آمریکا شکل جدیدی از«فاشیسم جهانی»است؛نیازمند عزم جدی تمام کشورها هستیم - جامعه خبر
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
true
true

به گزارش پایگاه خبری جامعه خبر، سردار حسین دهقان در «شمین کنفرانس امنیت بین الملل مسکو» در مورد تشریح تهدیدات امنیتی جهان سخنرانی کرد، مشروح سخنان وی به شرح ذیل است:

برگزاری این کنفرانس فرصتی برای بررسی تحولات امنیت جهانی، دستیابی به درکی مشترک از چالش های پیش روی و تاکید بر نظامات و سازوکارهای مؤثر در شکل گیری نظم امنیتی جدید جهان است.

در چنین شرایطی، تهدیدات امنیت جهانی را می‌توان از زوایای متعدد مورد توجه قرار داد.

* بی مسئولیتی در گفتار، رفتار و تصمیمات رئیس جمهور جدید آمریکا یکی از موضوعات مورد توجه در تهدید امنیت جهانی است.

* ادامه حمایت آمریکا، اسراییل، انگلیس و عربستان از جریانات تروریستی تکفیری و تلاش آنها برای ادامه سیاست حفظ موازنه نظامی این گروه ها با دولت های درگیر.

امروز نیازمند عزم جدی تمامی کشورها برای مبارزه قاطع با تروریست ها و از بین بردن عوامل بروز، رشد و تشدید جریانات تروریستی هستیم.

* فوری‌ترین نیاز جهان امروز محکوم کردن ترور و خشونت، توقف امدادها و پشتیبانی‌های سیاسی، نظامی و مالی از تروریست‌ها و کمک به دولت های قانونی و مشروع و تن دادن به خواست و اراده مردم و امدادرسانی‌های انسان دوستانه به آسیب دیدگان از جنگ و کمک به استقرار ثبات، امنیت، صلح و آرامش و رفع مشکلات ملت ها است.

* شاهد آن هستیم که در کشور سوریه، تنها فدراسیون روسیه، ایران و دولت قانونی و ملت سوریه و در عراق هم ایران به همراه ملت و دولت عراق در صحنه درگیری واقعی با تروریست ها حاضرند.

در این روند آمریکایی ها تلاش دارند تا با دکترین جدید و سیاست « تجاری سازی امنیت» شکل جدیدی از « فاشیسم جهانی » را به  نمایش گذاشته و نقش آتی خود را در نظام بین الملل تثبیت نماید.

حمله اخیر آمریکا به خاک سوریه بر خلاف تمامی قواعد حقوقی بین المللی است.

باور جمهوری اسلامی ایران براین است که آمریکا و هیچ کشور دیگری قادر نیست در خاورمیانه، شمال آفریقا و شبه قاره با حمایت از جنگ و ترور و سازمان‌های تروریستی به اهداف سیاسی و توسعه طلبانه خود برسند.

باور جمهوری اسلامی ایران براین است که اگر تروریسم نظامی در سوریه و عراق نابود نشود، به زودی تمامی حامیان ریز و درشت خود از جمله عربستان، ترکیه، آمریکا و اروپا را تحت وحشیانه ترین اقدامات تروریستی قرار می‌دهد.

باور جمهوری اسلامی ایران براین است که جبهه شکل گرفته در سوریه توسط روسیه، ایران و دولت قانونی و مشروع سوریه و ملت مقاوم این کشور بر تروریست ها غلبه می‌کند و ما منطقه و جهانی امن تر و باثبات تر را در پایان این کارزار داریم.

جمهوری اسلامی ایران با عزمی راسخ، با احساس مسئولیتی انسانی و بشردوستانه به حمایت خود از دولت های قانونی و مشروع سوریه، عراق و خواست ملت مظلوم یمن و مبارزه قاطع و سرنوشت ساز با جریانات تروریستی و تکفیری در تمامی مناطق درگیر ادامه می دهد.

ما به همکاری خود با کشور قدرتمند روسیه در مقابله با جریانات تروریستی تا آخر ادامه می دهیم و در این روند با رصد هوشمندانه و هوشیارانه، اقدامات لازم را در مقابله و خنثی سازی طرحها، برنامه ها و اقدامات کشورهای حمایت کننده از تروریست ها در سطوح راهبردی، سیاسی و عملیاتی طراحی و اجرا می‌کنیم.

عبارت مضحک و تکراری «همه گزینه ها روی میز است» نمی تواند محملی برای اخذ امتیازات سیاسی / نظامی از کشورها قرار گیرد.

معتقدیم اگر بحران شبه جزیره کره به سمت گزینه های نظامی حرکت کند، دارای پیامدهای مخرب و جهانی است.

خبر روز را با جامعه دنبال کنید./

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false