آخرین جزئیات زلزله ۷.۳ ریشتری در غرب کشور - جامعه خبر
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
true
true

به گزارش پایگاه خبری جامعه خبر، در پی وقوع زلزله‌ای که یکشنبه شب (۲۱ آبان) دربخش هایی از استان کرمانشاه رخ داد ۴۳۶ کشته و۱۰ هزار و ۱۷۹ زخمی تاکنون داشته است.

 ۳۱ هزار واحد مسکونی به صورت کلی و جزئی تخریب شده است.

مسئولان نیز ضمن ابراز همدردی با حادثه دیدگان، در بخش های مختلف اعم از بیمه تامین اجتماعی، خدمات و امکانات بهداشتی و درمانی، گازرسانی،آوار برداری ، تعداد جانباختگان و مصدومان، وضعیت سوخت رسانی به مناطق زلزله زده و … اقدامات لازم را انجام دادند که اخبار آن از ساعت ۹صبح روز دوشنبه تا این لحظه به شرح ذیل است:

۱۴:۲۲
معاون اداره کل هواشناسی استان کرمانشاه، از آغاز بارش باران در مناطق زلزله زده استان از روز دوشنبه هفته جاری خبر داد و گفت: این بارش ها تا روز چهارشنبه ادامه پیدا می کند.
۱۴:۱۷
رئیس پلیس راهور ناجا با اشاره به اعمال ممنوعیت تردد در مناطق زلزله زده غرب استان کرمانشاه گفت: در مسیرهای منتهی به شهرستان های سرپل ذهاب، قصرشیرین و ثلاث باباجانی این ممنوعیت ها برای تردد خودروهای شخصی بدون مجوز و افراد غیربومی از امروز – شنبه – اعمال شده است.
۱۴:۱۴
پزشکی قانونی در آخرین آمار از جانباختگان زلزله غرب کشور اعلام کرد تا ساعت ۱۳:۳۰امروز(شنبه)۴۳۶ در این زلزله جان باختند که ۲تن از آنان مجهول الهویه هستند.
۱۳:۴۱
پیکر' ابوبکر معروفی'، امدادگر بوکانی که در حال انتقال کمک های مردمی به مناطق زلزله زده کرمانشاه دچار حادثه رانندگی شده و جان باخته بود، امروز /شنبه/ در بوکان تشییع شد.
۱۳:۲۶
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی کرمانشاه، از فعالیت ۱۵ اکیپ در روستاهای مناطق زلزله زده استان کرمانشاه برای تعمیر شکستگی خطوط و شبکه آب و فاضلاب این مناطق خبر داد.
۱۳:۱۶
فرماندار شهرستان سرپل ذهاب با قدردانی از همراهی و امدادرسانی گسترده و چشمگیر هموطنان با آسیب دیدگان مناطق زلزله زده استان کرمانشاه، گفت: خشکبار ، برنج و روغن نباتی از جمله نیازهای خوراکی اصلی مردم زلزله زده در کنار نایلون و وسایل گرمایشی است.
۱۳:۰۸
مسئول روابط عمومی و آموزش همگانی شرکت آب و فاضلاب شهری استان کرمانشاه، از راه اندازی یکصد حمام صحرایی در ۶ نقطه سرپل ذهاب خبر داد و گفت: ۵۰ حمام روز گذشته راه اندازی شد و ۵۰ حمام دیگر نیز تا پایان وقت امروز راه اندازی می شود.
۱۳:۰۷
گروه موسیقی «دولسیمر» با هدف حمایت از مردم زلزله زده غرب کشور، به رهبری آلش اسموتنی، ۲۹ آبان ماه در فرهنگسرای نیاوران به صحنه خواهد رفت.

۱۱:۵۲
مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمانشاه اعلام کرد: هم اکنون آب، برق و تلفن همه شهرستان های زلزله زده وصل است.
۱۱:۳۰
رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر:پایان اسکان اضطراری زلزله زدگان /تاکنون ۷۲هزار تخته چادر بین خانوارهای زلزله زده توزیع شده است
۱۱:۲۹
فرمانده پلیس راه استان کرمانشاه: ترافیک روان در تمام محورهای منتهی به مناطق زلزله زده /جلوگیری از کند شدن امداد در مناطق زلزله زده/ افراد به صورت شخصی مراجعه نکنند/ کمک های به هلال احمر کرمانشاه و سایر استانها تحویل داده شود .
۱۱:۱۸
مسئول شبکه لرزه نگاری استان کرمانشاه از ثبت ۵۵۹ پس لرزه پس از زمین لرزه ۷.۳ ریشتری یکشنبه شب (۲۱ آبان) تا ساعت ۱۰:۳۰ دقیقه امروز – شنبه – در سطح این استان خبر داد.

شنبه ۲۷ آبانماه

۱۰:۵۵
رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان کرمانشاه: بنا به آمار تقریبی حدود ۱۱ تا ۱۲ هزار واحد روستایی و نیز حدود چهار هزار و ۵۰۰ واحد شهری ۱۰۰ درصد تخریب شده و برای شروع آواربرداری لازم است فرم مربوطه توسط مالک تکمیل و خودش نیز حین عملیات حضور داشته داشته باشد.
۹:۴۲
پزشکی قانونی اسامی ۳۵۳ جانباخته زلزله کرمانشاه را اعلام کرد.
بر اساس اعلام وزارت بهداشت آمار مصدومان ۹ هزار و ۳۸۸ نفر اعلام شده است.

 ۴:۵۶
زمین‌لرزه ۳.۶ریشتری بامداد چهارشنبه در ساعت چهار و ۱۴ دقیقه و ۱۸ثانیه در۶کیلومتری سرپل ذهاب در استان کرمانشاه رخ داد.
 ۰۰:۲۱
استاندار همدان گفت: اکنون چند تیم پزشکی، تیم فنی آبفای استان و تیم امدادی هلال احمر همدان در استان کرمانشاه به امدادرسانی و ارائه خدمات مشغول هستند و امدادرسانی استان بنا به اعلام نیاز استان کرمانشاه ادامه دارد

*سه شنبه ۲۳ آبان

۱۰:۵۸
پزشکی قانونی اعلام کرد :تعداد کشته ها تا این لحظه ۴۳۰ نفر ، مصدومان ۷۴۶۰ نفر تعداد کشته ها به تفکیک شهرستان ها :
سرپل ذهاب: ۳۱۷ اسلام آباد غرب: ۲۳ کرند: ۱۴ قصر شیرین: ۲۸ جوانرود: ۳ ثلاث: ۱۵ کرمانشاه: ۲۷ صحنه: ۳
تعداد جان باختگان شهر کرمانشاه تنها یک نفر بوده و سایر جان باختگانی که به عنوان معاینه شده در کرمانشاه اعلام می شوند از شهر ازگله و سرپل ذهاب به کرمانشاه منتقل شده اند
۷:۳۶
پزشکی قانونی: تا صبح امروز ۴۲۳ جواز دفن برای جانباختگان زلزله صادر شد
شمار جانباختگان شهرستان ها به تفکیک: سرپل ذهاب: ۳۱۶ *اسلام آباد غرب: ۲۲
کرند: ۱۴ *قصر شیرین: ۲۸ *جوانرود: ۳ * ثلاث: ۱۵ *کرمانشاه: ۲۵
۰۵:۰۲
زلزله ای به بزرگی ۴ ریشتر ساعت ۴ و ۳۸ دقیقه و ۴۵ ثانیه بامداد امروز (سه شنبه) بار دیگر سرپل ذهاب در استان کرمانشاه را لرزاند.
۰۱:۳
زلزله ای به بزرگی ۴.۱ ریشتر ساعت ۲۶ دقیقه و ۲۸ ثانیه بامداد امروز (سه شنبه) باز هم قصر شیرین کرمانشاه را لرزاند.

* دوشنبه ۲۲ آبان

رییس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر : تمام مناطق زلزله زده از سوی تیم های پیشرو هلال احمر ارزیابی شدند.
۱۷:۰۰
سخنگوی ستاد مدیریت بحران: تا ساعت ۱۷ تعداد کشته های زلزله کرمانشاه به ۴۰۷ نفر و زخمی ها به ۶۷۰۰ نفر رسید.
۱۶:۵۱
«بوریس جانسون» وزیر امور خارجه انگلیس و شماری از مقامات این کشور با انتشار پیام‌های جداگانه‌ای ضمن ابراز تأسف و تأثر از وقوع زمین‌لرزه با مردم ایران و عراق ابراز همدردی کردند.
۱۲:۳۴
قائم مقام وزیر بهداشت،درمان و آموزش پزشکی از پذیرش ۵۳۴۶ نفر از مصدومان مناطق زلزله زده در بیمارستان ها و درمان سرپایی و ترخیص ۴۱۴۸ نفر از این مصدومان از شب گذشته خبر داد.
۱۲:۰۶
رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر: ۱۱۵ مصدوم و مجروح زلزله شب گذشته با بالگرد به بیمارستان های کرمانشاه منتقل شدند/ هماهنگی برای استقرار ۷۰ هزار اسکان اضطراری برای زلزله زدگان/ اردوگاه اضطراری در مناطقی مانند سرپل ذهاب، قصرشیرین، ثلاث باباجانی و مناطق بزرگ و ورستایی در حال استقرار است.
۱۱:۰۵
مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری ایلام از احتمال آسیب دیدگی بیش از ۷ بنای تاریخی این استان در اثر زلزله خبر داد و گفت: دیوارهای موزه باستان‌شناسی دره‌شهر نیز ترک خورده است.

مدیرکل پزشکی قانونی استان کرمانشاه :تیم های پزشکی قانونی در شهرستان های استان کرمانشاه مستقر و در حال معاینه اجساد زلزله هستند.
۱۰:۵۴
سازمان پزشکی قانونی اعلام کرد بر اساس اعلام پزشکی قانونی استان کرمانشاه، شمار جوازهای دفن صادرشده تا این لحظه به ۲۱۴ مورد رسید.
۱۰:۵۴

حضور کارکنان یگان های ویژه نیروی انتظامی به منظور تامین امنیت و اقدامات امدادی و مردم یاری به مردم زلزله زده در استان کرمانشاه
۱۰:۲۰
مجتبی نیک کردارمعاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کرمانشاه : توزیع چادر و پتو توسط هلال احمر در مناطق زلزله زده استان آغاز شد./برق همه مناطق غیر از سرپل ذهاب وصل شده و تلاش می کنیم تا ظهر امروز برق این شهر هم وصل شود/ جاده ها به علت ریزش کوه بسته شده بود که غیر از برخی راه های روستایی مابقی راه ها باز است و تلاش برای بازگشایی راه های بسته ادامه دارد.
۱۰:۱۳
فعالیت تیم های اورژانس در مناطق زلزله زده در غرب کشور به خصوص در استان کرمانشاه و شهرهای قصرشیرین و سرپل ذهاب ادامه دارد و احتمال افزایش مصدومان وجود دارد.

معاون درمان وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی آخرین تعداد مصدومان زلزله غرب کشور را تاکنون ۲ هزار و ۵۰۴ نفر اعلام کرد.
۰۹: ۱۰
وزیر بهداشت:تعداد مصدومان زلزله به ۲۵۰۴ نفر رسید

۱۰:۰۳
معاون درمان وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی آخرین تعداد مصدومان زلزله غرب کشور را تاکنون ۲ هزار و ۵۰۴ نفر اعلام کرد و گفت: احتمال افزایش مصدومان وجود دارد.
۱۰:۰۰
معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه: بیمارستان سرپل ذهاب عملا تخریب شده و در زمان حاضر کمبود شدید دارو، سرم، تخت و تجهیزات در استان وجود داشته و مناطق زلزله زده به امداد رسانی ستادی، نیاز شدید دارند.
۹:۵۵
خطوط تلفن های ثابت و همراه در کرمانشاه وصل و مشکلی برای برقراری ارتباط نیست.
۰۹:۴۲
مدیر کل دفتر مدیریت بحران و پدافند غیرعامل شرکت توانیر از وارد مدار شدن پست ۶۳ کیلوولت سرپل ذهاب در کوتاه‌ترین زمان ممکن پس از وقوع زمین لرزه خبر داد.
۰۹:۳۸
مسئول شبکه لرزه‌ نگاری استان کرمانشاه: از شب گذشته و پس از وقوع بزرگترین زمین لرزه استان که در ازگله اتفاق افتاد تا ساعت هشت صبح امروز دوشنبه ۱۰۴ پس لرزه اتفاق افتاده است.
۰۹:۳۶
سفیر آلمان در تهران با ابراز همدردی با قربانیان زلزله غرب کشور از آمادگی این کشور برای کمک به زلزله زدگان خبر داد.
۰۹:۳۴
مدیرعامل شرکت ملی گاز:گازرسانی در مناطق زلزله زده تا عصر امروزدوشنبه به روال عادی باز می‌گردد.
۰۹:۳۲
رییس مجلس شورای اسلامی در پیامی جانباختن جمعی از هموطنان در حادثه زمین لرزه شب گذشته در غرب کشور را تسلیت گفت.
۹:۳۰
براساس اعلام سخنگوی ستاد مدیریت بحران کشور تا این لحظه ۲۰۷ نفر در زلزله غرب کشور کشته و ۱۷۰۰ نفر مصدوم شدند.
۹:۲۶
شاهین فتحی معاون عملیات سازمان امداد نجات جمعیت هلال احمر: سازه کیکی منطقه، عملیات آواربرداری را دشوار کرده است/۴۱ دستگاه آمبولانس، ۱۰ فروند بالگرد ، ۳۱ تیم سگ زنده یاب (آنست)، ۴۱ تیم آواربرداری و ۴۱ تیم اسکان اضطراری و ۱۵ تیم واکنش سریع در این مناطق مستقر شده اند.

۹:۲۴
تعداد کشته ها در سرپل ذهاب ۱۴۲ نفر،اسلام آباد غرب ۲۲ نفر،ثلاث باباجانی ۱۵ نفر،کرند غرب ۱۴ نفر و قصر شیرین ۱۴ نفرتا این لحظه اعلام شده است.
۹:۰۰
سازمان پزشکی قانونی کشور: تاکنون ۲۰۷ جسد توسط پزشکی قانونی کرمانشاه معاینه و برای آنان جواز دفن صادر شده است.

ایرنا

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false