آمانو: دسترسی آژانس در ایران بیشتر شده است - جامعه خبر
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
true
true

به گزارش پایگاه خبری جامعه خبر، یوکیا آمانو در آخرین گام از سفر ۹ روزه‌اش به آمریکا در دانشگاه هاروارد درمورد نقش آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در ایران و اینکه چرا برجام یک دستاورد آشکار برای راستی آزمایی است سخنرانی و اظهار کرد: آژانس در حال حاضر در نتیجه اجرای برجام فعالیت‌های بازرسی قویتری را در ایران انجام می دهد.

بر اساس این خبر، آژانس ابزارهای بازرسی بیشتری در برنامه هسته‌ای ایران دارد که از زمان اجرای توافق ایران و قدرت‌های جهانی کوچک‌تر شده و ایران طبق برجام فعالیت‌های هسته‌ای‌اش را کاهش داد و برای بازرسی با دسترسی های بیشتر موافقت نمود.  ایران به تمام تعهدات مرتبط هسته‌ای خود عمل می کند و آژانس به تمام مکان‌هایی که لازم است در این کشور بازرسی شود دسترسی دارد.

آمانو تاکید کرد: زمانی که من اواخر سال ۲۰۰۹ فعالیت خود را در آژانس آغاز کردم تصمیم گرفتم که ارزیابی آژانس از وضعیت برنامه هسته‌ای ایران و حقایقی که در سالها تلاشهای راستی آزمایی در ایران به دست آمده بود را به علاوه نگرانی‌های آژانس به طور شفاف هجی کنم و پس از روی کار آمدن روحانی در سال ۲۰۱۳ یک تحول رخ داد که سرانجام به امضای نقشه راه میان ایران و آژانس و توافق جداگانه میان ایران و گروه ۱+۵ و اتحادیه اروپا انجامید.

تمامی فعالیت‌های ما با فناوری روز از جمله برای جمع‌آوری داده و سیستم‌های پردازش انجام می شود و ظرفیت راستی آزمایی فعلی ما اکنون قویتر از هر زمان دیگری است.

به گزارش جامعه خبر، مدیرکل آژانس در پایان سخنرانی خود به اقدامات راستی آزمایی در برجام و پروتکل الحاقی و توافقی جامع پادمانی که قوی ترین سیستم راستی آزمایی جهان است تاکید نمود.

ایسنا

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false