اظهارات پمپئو و اعلام آمادگی برای مذاکره با ایران - جامعه خبر
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
true
true

به گزارش پایگاه خبری جامعه خبر، این سخنرانی که از هفته پیش محور توجه رسانه های خبری قرار گرفته بود در جمع ایرانیان مقیم برگزار شد. وزیر خارجه ایالات متحده بار دیگر با اظهارات همیشگی خود ایران را متهم به حمایت از تروریسم کرد و مدعی شد که اگر ایران تغییر رفتار دهد ما با آنها مذاکره خواهیم کرد.

مایک پمپئو در این سخنرانی که با نام «صدای ایرانیان» برگزاری شد گفت:سال آینده چهلمین سالگرد انقلاب ایران خواهد بود. چهل سال است که ایران از تروریسم حمایت کرده و می‌کند و مردم به‌دلیل عقاید خود زندانی شده‌اند. رهبران ایران متعهد هستند تا حتی اگر لازم باشد انقلاب را به کشورهای دیگر صادر کنند. طی چهار دهه‌ی گذشته ایران از همه منابع خود در این راه استفاده کرده است. از نظر اقتصادی رهبران ایران منافع ملت را قربانی منافع خود می‌کنند. پول‌های ایران صرف تروریسم می‌شود. اکنون یک‌سوم ایرانیان زیر خط فقر هستند.

پمپئو با طرح ادعاهایی مذبوحانه علیه مقامات کشورمان، افزود: فساد در میان رهبران ایران مانند یک مافیا است. در زمینه سیاست خارجی ایران انقلاب را صادر می‌کند و حوثی‌ها و حزب‌الله میلیاردها دلار از ایران دریافت می‌کنند. متحدان ما تحت حملات سایبری ایران و حملات این کشور در خلیج فارس قرار می‌گیرند.

همین ماه اخیر یک دیپلمات ایرانی به اقدام برای بمب‌گذاری در وین متهم شد. ایدوئولوژی نخست ایران از میان برداشتن اسرائیل است. ما در دولت ترامپ در تلاش هستیم تا این شهروندان را به خانه بازگردانیم. به‌رغم تعرض ایران به کشورهای دیگر، پیدا کردن یک میانه‌رو در ایران بسیار مشکل است. رژیم ایران کاملا ضدغرب و حتی ضد ایران است. این رژیم مردم خود را سرکوب می‌کند و می‌بینیم که پلیس یک دختر را به اتهام رقص بازداشت می‌کند. ما شاهد سرکوب آزادی‌های مذهبی در ایران هستیم. 

وی همچنین مراجع عظام تقلید را به ثروت اندوزی متهم و اضافه کرد: فساد به گونه ای است که یک مافیا شکل گرفته و سپاه در بازار ملکی و مخابرات سرمایه گذاری کرده است.

پمپئو برخلاف برخی تصورهای داخل ایران، دولت روحانی و وزیر خارجه آن را ضدغربی دانست که در لباس اعتدال ظاهر شده اند و تاکید کرد: رژیم انقلاب اسلامی کاملا ضد غرب است.

پمپئو همچنین اعدام قاتل سه مامور انتظامی را نقض حقوق بشر در ایران دانست و گفت: مرگ محمد ثلاث جزء یک سرکوب بزرگتر در ماه فوریه بود که دروایش خواهان آزادی هم قطارانشان بودند. در میان کسانی که در زندان هستند، رهبر 91 سالگی آنها است که تحت بازداشت خانگی است و محتاج مراقب های پزشکی است.

پمپئو افزود: هدف ما این است که با مذاکره با کشورهایی که نفت ایران را وارد می کنند، تلاش کنیم تا میزان واردات نفت ایران را به صفر برسانیم.

وی همچنین خواستار مذاکره با ایران شد و اظهار کرد: زمانی فشارها را کم خواهیم کرد که به طور ملموس تغییری در سیاست های ایران ببینیم.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false