آسرایی: «وقف» به داد موسیقی ایران برسد/ صدا و سیما را بیخیال - جامعه خبر
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
true
true

فریدون آسرایی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری جامعه خبر الهام مرادی گفت: متاسفانه امروزه بین موسیقی و مذهب رابطه خوبی وجود ندارد و این موضوع به خوبی فرهنگسازی نشده است.

وی افزود: معمولا افراد بر اساس اعتقادات دینی و مذهبی خود عمل وقف را انجام می‌دهند و در حوزه‌ موسیقی سرمایه گذاری نمی‌کنند، بخش عمده‌ای از سرمایه گذاری ها در این حوزه مربوط به بخش های خصوصی است اما در برخی از کشور‌ها که به موسیقی اهمیت می‌دهند دولت هم در این حوزه سرمایه گذاری هایی می‌کند.

 امروزه صدا و سیما و وزارت فرهنگ و ارشاد از موسیقی حمایت نمی‌کنند حداقل آنها می‌توانند یک نوع موسیقی‌هایی تولید کنند که مورد قبولشان است و در شبکه های داخلی به مخاطبان ارائه دهند اما این فعالیت هم انجام نمی‌دهند. متاسفانه ما از موسیقی در کشوری صحبت می‌کنیم که نشان دادن ابزار آن در تلویزیون ممنوع است درحالی که با استفاده از همین سازها بسیاری از موسیقی های مذهبی، حماسی و ملی نواخته می‌شود. در تاریخچه موسیقی ایران و جهان هیچ زمانی وجود نداشته که موسقی در بین مردم نباشد و تاکنون هیچ کس هم نتوانسته از پیشرفت و ترقی آن جلوگیری کند به خصوص در کشو ما که مردم سالیان طولانی است که با موسیقی انس گرفته‌اند.

فریدون آسرایی در ارتباط با کم توجهی مردم به فیلم ها و موسیقی‌های داخل کشور گفت: یکی از دلایلی که باعث شده مردم به سمت ماهواره روی بیاورند این است که صدا وسیمای ما نتوانسته مخاطبان را به سمت خود جذب کند و باعث شود مردم تلویزیون خودمان را نگاه کنند. متاسفانه صدا و سیمای کشور ما در بحث رقابتی بیشتر درگیر مسائل سیاسی شده و این جریانات سیاسی در جهان و خاورمیانه را مورد توجه قرار داده و نسبت به مسائل فرهنگی و اجتماعی تاکید و توجه لازم را ندارد.

این خواننده، ترانه سرا و آهنگساز درمورد وقف در حوزه موسیقی گفت: ما تاکنون نداشتیم کسی در حوزه‌ موسیقی وقف کند، برای مثال یک سالنی را در اختیار امور موسیقی و برگزاری کنسرت های متنوع کند. امروزه بیشتر این مکانها از نوع سرمایه گذاری‌های خصوصی هستند که هزینه‌های بالایی هم برای خوانندگان دارد.

وی درادامه بیان کرد: نه در قدیم و نه درحال حاضر در کشورما تا حالا دیده نشده که وقف در حوزه موسیقی انجام بگیرد درحالی که این حوزه هم برای دیده شدن بیشتر، به انواع سرمایه‌گذاری ها نیاز دارد.

خبر روز را با جامعه خبر دنبال کنید. /

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false