از مقابله قاطع با فتنه‌گران ۸۸ تا برخورد پدرانه با دانشجویان - جامعه خبر
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
true
true

به گزارش پایگاه خبری جامعه خبر؛ همزمان با فرا رسیدن نخستین سالگرد شهادت سردار مدافع حرم شهید حاج حسین همدانی، دکتر علی محمد نائینی مشاور شهردار تهران و از همرزمان سردار همدانی، در یادداشتی به تشریح ویژگی‌های شخصیتی آن شهید به ویژه در جریان مقابله با فتنه سال ۸۸ پرداخته است.

در این یادداشت آمده است:

«شهید بزرگوار همدانی یکی از شهیدان شاخص انقلاب اسلامی است. جلوه هایی از این شاخص بودن را در تکریم و تعظیم مردمی و گسترده در تشییع تهران و همدان همه دیدند. سرلشکر شهید همدانی در دوران پیروزی انقلاب، دفاع مقدس، میدان جنگ سخت و نرم و جغرافیای مقاومت در ابعاد مختلف بسیار فعال و موثر و نقش آفرین بودند.

ایشان را در همه این عرصه در همه دوران یک مدیر جهادی شاخص بود. متدین، با تقوا، فعال، دلسوز، مهربان، ولایی، استکبار ستیز و با بصیرت و برخوردار از فهرستی از کمالات و فضائل بود. یک حزب اللهی به معنای واقعی کلمه بود. یک انسان کامل و متدین انقلابی بود. عاشق حضور در میدان های جهاد و شهادت بود.

خوبست همه ابعاد شخصیت این شهید بزرگوار مورد توجه قرار گیرد. یک نمونه آن فتنه ۸۸ است. در جریان فتنه پیچیده ای که اتفاق افتاد، دو ویژگی بطور جدی و همزمان از ایشان ظهور و بروز داشت. از یک طرف؛ در مورد کسانی که فتنه و آشوب های خیابانی براه انداختند، موضع گیری ایشان صریح و قاطع بود. ایشان کار جریان فتنه را جنگ با نظام می‌دانست. جریان فتنه را جریانی می‌دانست که امنیت جامعه و اعتبار نظام را هدف قرار داده است.

از طرف دیگر، شهید همدانی به شدت مراقب بودند و حساسیت جدی داشتند که در جریان درگیری ها و آشوب های خیابانی به کسی بی‌جهت ظلم نشود. زمانی که گزارشی به ایشان می‌رسید، با دقت و با متانت، سعه صدر و مهربانی فوق العاده ای رسیدگی می‌کرد تا جلوی ظلم احتمالی به افراد گرفته شود و بر مدار حق و انصاف تصمیم گرفته شود. همچنان که در برابر دشمن و جریان فتنه صلابت و اقتدار داشتند، با گروه های مختلف مردم کاملا مهربان بود. به ویژه در ارتباط با دانشجویان با احترام و محبت برخورد می‌کرد.

در جریان اتفاقاتی که بعد از انتخابات رخ داد، به جهت ابعاد فتنه و عملیات میدانی گسترده ای که در جهت مقابله و مهار فتنه گری فتنه‌گران پیش‌بینی شده بود، در مواردی گاهی با رفتار غلط و خطایی مواجه بودیم که ایشان تذکر جدی می‌دادند.

شهید همدانی به جهت مسئولیتی که داشتند، مراقبت می کردند تا به کسی ظلم نشده باشد. وقتی با تعدادی از دانشجویان در ارتباط قرار گرفتند و متوجه شدند در برخورد با آنها زیاده‌روی شده و مرتکب خطا شده‌اند، بلافاصله با همان روحیه مردمی و محبت آمیزی که این برادر شهید عزیز داشتند، فعال می‌شدند و نقش مهمی در آرام نمودن فضا داشتند.

اگر فردی بی جهت در درگیری های خیابانی دستگیر شده بود و احساس می کرد واقعا ظلمی اتفاق افتاده یا فرد مرتکب جرمی نشده، اشتباهی اتفاق افتاده، با حساسیت کامل و جدی دست بکار می‌شد. بدون توجه به گرایش سیاسی فرد، پیگیری می‌کرد تا  فرد آزاد شود، اما همین شهید بزرگوار در برابر اشرار، اراذل و کسانی که فتنه و آشوب های خیابانی را راه انداختند و مدیریت می‌کردند و برخی هم مسلح بودند کوتاه نمی‌آمد».

منبع: مهر

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false