آنزیمی که پیری را به تاخیر می‌اندازد - جامعه خبر
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
true
true

به گزارش پایگاه خبری جامعه خبر، دانشمندان با مهار یک آنزیم در بدن مگس‌ها و کرم‌ها توانستند طول عمر آنها را افزایش دهند. این آنزیم در انواع پستانداران از جمله انسان هم وجود دارد و این نشان می‌دهد که این مکانیسم می‌تواند نوید دهنده درمان‌های ضد پیری باشد.

بر اساس این خبر، Pol lll آنزیمی است که برای رشد سلول‌ها ضروری است و تقریبا در تمام پستانداران وجود دارد. این آنزیم با استفاده از تکنیک‌های مختلف ژنتیکی در چندین اندامگان مختلف مگس‌ها و کرم‌ها مهار شد و این اهداف به این دلیل انتخاب شدند که نزدیک نیستند اما با وجود این زمانی که فعالیت آنها کاهش یافت افزایش طول عمر حدود ۱۰ درصد به طور متوسط در آزمایشات مشاهده شد.

نخستین نویسنده این مطالعه تاکید کرد: ما یک نقش اساسی برای Pol III در مگس بالغ و کرم‌ها کشف کردیم و فعالیت آن منعکس کننده عملکرد سلول‌های بنیادی و سلامت روده و بقای حیوانات است و زمانی که ما فعالیت آن را مهار می‌کنیم می‌توانیم همه این‌ها را بهبود ببخشیم.  این مکانیسم یک هدف امیدوار کننده برای درمان‌های ضد پیری در آینده است.

به گزارش جامعه خبر، جنیفر تولت از دانشگاه کنت گفت: شگفت انگیز است که ما می‌توانیم یک تنظیم ژنتیکی داشته باشیم و بر سلامت روده و افزایش طول عمر تاثیر مثبت بگذاریم. درک بیشتر مولکول‌های زمینه‌ای در اینجا وعده راه‌های جدید برای درمان‌های ضد پیری است.

ایسنا

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false