ارسال استفساریه درباره شهردار پس از نظر شورای نگهبان - جامعه خبر
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
true
true

به گزارش پایگاه خبری جامعه خبر، داریوش قنبری در مورد تصمیم شهرداری و شورای شهر برای ارایه استفساریه به مجلس شورای اسلامی در مورد تعیین تکلیف بازنشستگی شهردار تهران، گفت: ما اول منتظر مانده ایم که نظر شورای نگهبان در این مورد مشخص شود؛ بعد از مشخص شدن نظر شورای نگهبان، قرار بر این است که ما به مجلس در این رابطه استفساریه ای تقدیم کنیم.

وی توضیح داد: دو بحث در مورد آقای افشانی وجود دارد؛ یکی این که ایشان حدود ۲ یا ۳ سال پیش با ۲۷ سال سابقه خدمت خودشان را بازخرید کرده اند و مجدداً به کار بازگشته اند؛ باید دید با توجه به این که بازخرید بوده اند و مجدداً تحت پوشش بیمه قرار گرفته اند بازنشسته محسوب می شوند یا تا ۳۵ سال می توانند خدمت کنند.

وی افزود: اول باید قانونا مشخص شود که آیا بازخریدی ها جزو بازنشسته ها هستند یا خیر، اگر ایشان مشمول باشند یعنی بازخرید ها هم جزو بازنشسته ها قرار بگیرند در آن صورت ما استفساریه را تقدیم مجلس می کنیم.

در این میان نقایص قانون بکارگیری بازنشستگان مشخص شده است. در اینکه آیا شهرداری ها که بخشی از کابینه هستند، جزو سازمان های تحت این قانون قرار دارد یا خیر؟ و همچنین شهرداری بودجه دولتی ندارد و از لحاظ حقوقی مشمول این قانون هستند یا خیر؟ 

مشاور پارلمانی شهرداری تهران ادامه داد: براساس اختلاف نظرهایی که در این زمینه وجود دارد فکر می کنم که باید در صحن علنی مجلس استفساریه ای صورت بگیرد که آیا شهرداری ها مشمول این ماده قانونی هستند یا اینکه از نظر حقوقی باید مصوبه ای در مجلس در مورد این موضوع گذرانده شود.

اخبار روز ایران و جهان را در جامعه خبر بخوانید./

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false