آغاز اعتراض ها به ادامه وضعیت ناپایدار و متغیر لیگ برتر والیبال - جامعه خبر
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
true
true

پایگاه خبری جامعه خبر/ هادی افتخاری: سی امین دوره مسابقات والیبال قهرمانی باشگاه های برتر مردان ایران جام «شهدای منا» از روز چهارشنبه 28 مهرماه درحالی با حضور 12 تیم آغاز می شود که همچون سال های گذشته نحوه حضور تیم ها در لیگ برتر و شرایط تعیین شده برای باشگاه ها برای فعالیت در لیگ با اعتراض ها و انتقاداتی مواجه است.
در این دوره از رقابت ها 12 تیم بانک سرمایه، پیکان تهران، شهرداری تبریز، شهرداری ارومیه، سازمان عمران شهرداری ساری، هاوش گنبد، کاله مازندران، پارسه تهران، سایپا، متین صالحین ورامین، آرمان ورزش اردکان و شهرداری اراک حضور دارند که از این میان سه تیم برای اولین بار حضور در لیگ برتر را تجربه می کنند.
کارشناسان والیبال، بی ثباتی در شیوه برگزاری مسابقات لیگ و نحوه نامشخص حضور تیم های جدید در لیگ برتر والیبال را موجب پایین آمدن کیفیت رقابت های لیگ برتر این رشته می دانند و برخی نیز سلیقه ای عمل کردن در مورد حضور تیم ها در لیگ برتر و همچنین نبود برنامه منسجم برای صعود تیم ها از دسته های پایین تر به لیگ برتر را از جمله نواقص و مشکلات والیبال کشور عنوان می کنند.
بر اساس آئین نامه سازمان لیگ و تاکید رئیس فدراسیون والیبال در نشست قرعه کشی این رقابت ها که دهم مهرماه در دفتر محمدرضا داورزنی برگزار شد، باشگاه های شرکت کننده در لیگ برتر در صورت تسویه حساب بدهی های خود به بازیکنان، کادر فنی و فدراسیون والیبال اجازه حضور در این رقابت ها را خواهند داشت.
موضوع تسویه حساب باشگاه ها برای حضور در رقابت های لیگ برتر و دسته یک از جمله موضوعاتی است که هر ساله مطرح می شود، اما در آستانه آغاز مسابقات فشارهای زیادی از سوی افراد و مراجع مختلف به فدراسیون والیبال وارد می شود، که اجازه شروع مسابقه را به باشگاه های بدهکار بدهند تا تسویه حساب در آینده ای که هنوز نیامده است، انجام شود.
بر اساس شنیده ها امسال نیز اکثریت تیم های شرکت کننده در لیگ برتر والیبال هنوز بدهی سال های گذشته خود را تسویه نکردند.
سرمربی تیم والیبال پیکان ضمن هشدار به فدراسیون والیبال برای عواقب کوتاه آمدن از تصمیم خود گفت: اگر فدراسیون روی حرف خود پافشاری نکند، اول از همه خودش مشکل پیدا می کند و هر روز مراجعه ها به فدراسیون برای حل مشکلات و شکایت به کمیته انضباطی افزایش می یابد.
پیمان اکبری با یادآوری اینکه برخی باشگاه ها بیش از 50 درصد قرارداد خود با بازیکنان و کادر فنی سال گذشته را هنوز پرداخت نکرده اند، گفت: در مجموع اجازه حضور باشگاه های بدهکار در لیگ برتر والیبال اشتباه است و نباید این روند ادامه یابد.
وی گفت: از سوی دیگر ادامه این روند، در عملکرد باشگاه هایی که خود را ملزم به تسویه حساب به موقع با بازیکنان و کادر فنی می دانند، تاثیر منفی خواهد گذاشت.
سرمربی تیم والیبال پیکان تهران درباره شرایط تیم های شرکت کننده در لیگ برتر امسال نیز گفت: رقابت های امسال همانند سال گذشته با 12 تیم در یک گروه مقدماتی برگزار می شود و هشت تیم برتر به مرحله پلی آف صعود خواهند کرد.
وی به حضور چند تیم جدید در لیگ برتر والیبال امسال اشاره کرد و گفت: تیم هایی مانند شهرداری اراک، سازمان عمران شهرداری ساری و پارسه تهران نخستین حضور خود را در لیگ برتر تجربه خواهند کرد اما چون بازیکنان خوبی جذب کردند که این بازیکنان تجربه لیگ برتری دارند، حریفان آسانی برای دیگر تیم ها نخواهند بود.
اکبری با اشاره به اینکه امسال جابجایی بازیکن زیادی در باشگاه ها داشتیم، تاکید کرد: همه تیم ها در هفته های اول و دوم لیگ برتر کار سختی در پیش دارند زیرا بازیکنان آنان هنوز به هماهنگی لازم دست نیافتند. اگر شرایط فنی مهیا شود از هفته سوم وضعیت تیم ها بهتر می شود.
وی به مشخص نشدن برنامه دور رفت لیگ برتر والیبال اشاره کرد و گفت: متاسفانه این موضوع به برنامه ریزی باشگاه ها لطمه می زند زیرا باید از هم اکنون برای بلیت سفرها و گرفتن هتل اقدام کرد.
سرمربی تیم والیبال پیکان درباره وضعیت این تیم در آستانه آغاز لیگ برتر گفت: شرایط تیم والیبال پیکان نسبت به سال گذشته خیلی فرق کرده است. چند بازیکن با تجربه در اختیار داریم اما هشت بازیکنان جوان نیز در تیم حضور دارند که باید در کنار بازیکنان قدیمی تیم کسب تجربه کنند.
وی تصریح کرد: بازیکنان جوان پیکان در پست های مختلفی مانند سرعتی، دریافت کننده قدرتی و پشت خط زن هستند که باید امسال شایستگی های خود را به دیگر تیم ها ثابت کنند. البته بازیکنان باتجربه ای همچون سعید معروف، امیر غفور، فرهاد نظری افشار و مصطفی شریفات هم داریم.
تیم والیبال پیکان با 12 دوره قهرمانی، پرافتخارترین تیم شرکت کننده در مسابقات والیبال قهرمانی باشگاه های برتر ایران است. این تیم چهار عنوان نایب قهرمانی و سه مدال برنز نیز در پرونده کاری خود نیز در این رقابت ها دارد که نایب قهرمانی سال گذشته از جمله آنان است.
اکبری درباره احتمال تکرار مقام قهرمانی این باشگاه در لیگ برتر والیبال امسال گفت: تیم والیبال پیکان نسبت به سال گذشته سرمایه گذاری کمتری انجام داده است. بازیکنان با تجربه ای همانند فرهاد قائمی، سامان فائزی و بازیکنان خارجی را از دست داده ایم، اما باز هم با همین تیم که جوان تر شده، تمام تلاش خود را برای قرار گرفتن در کورس قهرمانی انجام خواهیم داد.
وی که شاگردانش در هفته نخست لیگ برتر به مصاف شهرداری ارومیه می روند، درباره این مسابقه گفت: شهرداری ارومیه تیم خوبی است در والیبال ایران ریشه دارد. سال ها در لیگ برتر حضور داشته است هر چند تاکنون قهرمان نشده است، اما همواره در بین چهار تیم برتر این رقابت ها بوده است.
اکبری گفت: مسابقه سنگینی با تیم شهرداری ارومیه خواهیم داشت و امیدوارم بازی با کیفیت و خوب باشد، هر چند سخت است در هفته نخست مسابقه با کیفیت انجام داد.
برنامه کامل هفته نخست لیگ برتر والیبال (چهارشنبه 28 مهرماه) به قرار زیر است:
تهران – خانه والیبال، ساعت 15 و 30 دقیقه
پیکان تهران – شهرداری ارومیه
تهران – خانه والیبال، ساعت 17 و 30 دقیقه
بانک سرمایه – شهرداری تبریز
اراک – ساعت 17 (سالن متعاقبا اعلام می شود)
شهرداری اراک – سایپا تهران
آمل – سالن پیامبر اعظم (ص)، ساعت 17
کاله مازندران – سازمان عمران شهرداری ساری
ورامین – سالن شهید گل عباسی، ساعت 17
متین صالحین ورامین – پارسه تهران
اردکان – سالن آیت الله خاتمی، ساعت 17
آرمان ورزشی اردکان – هاوش گنبد

منبع: ایرنا

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false