار بحران نیست اظهار کرد: منشا خارجی بحران های غرب آسیا سیاست های آمریکا، ناتو، صهیونیستها و برخی از کشورهای منطقه مثل عربستان سعودی است.

وی با بیان اینکه آمریکایی ها به دنبال تک قطبی ساختن قدرت در جهان هستند گفت: امروز به وضوح مشاهده می کنیم که این سیاست آمریکایی ها با شکست مواجه شده؛ در جهان کنونی کشورهایی نظیر چین، هند و روسیه و همچنین اتحادیه اروپا به عنوان قدرتهای برتر جهانی در حال ایفای نقش هستند.

وی با بیان اینکه چالشهای جمعیتی ملتها نیز به عنوان منشا داخلی بحران های ژئوپلیتیکی جهان اسلام محسوب می شود گفت: برخی از کشورهای مسلمان امروز جمعیتشان دو برابر شده و جمعیت جوان تحصیلکرده دیگر نمی تواند حکومت پادشاهی را بپذیرد و ما معتقدیم که امواج بیداری اسلامی در بیداری ملتها نقش به سزایی داشته است.

سر لشکر صفوی با بیان اینکه اکنون 68 ماه از بحران سوریه که ساخته و پرداخته آمریکا ،‌اسرائیل ،‌عربستان سعودی،‌قطر و ترکیه است می گذرد عنوان کرد: تروریسم های تکفیری " ارتش سری آمریکا و اسرائیل" هستند و بعضا ناتو نیز از آنها حمایت می کند؛ اعزام 130هزار تروریسم به سوریه از نقاط مختلف، جهان مهر تایید این صحبت است؛ چند هزار تویوتا از کشور ژاپن در اختیار تروریست ها است و آنها روزی بیش از یک میلیون بشکه نفت می فروشند.

وی با بیان اینکه ائتلاف آمریکایی بعد از 68 ماه نتوانسته است دولت منتخب مردم سوریه را سرنگون کند تاکید کرد: حلب که بعد از دمشق بزرگترین شهر سوریه محسوب می شود امروز در مرحله آزاد سازی نهایی به سر می برد و تنها دو شهر رقه و دیرالزور که در ساحل رودخانه فرات هستند اکنون در دست تروریست ها است.

سرلشکر صفوی ادامه داد: تحلیل ما این است که تروریست های سوریه و عراق روند میرائی و مرگ را دنبال می کنند و ممکن است بعد از شکست هایشان به کشورهای دیگر منتقل شوند.

مشاور عالی نظامی فرمانده کل قوا افزود: دولت اوباما از 6 ماه پیش با ایجاد خط مستقیم ارتباطی با عراق برای آزاد سازی موصل به نفع کلینتون در حال حرکت است؛ خانم کلینتون خودش گفت که ما القاعده را برای مقابله با شوروی ایجاد کردیم و بعد هم داعش را ساختیم.

سرلشکر صفوی با بیان اینکه احتمال اینکه عراق و سوریه به سمت تجزیه بروند وجود دارد تاکید کرد: آمریکا ، ترکیه و عربستان مایل نیستند محور ترانزیتی ایران ، سوریه، عراق و دریای مدیترانه ایجاد شود.

وی در پایان خاطر نشان کرد: ریشه اصلی بحران های ژئوپلیتیک جهان اسلام را باید در سیاست های رژیم صهیونیستی دنبال کرد؛ سعودی ها امروز آشکارا با صهیونیستها ارتباط بر قرار کرده اند و ما رد پای صهیونیستها را در یمن مشاهده می کنیم.

میزان

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false